خبرگزاری کار ایران

هوادار چیزی بالاتر از لیگ برتر می‌‎خواهد؛ یحیی و ترس ناکامی در اردوی سرخ

هوادار چیزی بالاتر از لیگ برتر می‌‎خواهد؛ یحیی و ترس ناکامی در اردوی سرخ
کد خبر : ۹۵۶۴۷۸

کار یحیی گل‌محمدی تازه در پرسپولیس شروع شده. او اگرچه خیلی زود در تیم جدیدش به اوج رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد، اما خوب می‌داند که این جام همیشه برای او تضمین‌کننده موقعیت حرفه‌ای‌ در پرسپولیس نیست.

به گزارش ایلنا، او در آغاز یک مسیر سخت قرار گرفته است.پرسپولیس در سالیان اخیر روزهایی را داشت که با پنجره بسته نقل و انتقالات تلاش می‌کرد خود را حفظ کند. عوامل متعددی باعث شد که چنین توانی داشته باشد، از جمله اینکه برانکو ترکیب اصلی را ساخته بود و تیم شکل و شمایل فنی مورد نظر سرمربی را داشت. یحیی گل‌محمدی هنوز در پرسپولیس باید مسیری طولانی را طی کند تا تیم خودش را بسازد و بشناسد که تیمش در چه موقعیت‌هایی چه ویژگی‌هایی دارد.یحیی گل‌محمدی به زودی فصل نقل و انتقالات را پیش رو دارد و باید تیم جدید ساخته شود. گل‌محمدی حتماً دوست ندارد فاصله تیم اصلی و نیمکت پرسپولیس عمیق باشد و این یعنی بودجه‌ای بزرگ‌تر برای ساختن تیم باکیفیت‌تر.به گذشته برگردیم. فهرست درخواست‌های گابریل کالدرون نیاز به مبلغی حدود ۲۰ میلیارد تومان در پرسپولیس را نشان می‌داد، رقمی که مدیرعامل و هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس حتی اگر می‌خواستند نیز نمی‌توانستند در فرصت تعیین‌شده از سوی سرمربی تهیه کنند و تهیه‌اش در آن فرصت کوتاه به چیزی شبیه غیرممکن شباهت داشت.

کالدرون اما با خوش‌خیالی چنین فهرستی از درخواست‌هایش را تحویل باشگاه پرسپولیس داد و بدیهی است که می‌دانست تهیه چنین مبلغی در این فرصت در توان باشگاه نیست. او اما شرط‌های دیگری را نیز تعیین کرد تا مدیرعامل را در مخمصه‌ قرار دهد.برای باشگاه پرسپولیس در صورتی که می‌توانست شرط‌های مالی کالدرون را اجرا کند، سایر شروط قابل مذاکره بود و شاید انصاری‌فرد می‌توانست کالدرون را راضی کند که به همکاری با افشین پیروانی ادامه دهد اما در شرایطی که باشگاه نمی‌توانست حقوق معوقه بازیکنان و مربیان را پرداخت کند، چگونه می‌توانست درباره سایر شروط نیز با کالدرون وارد بحث شود، حتی اگر تعیین آنها درست باشد اما تعیین از سوی سرمربی حرفه‌ای نباشد.پرسپولیس به جایی رسیده بود که باید انتخاب می‌کرد و این انتخاب آسانی نبود. خیلی زود گابریل کالدرون فسخ قرارداد را ترجیح داد. کالدرون شاید اگر کیفیت بالاتری از مدیریت را می‌دید، نه درخواست منطقی‌اش اینچنین به درخواستی سریع تبدیل می‌شد و نه درخواست‌های خارج از عرفش اینچنین بی‌ترس مطرح می‌شدند.پرسپولیس توان ادامه راه با کالدرون را نداشت. نیازهای اقتصادی و فنی او را نیز نمی‌توانست برآورده کند و یحیی هم لابد توقعات پایین‌تری را طلب خواهد کرد تا بتواند به تعامل با باشگاه برسد.اما آیا با خواسته‌های کوچک‌تر، می‌توان تیم بزرگ‌تری ساخت؟ آیا پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی می‌تواند تیم دگرگون‌شده و بهتری را برای نیمکتش بسازد؟ پرسپولیس فصل آینده با چه توقعاتی ساخته می‌شود؟ جاه‌طلبی یحیی تا کجاست؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز