خبرگزاری کار ایران

VAR هم چاره کار نیست

آن ها دنبال یک بهانه برای ناکامی خودشان هستند

آن ها دنبال یک بهانه برای ناکامی خودشان هستند
کد خبر : ۱۵۲۱۶۲۱

در فصل جدید لیگ برتر بنظر می رسد حتی با وجود VAR شاهد اعتراضات و گلایه های داوری از سوی تیم ها هستیم.

به گزراش ایلنا، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران با یک اتفاق ویژه شروع شد و آن هم استفاده از کمک داور ویدیویی؛ اتفاقی که پس از سال ها در فوتبال ایران محقق شد.

انتظار میرفت با وجود VAR کمی از حواشی و مسائل داوری کاهش پیدا بکند اما بنظر میرسد همچنان این موضوعات پا‌ برجا است. هرچند که هنوز یکپارچگی این سیستم ویدیویی در فوتبال ایران به وجود نیامده  و فقط دو دستگاه وی ای آر وجود دارد و هر هفته دوبازی با این فناوری برگزار میشود اما نکته جالب این است که در همان دو بازی باز هم شاهد اعتراضات و گلایه ها از داوری ها هستیم.

در هفته اول مسابقات ابتدا پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند باید خطایی که بر روی اورونوف اتفاق افتاد را داور پنالتی می‌گرفت و در مسابقه تیم استقلال با شمس آذر قزوین اعتقاد دارند گل دوم تیم استقلال حتی با تایید اتاق وی ای آر هم آفساید بوده! اما این پایان ماجرا نبود در بازی های هفته دوم جایی که تیم پرسپولیس مقابل تراکتور 10 نفره شد اعتراضات زیادی از سوی هواداران این تیم رخ داد، آن ها معتقدند که خطای سروش رفیعی به اخراج نیاز نداشت و حداکثر باید کارت زرد به این بازیکن داده میشد. 

اما شاید می‌توان گفت جنجالی ترین بازی این فصل لیگ تا هفته دوم جدال ملوان و استقلال تهران بود که هر دو گل شاگردان نکونام با پنالتی زده شد. نه تنها ملوانی ها بلکه هواداران تیم های دیگر نیز معتقدند پنالتی رخ نداده و اشتباه داوران بوده است. بعد از این بازی مصاحبه و استوری های کنایه آمیز نسبت به داوری این بازی به وجود آمد و باز هم شاهد حواشی بودیم. البته نباید از کاستی ها و اشکالات وی ای آر در این دو هفته گذشت، بنظر میرسد هنوز این فناوری با سازمان صدا سیما برای نشان دادن تصاویر به هماهنگی نرسیده اند و این یکی از اشکالات در این دو هفته بوده و نکته جالب تر این است کارشناسان داوری معتقدند تصمیم های  اتاق وی ای آر در برخی از صحنه ها اشتباه بوده.

چیزی که مشخص است با جلوتر رفتن و حساس تر شدن لیگ اگر این فناوری به پویایی و بی نقص تر شدن نرسد، نه تنها به فوتبال ایران کمکی نخواهد کرد بلکه نسبت به فصول گذشته حواشی بیشتری را برای لیگ به وجود خواهد آورد.

تیم ها و مربیان حتی با وجود var هم دنبال یک بهانه برای ناکامی های خودشان هستند، جامعه فوتبال ایران با جمله ای به نام پذیرفتن اشتباهات بیگانه است.

 

یادداشت: یونس کشمیریان

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز