خبرگزاری کار ایران

داستان یک قهرمانی؛

هندبال مس و شکستن طلسم 30 ساله

هندبال مس و شکستن طلسم 30 ساله
کد خبر : ۸۹۷۹۰۰

تیم هندبال مس کرمان با شکستن طلسم 30 ساله قهرمانی در سطح کشور با کسب عنوان قهرمانی و صعود به جام باشگاه های آسیا، چراغ اول را در سال 99 برای باشگاه مس و ورزش استان روشن کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی باشگاه مس؛ تیم هندبال مس کرمان در حالی به این عنوان دست یافت که رقابت های فرسایشی این فصل لیگ برتر هندبال کشور که با وقفه های بلند مدت به واسطه بازی های ملی روبرو می شد، کار را برای موفقیت به شدت سخت می کرد.

اما تیم هندبال مس کرمان که برای کسب موفقیت و شکستن طلسم قهرمانی برای هندبال کرمان در کشور کاملا مصمم بود، با تیمی کاملا یکدست و هماهنگ و با ارائه بهترین بازی های ممکن، رکوردی خارق العاده از خود برجای گذاشت و در یازده مسابقه این فصل خود، رکورد صد در صد پیروزی را ثبت کرد که در تاریخ هندبال کشور به نوعی کم نظیر بود.

هرچند پنج بازی از مسابقات این فصل لیگ برتر هندبال کشور باقی مانده بود که به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور، اجازه ادامه برگزاری بازی ها را عملا نمی داد، اما تیم هندبال مس کرمان برای تثبیت عنوان قهرمانی خود در جدول، تنها نیاز به یک پیروزی در پنج بازی پیش روی خود داشت و همین سبب شد که با وجود لغو ادامه مسابقات هیچکس در قهرمانی تیم هندبال مس شکی نداشته باشد و در نهایت با اعلام رسمی فدراسیون هندبال کشور، جام قهرمانی این فصل لیگ برتر بر دستان توانمند تیم هندبال مس کرمان بالا رود.

بازی های لیگ برتر این فصل هندبال کشور در دو مرحله برنامه ریزی و برگزار شد... در مرحله اول این رقابت ها تیم هندبال مس با تیم های سپاهان اصفهان، فراز بام دهدشت، نفت و گاز گچساران و نماینده اراک هم گروه شده بود.

شاگردان حمید صادقی از همان هفته اول مسابقات، با قدرت راهی بازی ها شدند و در اولین گام خود در روز 31 مرداد سال 98 موفق شدند در سالن شهید تجلی کرمان با نتیجه 33 بر 26 تیم گچساران را شکست دهند.

در بازی دوم تیم هندبال مس در اراک موفق شد با نتیجه 28 بر 15 بر میزبان خود غلبه کند اما زمانی که در هفته سوم رقابت ها تیم هندبال مس در کرمان موفق شد با نتیجه نزدیک 30 بر 29 تیم قدر سپاهان را در کرمان شکست دهد، همه هواداران این تیم متوجه شدند که در این فصل باید منتظر کارهای بزرگ از تیم خود باشند.

تیم هندبال مس در آخرین بازی دور رفت گروه خود نیز با نتیجه 30 بر 26 در دهدشت تیم فراز بام را شکست داد تا نهایت اعتماد به نفس دور برگشت مسابقات را آغاز کند.

در دور برگشت مسابقات نیز پس از پیروزی 31 بر 23 مس در گچساران برابر تیم نفت و گاز و 30 بر 20 برابر تیم اراک در کرمان، دلاورمردان تیم هندبال مس با پیروزی بزرگ و غرور آفرین خود در اصفهان با نتیجه 31 بر 26 برابر سپاهان اصفهان شایستگی خود را برای قهرمانی در این فصل به خوبی نشان دادند.

برد 28 بر 24 برابر تیم قدر فراز بام دهدشت در کرمان سبب شد که تیم هندبال مس با رکورد صد در صد برد در بازی های دور اول به مرحله دوم مسابقات صعود کند و سبب شود که تیم هندبال مس به دلیل این پیروزی های پیای دیگر نیازی به بازی برابر این تیم ها در دور دوم مسابقات نداشته باشد.

اما داستان قدرت نمایی های تیم هندبال مس در دور دوم مسابقات نیز ادامه داشت و این تیم از روز 23 بهمن ماه در دور دوم رقابت های لیگ برتر این فصل در اولین گام به مصاف تیم قدر سربداران سبزوار رفت که موفق شد در کرمان این تیم را با نتیجه 28 بر 23 شکست دهد.

روند پیروزی های هندبال مس در اسلام آباد غرب نیز ادامه یافت و دستان نارنجی موفق شدند در این شهر نیز با نتیجه 39 بر 33 تیم زاگرس را شکست دهند.

اما پیروزی 30 بر 25 تیم هندبال مس در کرمان برابر تیم دوم جدول یعنی ذوب آهن اصفهان سبب شد که هندبالیست های مس رسما در آستانه کسب عنوان قهرمانی زودهنگام خود قرار بگیرند و کسب یک پیروزی دیگر رسما جام را در جدول از آن این تیم می کرد.

اما تیم هندبال مس که آخرین بازی این فصل خود را در روز چهارم اسفند برگزار کرد، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات ورزشی در کشور، بار دیگر بازی های خود را با تعطیلی روبرو دید... تعطیلی که این بار قرار نبود پایانی داشته باشد و با تداوم این ویروس، در نهایت فدراسیون هندبال با شایستگی تمام و در تصمیمی کاملا عادلانه جام قهرمانی را به تیم هندبال مس تقدیم نمود.

تیم شایسته هندبال مس کرمان در این فصل با این بازیکنان شایسته قدرت نمایی کرد: سعید برهانی، کیانوش پالاد، علیرضا مهاجر، محسن هنزایی، محسن فرحبخش، مجتبی حیدرپور، امیر حسین پسندی، محمد حسین حاج محمد، مهدی موسوی، صالح کاکویی، کاظم جمعه زاده، سینا عبدالرشیدی، حسین جهانی، عارف طایی، حسین ایرانمنش، حسام پارسا، اسماعیل ایزدپناه، سلامان بربط، علیرضا دماوند، افشین صادقی، وحید صادقی، امیر عباس حیدرنیا

کادر فنی و تدارکاتی این تیم نیز در این فصل شامل: حمید صادقی، خسین دهقان، محسن اخگر، دانیال امینایی، فرید علیمرادی، عباس عبداللهی، محمد خسین شیبانی و احمد احمدی نژاد بود.

بهرشکل تیم هندبال مس کرمان با کسب 11 پیروزی از 11 بازی خود و ثبت 338 گل زده در این فصل با اقتدار هرچه تمام تر جام قهرمانی لیگ برتر هندبال این فصل کشور را به ویترین افتخارات باشگاه مس اضافه نمود و نماینده کشورمان در رقابت های فصل آتی جام باشگاه های آسیا گردید.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز