خبرگزاری کار ایران

واکاوی اشتباهات داوری در بسکتبال؛

آبکاریان: ثابت شود داوری عمدی سوت می‌زند باید خداحافظی کند

آبکاریان: ثابت شود داوری عمدی سوت می‌زند باید خداحافظی کند
کد خبر : ۱۳۰۱۰۷

به نظرم کسانی که حرف از عناد و دشمنی داوران می‌زنند اهل ورزش نیستند و بیزنس‌من هستند. کمیته انضباطی سوای اینکه از داوران حمایت می‌کند پشت سر داوران و بازیکنان است و از آنها حمایت می‌کنند.

رئیس کمیته داوران فدارسیون بسکتبال گفت: داوران ما با هیچ مربی و باشگاهی عنادی ندارند و صادقانه قضاوت می‌کنند.

ورژ آبکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی از داوران بسکتبال با بعضی از مربیان و باشگاه‌ها دشمنی داشته و در قضاوت‌ها به ضرر آنها سوت می‌زنند، بیان داشت: چنین مساله‌ای نمی‌تواند به هیچ‌وجه صحت داشته باشد. باید توجه داشته باشیم اکثر داوران ما جوان هستند و در سوی مقابل بیشتر مربیان ما سن‌شان بالا است و در تفکر نمی‌گنجد که این دو قشر بخواهند با یکدیگر دشمنی داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی بازی‌های حساسی در بسکتبال وجود دارد، گاهاً مربیان روی برخی از صحنه ها با وسواس بیشتری عمل می کنند. الان هم سوای دو تیم صدر جدولی بقیه تیم ها وضعیت نامعلومی در جدول رده‌بندی لیگ برتر دارند. به همین دلیل هر گونه اتفاقات داوری در مورد تیم‌های لیگ برتری به صورت آشکار بیان می‌شود. به نظرم کسانی که حرف از عناد و دشمنی داوران می‌زنند اهل ورزش نیستند و بیزنس‌من هستند. کمیته انضباطی سوای اینکه از داوران حمایت می‌کند پشت سر داوران و بازیکنان است و از آنها حمایت می‌کنند.

رئیس کمیته داوران درخصوص اینکه داوران اشتباهات فاحشی در مسابقات لیگ برتر دارند، گفت: همه داوران اشتباه می‌کنند از همین مسابقات المپیک لندن یک کلیپ ۴۰ دقیقه‌ای از اشتباهات داوران درست کرده بودند. مگر می‌شود داوران اشتباه نکنند؟ اشتباهات داوری هم جزئی از بازی است.

وی افزود: هر داوری هم اشتباه کند جریمه خواهد شد. ما یک تا دو جلسه داوران را که اشتباهات فاحش را انجام بدهند از قضاوت محروم می‌کنیم. جریمه نقدی هم در کنار آن است.

رئیس کمیته داوران درخصوص اینکه گفته می‌شود برخی از داوران با فرزاد کوهیان سرمربی تیم ذوب‌آهن دشمنی دارند و بر علیه او قضاوت می‌کنند، گفت: فرزاد کوهیان از دوستان خوب من است. من بارها به او کمک کردم. می‌توانید این موضوع را از خود او هم بپرسید و می‌توانم بگویم داوران با او هیچ دشمنی ندارند، شاید روی برخی افراد حساسیت‌هایی باشد، اما دشمنی در کار نیست و اگر برای من به عنوان رئیس کمیته داوران ثابت شود که داوری تعمداً به ضرر تیم و شخصی قضاوت می‌کند آن داور باید از دنیای داوری خداحافظی کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز