خبرگزاری کار ایران

گام دوم در لیگ نخبگان

شرایط برای اولین پیروزی آسیایی محیا است/ پرسپولیس حمله کن

شرایط برای اولین پیروزی آسیایی محیا است/ پرسپولیس حمله کن
کد خبر : ۱۵۳۶۲۴۷

تیم پرسپولیس که پس از برد شیرین در دربی خود را برای تقابل با پاختاکور ازبکستان در ورزشگاه شهر قدس آماده می‌کند، فرصت خوبی دارد تا بتواند اولین پیروزی خود را در لیگ نخبگان آسیا به دست آورد.

به گزارش ایلنا، برد مقابل پاختاکور ازبکستان می‌تواند حکم خامه روی کیک را داشته باشد. پیروزی در دربی برد بزرگی برای تیم گاریدو و البته شخص سرمربی پرسپولیس بود که تازه به فوتبال ایران آمده و برای اولین بار این مسابقه بزرگ را تجربه می‌کرد اما نه گاریدو نه بازیکنانش فرصت خوشحالی را پیدا نکردند.

بازی حساس مقابل پاختاکور تنها به فاصله چهار روز بعد از دربی و آن برد بزرگ برگزار خواهد شد و طبیعتاً گاریدو و شاگردانش باید روی این بازی و موفقیت در آن تمرکز می‌کردند. پرسپولیس بازی اول لیگ نخبگان را واگذار کرده و محکوم به پیروزی در دومین بازی است تا از حالا برای صعود به دور بعد امیدوار بماند بخصوص که میزبانی هم برعهده سرخ‌ها خواهد بود.

ورزشگاه شهرقدس البته نمی‌تواند شرایطی فراهم کند تا بازی پرسپولیس کیفیت دیدار مقابل الاهلی یا حتی دربی را داشته باشد اما انتظار می‌رود سرخ‌ها مقابل حریف ازبک دست بالا را داشته باشند. طبیعتاً با حضور 8 تا 10 هزار نفری نمی‌شود مثل سال‌های گذشته و آنچه در ورزشگاه آزادی اتفاق می‌افتاد حریفان آسیایی را تحت تأثیر جو وحشتناک ورزشگاه قرار داد اما همان جمعیت ظاهراً اندک به علاوه کیفیت فنی و شرایط روانی تیم گاریدو این امیدواری را ایجاد می‌کند که در انتظار یک برد شیرین باشیم.

پاختاکور همیشه حریفی سرسخت برای تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران و پرسپولیس بوده و در چهار مصاف رودررو با سرخ‌ها دو بار برده و تنها یک بار باخته اما شرایط فعلی تیم ازبک به گونه‌ای است که روی کاغذ میزبانش شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

پاختاکور در اولین مسابقه آسیایی خود در خانه مقابل الوصل قهرمان فصل قبل لیگ امارات شکست خورد و حالا در لیگ داخلی و در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل 13 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و البته به سبب همین نتایج ضعیف بدون سرمربی به تهران آمده و شاتسکیخ در آستانه برکناری است.

زمانی پاختاکور و بنیادکار مهم‌ترین و پرقدرت‌ترین تیم‌های لیگ ازبکستان به حساب می‌آمدند و تقریباً کل فهرست تیم ملی کشورشان از این دو باشگاه تشکیل می‌شد اما حالا شرایط حداقل برای این باشگاه جالب نیست و شاید بهترین فرصت برای پرسپولیس باشد که ضمن جبران باخت الاهلی شروعی تازه در لیگ نخبگان داشته باشد و اولین سه امتیاز خود در این تورنمنت را دشت کند.

تنها نکته نگران کننده که می‌تواند کسب نخستین پیروزی خانگی سرخ‌ها را تحت تأثیر قرار دهد فاصله کم بازی‌های سنگین اخیر است که شاید تا حدودی شرایط فنی تیم را تحت تأثیر قرار دهد اما پاختاکور هم درست روز دربی تهران در لیگ داخلی ازبکستان به میدان رفته و تازه یک سفر هم داشته است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز