خبرگزاری کار ایران

فوتبال - کرونا و چالشی که حاصل سو مدیریت است

فوتبال - کرونا و چالشی که حاصل سو مدیریت است
کد خبر : ۸۸۰۱۹۵

فوتبال ایران از مدیریت یک موضوع ساده عاجز مانده، از یک تصمیم برای سلامت اهالی خود و این مایه نگرانی است.

به گزارش ایلنا، آنچه تیم‌ها مدت‌هاست درباره‌اش اعتراض می‌کنند، به تازگی – شاید - در سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و نهادهای دیگر در تصمیم‌گیری درک شود. این عجیب است که با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا در ایران، سازمان لیگ ایران منتظر واکنش ای‌اف‌سی و فیفا مانده، در حالی‌که ایران باید با توجه به میزان شیوع ویروس، خود تصمیمات منطقی‌تری برای کنترل بگیرد.

بازی‌های لیگ برتر و لیگ‌ یک و دسته‌های دیگر تا همین هفته برگزار می‌شدند و فقط تنها تصمیم این بوده که تماشاگران در ورزشگاه‌ها حاضر نباشند. این بی‌مسئولیتی در قبال بازیکنان، مربیان، داوران، خبرنگاران و عوامل رسانه‌ای باشگاه‌ها و عوامل اجرایی مسابقات عجیب بود و سازمان لیگ انگار تمام این اهالی را در معرض خطر نمی‌بیند.

فوتبال بدون تماشاگر بی‌معناست اما اینکه همچنان اصرار شود که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شوند، از یک نادانی عجیب خبر می‌دهد. از ندانستن بدیهیات درباره فوتبال. موافقان برگزاری بازی بدون تماشاگر دنبال مثال از این سو و آن سوی دنیا می‌گردند و منتظر بودند تا برگزاری بازی یوونتوس - اینتر بدون تماشاگر به یک استدلال تبدیل شود تا بتوانند همیشه حامی بازی بی‌تماشاگر باشند اما حامی بازی بدون تماشاگر سخت می‌تواند استدلالی برای خواسته‌اش پیدا کند.

فوتبال ایران از مدیریت یک موضوع ساده عاجز مانده، از یک تصمیم برای سلامت اهالی خود و این مایه نگرانی است. وقتی ساده‌ترین تصمیمات را نتوانیم به نفع فوتبال بگیریم، چگونه می‌توانیم به مدیریت فوتبال در تصمیماتی سرنوشت‌ساز برای آینده فوتبال خوشبین باشیم؟ ماجرای برخورد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با شیوع ویروس کرونا نشان داد که فدراسیون نمی‌تواند با بررسی دقیق موضوع بهترین تصمیم را بگیرد. از دل این ماجرا، جنجال بازی سپاهان - پرسپولیس بیرون آمد و این مایه تأسف بود.

کاش فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ زودتر و با تدبیر بیشتر تصمیمی برای حفظ سلامت اهالی فوتبال می‌گرفتند و فوتبال اینچنین در مقابل بحرانی همه‌گیر بی‌تصمیم و گرفتار نمی‌شد. کوچک‌ترین باشگاه‌ها در لیگ یک تا بزرگ‌ترین باشگاه‌ها از تعطیلی مسابقات گفتند اما زهره هراتیان از فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌اش گفت من در دانشگاه ارتش درس خوانده‌ام و در پاسخ به دستور بالادستی می‌گویم چشم.

فوتبال خود اما باید عقل و تدبیر داشته باشد و بهترین تصمیم را بگیرد، نه اینکه همیشه منتظر تصمیم دیگران باشد. تازه بعد از برگزاری چندین بازی وسط بحران ویروس کرونا و پس از جنجال در مهم‌ترین بازی در کورس قهرمانی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پس از خواندن اخبار تعطیلی مسابقات در هر کجای دنیا، به فکر افتاده‌اند که لغو بازی‌ها هم یک تصمیم است. در استان گیلان ویروس کرونا مردم را به وحشت انداخته و تازه بعد از دو هفته تصمیم گرفته‌اند چند بازی را لغو کنند. این آیا اسمش مدیریت بحران است؟

اکنون نیز فوتبال در شرایطی تعطیل شده که آن را مقطعی و تا این هفته دانسته‌اند و این در حالیست که آمار  کرونا در شرایط فاجعه و نگران کننده قرار دارد.

مازیار حکمت

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز