خبرگزاری کار ایران

یحیی به دنبال ساخت پرسپولیس 2؛ آقا معلم تیم را تجهیز می‌کند؟

یحیی به دنبال ساخت پرسپولیس 2؛ آقا معلم تیم را تجهیز می‌کند؟
کد خبر : ۹۵۶۴۷۷

صحنه گل تساوی بدهنگامی که پرسپولیس در هفته بیست و نهم دریافت‌ کرد تا گل‌گهر به بقا در لیگ امیدوارتر شود، پیام تلخی به دنبال‌کنندگان این تیم مخابره کرد.

اتفاقاتی که درون محوطه جریمه سرخ‌ها افتاد را مرور می‌کنیم: سعید حسین‌پور قدم‌زنان حرکت توپ را تماشا می‌کند، کریستین اوساگونا خنثی ظاهر می‌شود و امید عالیشاه و بوژیدار رادوشوویچ هیچ تکاپویی برای نرسیدن توپ به علیرضا ابراهیمی (گلزن گل‌گهر) نمی‌کنند. از این چهار اسم، سه‌نفر به‌عنوان یار ذخیره به زمین آمدند و نفر چهارم قرار است وارث مسئولیت خطیری باشد که پیش‌تر برعهده علیرضا بیرانوند بوده. صحنه این گل، یک هشدار برای یحیی گل‌محمدی است، به این معنی که تیم وی به بازیکنان ثابتش بیش از اندازه متکی شده.

داشتن یک ترکیب آغازگر پرمهره برای هیچ سرمربی نامطلوب نیست. یکی از مزیت‌های تأثیرگذار پرسپولیس در چند سال اخیر، بدنسازی صحیح و در نتیجه، مصدومیت حداقلی ستاره‌های تیم بود که کمک می‌کرد یک ترکیب 11 نفره مشخص با حداکثر بازده در اغلب دیدارهای لیگ کنار هم بدرخشند. اما حتی چنین پرسپولیسی، برای تاختن در 3 کورس قهرمانی متفاوت، به یک ارتش دوم روی نیمکت ذخیره‌ها نیاز دارد؛ به‌ویژه در فصل آتی که انتظار می‌رود بازی‌ها به‌مراتب فشرده‌تر برگزار شوند و از طرفی دیگر، امکان استفاده از 5 تعویضی در هر بازی، اهمیت بهره‌مندی از یک تیم دوم آماده را دوچندان نیز می‌کند.

پرسپولیس شاید برای یک یا دو بازی در جام حذفی و چهار بازی در لیگ قهرمانان آسیا به‌تعداد کافی مهره داشته باشد؛ ولی برای یک فصل کامل، احتمالاً خیر. قرمزها غیر از حسین‌پور جوان جانشینی برای زوج کامیابی‌نیا – نوراللهی ندارند، با کمبود مدافع کناری می‌سازند و برخلاف استقلال، مهاجمی ندارند که از روی نیمکت برخیزد و روح تازه‌ای در خط آتش آنها بدمد. همین امر، نه‌تنها می‌تواند دست گل‌محمدی را در بازی‌های بزرگ در پوست گردو بگذارد، بلکه رقابت برای ترکیب ثابت را در میان بازیکنان پرسپولیس کمرنگ می‌کند و از انگیزه آنان نیز می‌کاهد.

این موضوع که سرمربی پرسپولیس جهت مهیا‌ ساختن تیم برای ری‌پوکر قهرمانی و دنبال‌کردن آرزوهای بزرگ‌تر، درخواست جذب 7 بازیکن را صادر کرده، نشان می‌دهد که برخلاف برانکو، یحیی به در اختیار داشتن یک تیم آماده روی نیمکت هم توجه ویژه‌ای دارد. به نظر می‌رسد تفاوت عملکرد پرسپولیس با بازیکنان اصلی و ذخیره‌اش در دوران برانکو، مورد توجه یحیی قرار گرفته و مدافع سابق و سرمربی کنونی سرخ‌پوشان با آگاهی دقیق از نقاط ضعفی که باید ترمیم شوند، هدایت پرسپولیس را به دست گرفته. الهلال که به‌واسطه داشتن یک تیم و یک نیمکت قدرتمند بدون مشکل سه‌گانه آسیایی را تجربه کرد، می‌تواند الگوی خوبی برای مدیران پرسپولیس باشد که گل‌محمدی را برای پیاده‌سازی تفکراتش به ابزاری که شایسته ارتش سرخ و طرفدارانش باشد مجهز کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز