اسنپ هوادار همیشگی ورزش
صدای وووووزلاهای رنگی جامجهانی ۲۰۱۸ روسیه را یادتان هست؟ تمام شهر پُر شده بود از بوقهای اسنپی که همراه شادی هواداران تیم ملی ایران شده بود. حتی کسانی که سودای فوتبال هم در سر نداشتند، به وجد آمده بودند و بوق به دست بازی تیم ملی ایران را دنبال میکردند. فوتبال است و خاطراتش دیگر. لحظههای طلایی که گل میسازد و صدای هواداران را به فلک میرساند. هیجان جامجهانی ۲۰۱۸ روسیه اما با بوقهایی که اسنپ به دست مردم رساند، طعم دیگری گرفت. جامجهانی تمام شد و آن بوقها به یادگار در خانه هواداران تیم ملی ایران ماند برای بازیهای بعد، خاطرات بعد و لحظههای ناب دیگری که در فوتبال نمونهشان بسیار است.
این اما تنها خاطره ماندگاری نیست که اسنپ برای دوستداران فوتبال ساخته است؛ تصویر پیراهنهای پرسپولیس و استقلال برای بازی دربی ۱۰ فروردین که منتشر شد، باز حرف اسنپ روی میز آمد. بعد از بازی رفت که اسنپ با لوگوی قدیمیاش کنار بازیکنان دو تیم بود، اینبار نوبت لوگوی جدید رسیده بود که همراه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در زمین بدود و هواداریاش از فوتبال را یکبار دیگر در بوق و کرنا کند.
حمایت اسنپ از فوتبال اما به همینجا ختم نمیشود. نگاهی به سابقه همکاری اسنپ با تیمهای ورزشی مختلف نشان میدهد که علاوه بر دربی رفت و برگشت اخیر، نام اسنپ پیش از این روی پیراهن سپاهان در لیگ برتر هم دیده شده و از قضا این اتفاق مصادف با اوجگیری مجدد سپاهان بوده است؛ یعنی درست در روزهایی که تیم سپاهان دو و حتی سه فصل بد را پشت سر گذاشته بودند و حسابی دمغ بودند، حمایت اسنپ باعث شد هواداران و البته مدیران این باشگاه حس خوبی از همکاری با این شرکت داشته باشند.
فعالیت تبلیغاتی اسنپ در ورزش اما به فوتبال محدود نمیشود. در بزنگاههای مختلف بارها دیده شده که اسنپ حامی فعالیتهای ورزشی بوده و ارادتش را به ورزشدوستان نشان داده است. علاوه بر اسپانسرینگ جام باشگاههای جهان در کشتی فرنگی اصفهان، حمایت از یک ورزشکار معلول در مسابقات جهانی یکی از آن نمونههایی است که هیچگاه فراموش نمیشود؛ تیر ماه ۱۳۹۶ بود که حسین میرزاحسینی، ملیپوش سنگنوردی معلولان ایران به مسابقات جهانی این رشته اعزام شد و اسنپ در حمایت از این ورزشکار از قضا که داستان زندگیاش هم بسیار عجیب و شنیدنی است، قد علم کرد. بعد از آن هم نوبت به احمدرضا فلسفی، فریاستایلر (Freestyler) ایرانی رسید که در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۸ با حمایت اسنپ راهی مسابقات بینالمللی فریاستایل فوتبال یا فوتبال نمایشی کاتالونیا (Catalunya Freestyle Football Open) در اسپانیا شود؛ احمدرضا مقام دوم و سوم را در این مسابقات به دست آورد و اهالی توییتر هم به شوخی نوشتند:« احمدرضا جایزههایش را با اسنپ به خانه برد.»
شور حمایت از ورزش که وجود داشته باشد، مرزها از بین میرود. همین است که نام اسنپ نه تنها در کنار ورزشکاران و تیمهای ایرانی بلکه در فوتبال اروپا و لیگ جزیره هم دیده شده است. اوایل دیماه سال ۱۳۹۶ بود که برای اولین بار نام یک برند ایرانی درتبلیغات دور زمین یکی از مهمترین لیگهای فوتبال دنیا دیده میشد؛ اتفاقی که در نگاه اول باورش برای اهالی فوتبال در ایران سخت بود. بینندگان لیگ برتر انگلیس با شک و تردید به لوگوی اسنپ در تبلیغات دور زمین استادیومهای لیگ جزیره چشم دوخته بودند اما خیلی زود فهمیدند آنچه میبینند واقعی است و خبری از ویدئو مپینگ نیست. تیزر تبلیغاتی دیجیتالی اسنپ در کنار سایر برندهای مطرح دنیا دور زمین ورزشگاه کینگپاور در بازی منچستریونایتد و لسترسیتی پخش شده بود و تمامی افراد حاضر در ورزشگاه و تماشاچیان شاهد آن بودند.
هیچکدام از اینها اما نقطه پایان نیست و همراهی اسنپ با ورزش و ورزشکاران ادامه دارد. حالا بعد از بازی برگشت دربی استقلال و پرسپولیس باید دید اسنپ بنای حمایت از کدام تیم یا ورزشکار را برمیدارد.