خبرگزاری کار ایران

انتخابی جام جهانی

کنکاش در لیست امیر قلعه نویی: هنوز ملی نیست!

کنکاش در لیست امیر قلعه نویی: هنوز ملی نیست!
کد خبر : ۱۵۴۰۱۱۸

لیست تیم ملی ایران برای دو دیدار سخت مقابل ازبکستان و قطر در حالی از سوی کادر فنی اعلام شد که بنظر می‌رسد تغییر چندانی در لیست تیم ملی به وجود نیامده و همچنان خبری از جوان گرایی نیست.

به گزارش ایلنا، همانطور  که انتظار می‌رفت، پس از پایان این هفته نام بازیکنان دعوت شده توسط کادرفنی اعلام و 27بازیکن برای دو دیدار پیش‌رو به اردوی تیم ملی دعوت شدند. تیم ملی فوتبال کشورمان که در شروع کارش در دور نهایی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا دو پیروزی مقابل تیم‌های قرقیزستان و امارات به دست آورد، در فیفادی جدید باید به مصاف ازبکستان و قطر برود.

قطعاً رقابت با این دو تیم رقابت آسانی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی نخواهد بود چرا که قطر به عنوان قهرمان جام ملت‌های 2023 و ازبکستان به عنوان یکی از رقبای سرسخت و همیشگی تیم ملی، دیداری سخت و نفسگیر خواهد بود. در این شرایط کادرفنی علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی، علی نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، محمد دانشگر، امین حزباوی، محمدمهدی زارع، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، محمد کریمی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی، محمدجواد حسین‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده، سردار آزمون و شهریار مغانلو را به تیم ملی دعوت کرد.

با نگاه به فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی می‌توان گفت بزرگ‌ترین تغییر لیست قلعه‌نویی نبود کنعانی‌زادگان به دلیل مصدومیت است که سرمربی تیم ملی به جای آن تصمیم گرفته تا از محمدمهدی زارع جوان دعوت کند. در واقع مدافع 21ساله گل‌گهر تنها بازیکنی است که برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شده است. علاوه بر این آرشا شکوری، اللهیار صیادمنش و جواد آقایی‌پور 3بازیکنی هستند که از لیست تیم ملی ایران نسبت به اردوی قبلی خط خوردند.

محمد دانشگر، محمد محبی، حسین‌نژاد و حسین‌زاده بازیکنانی هستند که در فیفادی گذشته غیبت داشتند و در این فیفادی به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند. درحالی‌که به نظر می‌رسید کادرفنی تیم ملی محمدرضا اخباری را به تیم ملی دعوت کند، این اتفاق رخ نداد تا دروازه‌بان گل‌گهر که تا به اینجا در لیگ برتر عملکرد خوبی دارد، همچنان به تیم ملی دعوت نشود. اخباری در طول ۶مسابقه در لیگ بیست‌وچهارم، موفق به‌ثبت ۵ کلین‌شیت شده و تنها یک گل دریافت کرده که آن‌ هم از روی نقطه پنالتی بود.

قلعه‌نویی همانند اردوی گذشته نام 10بازیکن لژیونر را در فهرست تیم ملی قرار داده است و علیرضا جهانبخش در شرایطی که مانند یک ماه قبل بدون تیم است، در لیست ایران حضور دارد. با توجه به اسامی دعوت شده به تیم ملی می‌توان به این نکته اشاره کرد که لیست تیم ملی همان همیشگی است و تغییر زیادی در نفرات دعوت شده دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد قلعه‌نویی با دعوت از زارع (به دلیل مصدومیت کنعانی زادگان) به اجبار نیم‌نگاهی به جوانگرایی دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز