خبرگزاری کار ایران

مشکلات سخت افزاری

بازسازی ورزشگاه ها ماموریت اصلی وزیر ورزش

بازسازی ورزشگاه ها ماموریت اصلی وزیر ورزش
کد خبر : ۱۵۳۲۹۶۸

با شروع فصل جدید لیگ برتر، مشکلات و عدم داشتن امکانات سخت افزاری باعث به وجود آوردن چالش های زیادی در فوتبال ایران شده است و در همین خصوص وزیر ورزش و جوانان در اخرین گفت و گوی خود از ترمیم و افتتاح ورزشگاه جدید سخن گفت.

به گزارش ایلنا، لیگ برتر فوتبال ایران، امسال با مشکلات سخت‌افزاری مواجه شده است و وضعیت نامعلوم استادیوم‌ها در سراسر کشورمان باعث شده تا مسئولان مربوطه بشدت درگیر رفع الزامات ای اف سی باشند. بر همین اساس ورزشگاه آزادی به دلیل همین الزامات از مدار خارج شد و ورزشگاه‌های دیگر هم درگیر رفع ایرادات شدند، این موضوع باعث شده تا ضعف ساختاری فوتبال ایران بیش از پیش به چشم بیاید.

اقدامات برای تجهیز ورزشگاه‌های پایتخت با تعطیلی مسابقات لیگ برتر آغاز شد اما با وجود گذشت 5 هفته از مسابقات لیگ برتر، کماکان کار بازسازی این ورزشگاه‌ها به پایان نرسید.

یکی از موضوعات مربوطه کمبود ورزشگاه استاندارد در پایتخت است. این در حالی است که تهران به جز آزادی، ورزشگاه تختی، شهر قدس و دستگردی را دارد که علاوه بر استاندارد نبودن این ورزشگاه‌ها، موقعیت جغرافیایی‌شان مانعی برای برگزاری مسابقات در این 3 ورزشگاه است. در واقع برگزاری مسابقات در این ورزشگاه‌ها چالش‌هایی برای مسئولان برگزاری مسابقات به وجود می‌آورد، این چالش‌ها در دیدار تیم‌های استقلال و الغرافه در لیگ نخبگان آسیا اتفاق افتاد و باعث شد تا ضعف‌های موجود بیش از گذشته نمایان شود.

در بحبوحه استانداردسازی ورزشگاه‌ها، بحث ساخت ورزشگاه 120 هزار نفری مطرح شد؛ موضوعی که می‌تواند تا حدودی باعث دلگرمی هواداران فوتبال باشد. در این بین احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان دیروز در بازدید از ورزشگاه تختی تهران گفت: «پیگیر ساخت ورزشگاه جدید هستیم و این یک مجموعه و کار خیلی بزرگی است و بزودی مصوبه آن را از دولت خواهیم گرفت تا در مجموعه شهر آفتاب و اراضی محدوده مرقد حضرت امام(ره) آن را به اجرا

برسانیم.»

وی در خصوص شایعاتی پیرامون توقف این پروژه افزود: «این درست نیست و این مصوبه دولت شهید رئیسی است و موظف هستیم که این موضوع را در جلسه هیأت دولت بیاوریم. در حال تهیه گزارشی از این مجموعه هستم تا مصوبه آن را در دولت وفاق ملی اخذ کنیم و پس از اخذ مصوبه به‌زودی احداث فاز یک این مجموعه را آغاز خواهیم کرد. این مجموعه ورزشی را در ۳ فاز تعریف کردیم که اولویت ما ورزشگاه است.»

براساس اطلاعات به دست آمده تمام کارها پیش از درگذشت شهید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور وقت کشورمان در حال انجام بود اما درگذشت رئیس جمهور محبوب کشورمان باعث شد تا اقدامات جهت ساخت ورزشگاه 120هزار نفری متوقف شود. تا جایی که پس از این اتفاق ناگوار تاکنون کار خاصی برای ساخت این ورزشگاه صورت نگرفته، این در حالی است که تفاهمنامه همکاری با شرکت چینی جهت ساخت این ورزشگاه 120 هزار نفری 16 آبان امضا شد و 4 دی ماه هم تفاهمنامه دیگری بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار برای ساخت ورزشگاه به امضا رسید.

در آن مقطع براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قرار بر این شد تا فاز نخست این ورزشگاه 2 ساله به پایان برسد اما بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها مطرح شد و اقداماتی جهت استانداردسازی ورزشگاه آزادی صورت گرفت. در این شرایط مسئولان مربوطه تمام تمرکز خود را روی ورزشگاه آزادی گذاشتند و در واقع ورزشگاه 120هزار نفری زیر سایه استانداردسازی ورزشگاه آزادی قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز