خبرگزاری کار ایران

ایرانجوان، آخرین شانس شفر و شاگردانش برای تمام کردن طلسم 5 سال

ایرانجوان، آخرین شانس شفر و شاگردانش برای تمام کردن طلسم 5 سال
کد خبر : ۵۷۲۰۲۵

استقلال بعد از قهرمانی در لیگ دوازدهم دیگر هیچ جامی را کسب نکرد.

به گزارش ایلنا، جام حذفی بهترین فرصت برای استقلال است تا در فصل جاری جامی را به هوادارانش هدیه کند. استقلال از فصل دوازدهم تاکنون جامی را در فوتبال ایران به دست نیاورده که این وضعیت از لحاظ شخصیتی بار منفی برای آبی‌ها داشته است.

به همین جهت استقلال باید طلسم جام نگرفتن‌هایش را بشکند و این فصل که در لیگ امیدی به قهرمانی ندارد، لااقل در جام حذفی به جام دست یابد.  آبی‌های پایتخت باید در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایرانجوان قرار بگیرند؛ تیمی که در لیگ یک وضعیت نامطلوبی دارد و در رتبه سیزدهم قرار گرفته.

روی کاغذ بسیار بعید و دور از ذهن به نظر می‌رسد که استقلال مقابل این تیم که خط دفاع بسیار ضعیفی دارد با مشکل جدی مواجه شود. بدون شک شانس استقلال با مهره‌های میلیاردی‌اش بیشتر است اما آنچه شفر و شاگردانش را به سمت و سوی کسب پیروزی در این بازی می‌کشاند، جدی گرفتن حریف و استفاده از تک موقعیت‌هاست.

در واقع استقلال باید عادت بد گل نزدن‌هایش را در این بازی فراموش کند و همچون بازی با سپاهان که تیمی پراشتها و سیری‌ناپذیر بود، مقابل ایرانجوان هم به تیمی که پیروزی می‌خواهد و با برنامه‌های متعدد تاکتیکی به خصوص در خط حمله بدل شود تا به نتیجه دلخواه و مناسبی برسد و از این مرحله بگذرد. چنانچه استقلال از این مرحله بگذرد و پرسپولیس در مقابل صنعت نفت تهران به برتری برسد، احتمال اینکه دو تیم در مرحله بعد با هم رخ در رخ شوند کم نیست چون سازمان لیگ در فصل جاری از سیستم قرعه‌کشی استفاده می کند و بعید نیست ناگهان قرعه‌کشی جوری رقم بخورد که دو تیم با هم رخ در رخ شوند و پای فینال شاهد برگزاری شهرآورد دیگری میان سرخابی‌ها باشیم.

به هر حال استقلال در شرایطی است که تصاحب یک جام می‌تواند اعتبار از دست رفته‌اش را که سال‌هاست جامی به دست نیاورده تا حدودی بازگرداند. هرچند که نگاه آرمانی داشتن به استقلال می‌طلبد که آبی‌ها جام لیگ را به چنگ آورند اما عملا در این فصل نمی‌توان حسابی روی این جام باز کرد و باید به همین جام حذفی دلخوش بود و دل بست. نکته مهم در بازی پیش روی استقلال غیبت فرشید اسماعیلی و جابر انصاری است، ضمن اینکه وضعیت شهباززاده هم قدری نامعلوم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز