خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس مدل گاریدو

متنوع در حمله، شکننده در دفاع/آمار نگران کننده در لیگ نخبگان

متنوع در حمله، شکننده در دفاع/آمار نگران کننده در لیگ نخبگان
کد خبر : ۱۵۴۰۸۸۹

تیم فوتبال پرسپولیس که پس از گذشت هفته های ابتدایی لیگ توانسته با گاریدو مربی اسپانیایی جدید عملکرد خوبی در فاز فنی داشته باشد اما این تیم نتوانسته در لیگ نخبگان آسیا نتایج خوبی بگیرد.

به گزارش ایلنا، با پایان مقطع نخست فصل ۱۴۰4-۱۴۰3 فوتبال ایران، می‌توان گفت که هویت فوتبالی و فنی پرسپولیس زیر نظر خوان کارلوس گاریدو سرانجام شکل گرفته و این سرمربی، سبک بازی مدنظر خود در پرسپولیس را به طور تدریجی پیاده کرده است. سبکی مبتنی بر انتقال سریع توپ از خط دفاع به حمله، استفاده از برتری عددی در کناره‌های زمین، تمرکز روی ارسال‌های زودهنگام برای برهم زدن ساختار دفاعی تیم‌های حریف و پرسینگ شدید پس از رسیدن توپ به حریف.

پرسپولیس در چهار بازی اخیر خود در لیگ، با مالکیت توپ بهتر نسبت به حریف و خلق موقعیت از طریق بازی طولی، عملکرد قابل‌قبولی را به نمایش گذاشته است و در فاز دفاعی نیز موقعیت‌های چندانی به حریفان خود نداد. با این حال سبک بازی پرسپولیس گاریدو، تفاوت‌های زیادی با تیم‌های یحیی گل‌محمدی و اوسمار ویرا دارد و دیگر خبری از مالکیت توپ با حوصله و گردش توپ مداوم در نقاط مختلف زمین نیست.

در واقع تیم گاریدو، به دنبال خلق موقعیت در کمترین زمان ممکن است و همین موضوع، بازی‌های پرسپولیس را به نسبت فصول گذشته پرحادثه‌تر کرده است.

نکته نگران‌کننده برای پرسپولیس، وضعیت دفاعی این تیم در بازی‌های لیگ نخبگان بوده است. انتظار می‌رفت پرسپولیس در جدال با الاهلی عربستان، با یک رویکرد واکنش‌گرایانه وارد بازی شود اما پس از دریافت گل در دقایق ابتدایی مسابقه، بازی جسورانه و تهاجمی خود را انجام داد.

در بازی دوم مقابل پاختاکور ازبکستان اما پرسپولیس در حفظ گل زودهنگام خود ناموفق بود و تیم پاختاکور، ۱۹ شوت را به سمت دروازه پرسپولیس در ورزشگاه شهرقدس شلیک کرد که نشان از ضعف در خط دفاعی پرسپولیس هنگام دفاع از اندوخته‌های خود دارد. برای تیمی که روی ضدحملات و انتقال سریع از دفاع به حمله نقشه می‌کشد، داشتن یک ساختار دفاعی کم‌نقص و مستحکم یکی از ملزومات به شمار می‌رود و پرسپولیس در دو آزمون آسیایی خود در کنار دیدار با تراکتور، در زمینه جلوگیری از خلق موقعیت رقبا چندان موفق عمل نکرده و این موضوع، تبدیل به یکی از نگرانی‌های هواداران شده است.

پس از پایان وقفه بازی‌های ملی، مقطع طلایی فصل در لیگ و لیگ نخبگان آسیا برای سرخپوشان آغاز می‌شود و برنامه پرسپولیس در مسابقات آسیایی، به مراتب دشوارتر از بازی‌های اولیه این تیم خواهد بود. گاریدو در مقطع ابتدایی فصل و برای کاهش فشار از روی خود و اثبات توانایی‌هایش به هواداران پرسپولیس، نمره قبولی گرفته و تا اینجا پرسپولیس با یک بازی کمتر نسبت به سایر مدعیان، در رده دوم جدول قرار دارد.

اما آزمون اصلی این سرمربی اسپانیایی، بعد از پایان تعطیلات ملی شروع می‌شود. چالشی که در پایان فصل، جایگاه پرسپولیس در یک فصل پرفشار داخلی و بین‌المللی را تعیین می‌کند و عملکرد گاریدو با تمام تغییراتی که در تیم ایجاد کرده، در آن زمان قابل نقد خواهد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز