خبرگزاری کار ایران

چالش جدید گاریدو

از دربی کشور مراکش تا شهر آورد پایتخت

از دربی کشور مراکش تا شهر آورد پایتخت
کد خبر : ۱۵۳۳۳۴۲

خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی تیم پرسپولیس که چهارشنبه شب اولین تجربه حضور خود را در شهر آورد بزرگ پایتخت تجربه خواهد کرد، پس از حضور در دربی کشور مراکش و شهر والنسیا در اسپانیا حالا در چالش جدیدی قرار است دربی تهران را نیز تجربه بکند.

به گزارش ایلنا، دربی تهران یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین رویدادهای فوتبال ایران است که همیشه با شور و شوق خاصی برگزار می‌شود. روز چهارشنبه، خوان کارلوس گاریدو، سرمربی جدید تیم پرسپولیس، برای نخستین بار به عنوان سرمربی در این تقابل حساس حاضر خواهد شد.

گاریدو پیش از این تجربه‌ سرمربیگری در کشورهای مختلف و دربی‌های بزرگی از جمله دربی مراکش و دربی مصر را در کارنامه داشته است و در آستانه دربی تهران به بررسی آمار و سوابق او در این مسابقه خاص پرداخته‌ایم.

خوان کارلوس گاریدو در مجموع 14 بازی دربی را در کشور‌های مختلف تجربه کرده است. از این میان، او موفق به کسب 4 پیروزی، 7 تساوی و 3 شکست شده است. این آمار نشان‌دهنده تجربه نسبتاً خوب او در مواجه با فشار و حساسیت‌های این نوع مسابقات است. گاریدو در کشور‌های مصر، اسپانیا، الجزایر و مراکش روی نیمکت‌های مختلف در دربی حاضر شده و نکته جالب‌تر اینکه گاریدو در کشور مراکش روی نیمکت هر دو رقیب در دربی نشسته است.

شروع کار گاریدو در دربی‌ها به ایالت والنسیا کشور اسپانیا و دربی لاکومونیات بازمی‌گردد. این دربی بین دو تیم ویارئال و والنسیا برگزاری می‌شود و گاریدو به عنوان سرمربی تیم ویارئال در این شهرآورد 5 بازی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و حاصل کارش در این بازی‌ها، یک شکست 5-صفر، دو پیروزی با نتایج 4 -2 و 2-صفر و دو تساوی صفر-صفر و یک-یک بوده است.

بیشترین حضور گاریدو در دربی‌های خارج از اسپانیا، مربوط به کشور مراکش بین دو تیم وداد و راجا کازابلانکا بوده و نکته جالب اینکه در کارنامه او هدایت هر دو تیم دیده می‌شود. گاریدو به عنوان سرمربی راجا 3 دربی را پشت سر گذاشته که یک شکست یک-صفر، یک تساوی یک-یک و یک پیروزی 2-یک را در کارنامه خود به عنوان سرمربی راجا به ثبت رسانده است. همچنین او یکبار بار هم در فصل 2023/2022 هدایت تیم وداد مراکش را در دربی به عهده داشته که آن بازی با تساوی 2-2 به اتمام رسیده است.

علاوه بر کشور مراکش، او به عنوان سرمربی تیم الاهلی مصر، در بزرگ‌ترین دربی قاره سیاه میان الاهلی و الزمالک حضور داشته که حاصل کارش در این دیدارها دو تساوی صفر-صفر و یک-یک بوده و تنها پیروزی او به برتری 5 بر 4 در ضربات پنالتی فینال جام حذفی کشور مصر بازمی‌گردد. گاریدو آخرین بار به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال اتحاد الجزایر در دربی الجزائر که بین دو تیم مولودیه و اتحاد برگزار می‌شود، حضور داشته است و حاصل عملکردش در دو بازی، یک شکست یک-صفر و یک تساوی صفر-صفر بوده است.

از مجموع 14 دربی که گاریدو به عنوان سرمربی در آن حضور داشته، 7 بازی یعنی 50 درصد مساوی شده و این آمار برای شهرآورد تهران که به صورت پیش‌فرض دو تیم برای تساوی به میدان می‌روند، کمی خطرناک است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز