خبرگزاری کار ایران

پایان پنج فصل درخشش؛ گلدن استیت دور از فینال

پایان پنج فصل درخشش؛ گلدن استیت دور از فینال
کد خبر : ۹۲۴۳۱۴

پس از 5 فصل حضور پیاپی در فینال NBA، امسال دیگر تیم بسکتبال گلدن‌استیت وریرز نه‌تنها در فینال جایی نخواهد داشت، بلکه به‌سبب فصل فاجعه‌آمیزی که سپری کرده به بازی‌های پلی‌آف هم نخواهد رسید.

به گزارش ایلنا، طرفداران این تیم امیدوار بودند که شروع به کارش در استادیوم جدیدش «چیس سنتر» در سانفرانسیسکو تداوم‌بخش روزهای درخشان غول کنفرانس غرب باشد، اما اتفاقی که رخ داد کاملاً برعکس بود و گلدن‌استیت وریرز بدترین رکورد خود در تاریخ حضورش در NBA را به ثبت رساند. قهرمان فصل گذشته کنفرانس غرب و فینالیست فصل گذشته در 65 بازی‌اش در فصل جاری تنها 15 پیروزی داشته و 50بار تن به شکست داده است.

یکی از دلایل اصلی افت شدید گلدن‌استیت جدایی کوین دورانت بود. همچنین دیگر ستاره این تیم کلی تامپسون هم به‌دلیل مصدومیت آزاردهنده رباط زانوی پای چپ خود مجبور شد تحت عمل جراحی قرار بگیرد و به‌خاطر ریکاوری از بازی ششم فینال فصل گذشته مقابل تورنتو رپتورز خانه‌نشین شد. بدشانسی‌های گلدن‌استیت با شکست دست چپ استفن کاری کامل شد. با وجود اضافه شدن اندرو ویگینس آنطور که باید و شاید در عملکرد گلدن‌استیت تغییری صورت نگرفت و او نتوانست انتظارات را برآورده کند. روزها یکی بدتر از دیگری برای وریرز سپری می‌شد تا اینکه مسابقات به‌خاطر شیوع کرونا تعلیق شد و فرصتی برای نفس کشیدن این تیم به‌وجود آمد.

در این فصل توانایی‌های استیو کر برای مربیگری بیشتر از هر زمان دیگری محک خورد چراکه او مجبور شد به «روکی‌‌ها» (بازیکنان تازه‌وارد) تیم اعتماد کند و در واقع چاره‌ای جز این نداشت. ناکامی‌های وریرز هم با کنار گذاشته شدن این تیم از فهرست 22 تیمی که هیأت‌مدیره NBA برای ازسرگیری مسابقات در ماه آینده اعلام کرد، کامل شده است.

باب مایرز، مدیرعامل باشگاه گلدن‌استیت وریرز در این باره گفت: «ما می‌دانیم در دنیای کنونی چیزهای مهم‌تر و حساس‌تری از ورزش وجود دارند که باید به‌درستی مدیریت شوند. در این مقطع بسکتبال در درجه دوم اهمیت قرار دارد. با این حال وجود یک راه‌حل قطعی برای مشخص شدن تکلیف این فصل کمک‌کننده خواهد بود. از حالا تمرکز ما روی آماده کردن خودمان برای آغاز فصل 21-2020 خواهد بود و می‌خواهیم خودمان را به شرایطی برسانیم که بتوانیم یک تیم موفق را روانه میدان کنیم. از چندین جهت، با وجود رکوردی که برای برد و باخت‌های‌مان در این فصل ثبت شد، ما سالی سازنده را تجربه کردیم.»

 

خوشبین به آینده

کاری، کر، تامپسون و دیگر اعضای وریرز به این موضوع واقف هستند که تیم‌شان هسته‌ای دارد که می‌تواند آن را به روزهای اوجش برگرداند. علاوه بر این، قهرمان سابق NBA حتی در آن فصولی که قهرمان می‌شد هم در مقطعی از فصل افت داشت.

مربی در این خصوص گفت: «من برای تیمم فرصتی فوق‌العاده جهت حرکت به سمت یک قهرمانی دیگر می‌بینم؛ چیزی که شدیداً خودمان را مستعدش می‌دانم. امسال ما روزهای سختی را سپری کردیم، مصدومان زیادی داشتیم و به همین دلیل چهره‌های جدید فراوانی به تیم‌مان اضافه شدند.»

 کاری، برنده دوبار جایزه بهترین بازیکن فصل NBA، بعد از افتادن روی دست چپ خود در روز 30 اکتبر سال گذشته (اوایل آبان) مقابل فینیکس سانز، 58 بازی بعدی تیمش را از دست داد. او ماه مارس برگشت تا به تیمش برای رویارویی با رپتورز کمک کند، اما بلافاصله پس از بازگشت به آنفلوانزا مبتلا شد و بعد هم که فصل متوقف شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز