خبرگزاری کار ایران

در آستانه بازی با ازبکستان

برنامه های امیر قلعه نویی برا ماشاریپوف و اورونوف

برنامه های امیر قلعه نویی برا ماشاریپوف و اورونوف
کد خبر : ۱۵۳۴۶۹۵

رحمان رضایی دستیار امیر قلعه نویی در تیم ملی از بازی سختی که مقابل ازبکستان قرار است تیم ملی فوتبال انجام بدهد خبر داد و آن ها را حریف اصلی یوز های ایرانی برای صعود تلقی کرد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال ملی ایران که در انتخابی جام جهانی در سومین بازی خود باید مقابل تیم ملی ازبکستان قرار بگیرد، به همین جهت دستیار تیم ملی صحبت هایی را مطرح کرد.

رحمان رضایی

از بازی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی امارات شروع کنیم، کیفیت فنی تیم ملی کشورمان را در آن بازی چگونه ارزیابی کردید؟

در مقابل تیم ملی امارات بازی بسیار خوبی را از بازیکنان تیم ملی کشورمان شاهد بودیم؛ دیداری که واقعاً مستحق برد بودیم و سزاوارانه هم رسیدیم. درست است که 2 بر صفر تیم ملی امارات را شکست دادیم اما اگر نصف موقعیت‌های از دست رفته‌مان هم تبدیل به گل می‌شد با نتیجه‌ای به مراتب بهتر تیم ملی امارات را شکست داده بودیم. با وجود این باید به این نکته اذعان داشته باشیم که نسبت به بازی‌های قبلی‌مان، تیم ملی ایران خیلی بهتر شده بود؛ بازی‌ای که خوب حمله کردیم و گل هم زدیم و خوب هم حفظ نتیجه کردیم و در نیمه دوم هم عالی بودیم. در کل از نمایش تیم ملی مقابل امارات راضی هستم.

از برنامه‌های تیم ملی برای بازی‌های بعد این تیم صحبت کنید.

دو بازی بعدی ما دیدارهای فوق‌العاده سختی هستند چون آنها رقبای اصلی ما محسوب می‌شوند. با وجود اینکه تیم ملی امارات در قطر از سد میزبانش گذشت اما باز هم نمی‌توان قطر را دست کم گرفت و ما به عنوان یک تیم قوی روی قطر حساب می‌کنیم؛ تیمی که مدافع عنوان قهرمانی در جام ملت‌ها محسوب می‌شود و قدرت خوبی دارد. قطر به اعتقاد من تیم چالش‌برانگیزی است و برای ما می‌تواند مشکل ایجاد کند که باید با درایت و برنامه‌ریزی مناسب گام به این میدان بگذاریم. با توجه به حضور آقای قلعه‌نویی و تجربه مطلوب ایشان، این برنامه‌ریزی وجود دارد و جای نگرانی نیست.

ازبکستان اکنون تیم اول گروه ما است و برتری مقابل این تیم می‌تواند جایگاه دو تیم در رأس گروه را تغییر دهد. درباره این تیم نیز برنامه‌ریزی مناسب از سوی کادر فنی تیم ملی شده؟

بازی بسیار سختی را با ازبک در خاک این کشور پیش رو داریم اما با وجود این، برد هم برای تیم ما دور از دسترس نیست. البته ما می‌دانیم ازبکستان تیمی است که تا لحظه آخر برای برد می‌جنگد و خواهان پیروزی است. آنها تیمی هستند که کار تاکتیکی‌شان مطلوب است و فوتبال رو به جلویی را ارائه می‌دهند که کار را برای حریفانشان سخت می‌سازند اما قطعاً ما هم با برنامه‌های خاص خودمان به مصاف این تیم خواهیم رفت.

همان طور که می‌دانید ماشاریپوف و اورونوف، دو ستاره ازبکستان محسوب می‌شوند که در استقلال و پرسپولیس مهره‌های کلیدی به حساب می‌آیند. برای مهار ستاره‌های ازبک استقلال و پرسپولیس چه برنامه‌ای دارید.

هر دو بازیکنان بسیار خوبی هستند اما حتماً می‌توانیم این دو بازیکن را هم مهار کنیم. بازیکنان ما قد و قواره فنی‌شان بالاست اما می‌دانیم کار سختی پیش رو داریم چون به این نکته واقفیم که قدرت تیمی ازبکستان خیلی بهتر از قدرت فنی بازیکنانش است. به همین دلیل در صدد مهار این تیم و نقطه قوت‌هایش خواهیم بود. با توجه به شناختی که از ستاره‌های ازبک استقلال و پرسپولیس در تیم ملی ازبکستان وجود دارد، جای هیچ نگرانی نیست.

ازبک‌ها را علاوه بر ستاره‌های‌شان تیمی تاکتیکی هم می‌نامند.

اگر بخواهیم بحث‌های فنی انجام دهیم باید به این نکته بپردازیم که ازبک‌ها را باید در بحث مالکیت مهار کنیم چون در ضد حمله‌ها آنها خیلی آسیب‌پذیر هستند اما وقتی تیم‌شان جمع باشد، به یک طرف کشیده می‌شود از این رو می‌توان از سمت دیگر این تیم، برنامه‌ریزی را روی دروازه ازبک‌ها انجام داد.

تیم‌هایی مانند ازبکستان زمانی تیم‌های درجه دوم بودند اما حالا هم‌سطح ایران شده‌اند؟!

خیلی از تیم‌های دیگر مانند مالزی، اندونزی و تایلند به تیم ملی ما نزدیک شده‌اند و دیگر آن زمان نیست که با 8-7 گل اختلاف ما چنین تیم‌هایی را شکست می‌دادیم.

چطور می‌توانیم فاصله‌مان را با چنین تیم‌هایی دوباره زیاد کنیم؟

این مسأله به نظر من و شما بستگی ندارد چون این فاصله با برنامه‌ریزی بنیادین وعمیقاً درست و حساب شده قابل اجرا خواهد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز