خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف در قطر

آخرین بازی یا فرصت جدید به جواد نکونام/ سرنوشت در دست السد

آخرین بازی یا فرصت جدید به جواد نکونام/ سرنوشت در دست السد
کد خبر : ۱۵۳۶۲۵۶

تیم فوتبال استقلال در حالی به مصاف السد قطر خواهد رفت که وضعیت جواد نکونام همچنان نامشخص است و بنظر می‌رسد پس از پایان این بازی تکلیف نیمکت آبی پوشان مشخص خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تحلیل‌های متفاوتی درباره آینده کاری نکونام بعد از این بازی وجود دارد. برخی معتقدند که اگر استقلال با نتیجه مطلوبی از پس السد برآمده و این تیم را شکست دهد، ممکن است نکونام دوباره به کار در این باشگاه ترغیب شده و بازهم به عنوان سرمربی به فعالیت ادامه دهد. اما تحلیل دیگر هم این است که با وجود برتری احتمالی آبی‌ها در بازی امشب نکونام در مقابل رسانه‌ها ظاهر شده و خداحافظی قطعی خود را اعلام کند.

درعین حال چنانچه تساوی یا شکست علیه استقلال رقم بخورد تداوم حضور نکونام در این باشگاه سخت و دشوار خواهد شد و چه بسا سرمربی استقلال از همان‌جا با تیم محبوب خود وداع گوید و شب تلخی را تجربه کند. آنچه مسلم است اما بعد از این بازی استقلال به احتمال زیاد تکلیف خود را با سرمربی‌اش خواهد دانست. از سویی گفته می‌شود مدیران استقلال به نکونام گفته‌اند تحت هرشرایطی از این بازی سربلند بیرون بیاید و دست کم تا نیم فصل در استقلال کار کند.

حضور شهریاری در اردوی استقلال بی‌ارتباط به این موضوع نیست اما به واقع باید دید که آیا استقلال ظرفیت و توان کافی برای کسب برتری مقابل السد که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، خواهد داشت یا خیر؟! السد تیمی است که از نظر فنی جزو یکی از تیم‌های غیرقابل پیش‌بینی در قاره آسیا محسوب می‌شود که دو قهرمانی را با همین ترفند به نام خود نوشته است. با این حال سوابق دو تیم نشان می‌دهد استقلال غالباً مقابل این تیم پیروز بوده و امشب نیز شانس و اقبال کمی برای به دست آوردن برتری در این بازی ندارد.

اگر نکونام موفق به کسب پیروزی در این میدان شود، صدرنشینی‌اش در آسیا به احتمال زیاد قطعی خواهد بود و چنانچه به خاطر تفاضل گل نیز از صدر بیفتد اما از لحاظ امتیازی با دیگر رقبا هم امتیاز خواهد بود و وضعیت امیدبخشی در لیگ نخبگان آسیا خواهد داشد.

نکونام خود نیز به دنبال احیای تیمش در عرصه رقابت‌های بین‌المللی است تا اعتبار تازه‌ای به مربیگری‌اش ببخشد و قدری از حواشی و فشارهایی که پیرامونش را در برگرفته رها شود.

او ابزار کافی را نیز در اختیار دارد و اگر به خوبی بتواند از بازیکنانی که تحت فرمان او در استقلال کار می‌کنند، بهره بگیرد، برتری در خانه السد مقابل رقیب قطری مأموریت دشواری نخواهد بود.

آنچه مسلم است بازی امشب برای نکونام و بازیکنان یک فرصت بزرگ و جدی محسوب می‌شود که باید عمیقاً آن را مغتنم شمرده و با هیبت یک تیم مدعی وارد کارزار بازی بزرگ با السد شود.

ترکیب احتمالی استقلال

درباره اینکه جواد نکونام در بازی با السد با چه ترکیبی تیمش را به میدان می‌فرستد نقل‌های متفاوتی به گوش می‌رسد. صحبت از کنار گذاشتن حسینی در این بازی است اما روز گذشته از اردوی استقلال خبر رسید بار دیگر شانس سیدحسین برای بازی در ترکیب اصلی فزونی گرفته است. در خط دفاعی نیز فلاح حضوری قطعی در قلب دفاع خواهد داشت و احتمالاً چشمی و یکی از میان مرادمند یا سیلوا نیز در کنار او قرار خواهند گرفت.

رضاییان و زکی‌پور نیز شانس بازی در پست دفاع-هافبک راست و چپ هستند.

در خط میانی هم نیک‌نفس، ماشاریپوف، جلالی و اندونگ اقبال بیشتری نسبت به سایرین دارند و یکی از میان بلانکو یا مهرداد محمدی نیز در رأس هجومی استقلال قرار خواهند گرفت. آنچه مسلم است بازیکنانی همچون نیک‌نفس، رضاوند و رمضانی نیز شانس بازی در ترکیب اصلی را دارند و باید دید امشب نکونام برای انتخاب ترکیب اصلی دست روی کدام یک از این بازیکنان خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز