خبرگزاری کار ایران

بحران در وزنه برداری

انصراف تیم های حاضر در لیگ/ ملی پوشان بیکار شده اند!

انصراف تیم های حاضر در لیگ/ ملی پوشان بیکار شده اند!
کد خبر : ۱۵۴۰۵۴۲

در حالی که همه در انتظار شروع لیگ برتر وزنه برداری بودند اما خبر ها حکایت از آن دارد که بعضی از تیم ها از حضور در مسابقات انصراف دادند و ملی پوشان وزنه برداری با وجود داشتن قرار داد نمی‌توانند در لیگ حضور داشته باشند.

به گزارش ایلنا، ظاهراً فدراسیون وزنه‌برداری دست به هر کاری می‌زند، یک مشکل جدید از آن بیرون می‌زند. بعد از اتفاقاتی که برای تیم جوانان رخ داد، حالا برگزاری رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری هم با بیرون ماندن بعضی ستاره‌ها به بحران جدید تبدیل شده است. این مسابقات در حالی آغاز شده که تیم ذوب‌آهن یکی از بهترین‌های لیگ و قهرمان چند دوره این مسابقات از حضور در این دوره لیگ انصراف داده و کار به جایی رسیده که تعداد کم تیم‌ها صدای مربیان و وزنه‌برداران را درآورده است.

هفت تیم برای حضور در لیگ برتر وزنه‌برداری اعلام آمادگی کردند اما هنوز تعداد زیادی از وزنه‌برداران بیرون مانده‌اند. این بیرون ماندن در حالی است که قرارداد وزنه‌برداران در لیگ برتر خیلی هم زیاد نیست. مصطفی جوادی قهرمان جهان و نماینده ایران در المپیک پاریس، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی و حسین سلطانی از جمله ستاره‌هایی هستند که هنوز تیم ندارند.

تیم‌های ملی‌حفاری، مناطق نفت‌خیز جنوب، دانشگاه آزاد، فولاد درخشان گیلان به همراه سه تیم نظامی نیروی زمینی، عقاب نیروی هوایی و رعد پدافند در این فصل حضور دارند. تیم‌های نظامی که پولی به وزنه‌برداران نمی‌دهند و به جز ملی حفاری به نظر نمی‌رسد بقیه تیم‌ها هم بودجه آنچنانی داشته باشند. با وجود این قرارداد کم و بودجه ناچیزی که باشگاه‌ها در لیگ برتر دارند اما با این‌حال باز هم تعداد تیم‌ها به اندازه‌ای نیست که تمام ملی‌پوشان را بتواند پوشش بدهد.

و تنها 3 تیم از ملی‌پوشان وزنه‌برداری استفاده می‌کنند؛ ملی حفاری با علی داودی، علیرضا نصیری، ایلیا صالحی‌پور و علیرضا معینی، مسعود ممی‌وند و عبدالله بیرانوند قرارداد بسته است. مناطق نفت‌خیز جنوب هم با آریا پایدار و ابوالفضل زارع و رعد پدافند هم محمد توفیق و آیت شریفی را به خدمت گرفته است. این در حالی است که علاوه بر ملی‌پوشان تعدادی از ستاره‌های چند سال اخیر وزنه‌برداری هم بیرون ماندند.

رضا دهدار دارنده چند مدال جهانی و ایوب موسوی دارنده مدال‌های آسیایی باید به ترکیب تیم‌های ملی‌حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب می‌رسیدند اما نه تنها در این تیم‌ها نیستند؛ بلکه در تیم‌های دیگر هم جایی ندارند. آن هم در حالی که این دو ورزشکار هر کدام بیش از هشت سال سابقه فعالیت در این دو تیم را دارند و از یاران وفادار دو تیم بوده‌اند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز