خبرگزاری کار ایران

ناکامی در فوتسال: به وعده ها عمل نشد که هیچ، موفقیتی هم حاصل نشد

ناکامی در فوتسال: به وعده ها عمل نشد که هیچ، موفقیتی هم حاصل نشد
کد خبر : ۱۵۴۰۸۶۹

تیم ملی فوتسال ایران که در 2 سال گذشته زیر نظر وحید شمسایی توانسته به قهرمانی در آسیا برسد اما نتوانسته جوان گرایی در فوتسال را انجام بدهد.

به گزارش ایلنا، اولین و مهم‌ترین واقعیت این است که هنوز هم بهتر از وحید شمسایی نمی‌توان کسی را برای هدایت تیم ملی فوتسال ایران پیدا کرد اما دیگر واقعیت پراهمیت و تلخ این است که دو سال و اندی پس از منصوب شدن او به این سمت، هیچ یک از دو هدف اصلی او برآورده نشده است.

شمسایی در بدو انتصابش متذکر شده بود که به سبب مسن شدن ترکیب تیم ملی قصد اعمال یک تغییر نسل اساسی و ایجاد جوانگرایی بنیادین را در ترکیب تیم ملی دارد و افزوده بود که به مدال جام جهانی فوتسال 2024 هم که به تازگی در ازبکستان برگزار و به ثبت ششمین قهرمانی برای برزیل منجر شد، چشم دارد اما ایران این‌بار یک مرحله زودتر (یک‌هشتم نهایی) از صحنه رقابت‌ها کنار رفت و نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها را بیشتر کرد.

الان این نگرانی و سؤال وجود دارد که در جام جهانی 2028 خیال حذف شدن در کدام مرحله را داریم و جامعه فوتبال ناراضی است که چرا شمسایی وعده تغییر نسل دادنش در تیم ملی را اجرایی نکرده است. او البته در سال اول زمامداری‌اش، جوانگرایی گسترده‌ای را به اجرا گذاشت اما وقتی در فینال جام ملت‌های 2022 به ژاپن باخت و تحت فشار افکار عمومی قرار گرفت، در روش کارش کم و بیش تغییر ایجاد کرد و با گذشت زمان از نفرات معروف و قدیمی و مسن بیشتری برای عضویت در تیم ملی دعوت به عمل آورد.

تیمی که شمسایی به جام جهانی ازبکستان برد، در صورت ظاهر ترکیبی از مسن‌ها و جوان‌ها بود ولی از میان 14 بازیکن او، فقط دو نفر زیر 25 سال بودند و ترکیبی که در چهار مسابقه تیم ملی در ازبکستان به میدان فرستاده شد، گاه معدل سنی آن از 32 سال هم می‌گذشت و خبری از جوانگرایی واقعی در ترکیب تیم ملی نبود.

 

ضررهای تأخیر در جوانگرایی

امروز به واقع باور اکثر کارشناسان این است که شمسایی باید دست از مسن‌های تیمش به کلی بشوید و برخلاف مرتبه قبلی که پروژه تغییر نسل در تیم ملی را در وسط کار رها کرد، اینک این راه را تا نقطه پایانی‌اش طی کند. او به واقع چاره‌ای هم بجز این ندارد چرا که تا جام جهانی 2028، حداقل 70درصد نفرات اعزامی ازبکستان، قابلیت فنی و صلاحیت سنی حضور در جام جهانی بعدی را نخواهند داشت.

به واقع مسئولان فوتسال کشور چاره‌ای جز یک جوانگرایی تمام‌عیار، سریع و واقعی و شروع این کار از همین امروز ندارند و هر چه دیرتر به این کار بپردازند، بهره‌های آن‌را هم دیرتر کسب خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز