خبرگزاری کار ایران

همیلتون: می‌دانستم که می‌توانم فتل را شکست دهم

همیلتون: می‌دانستم که می‌توانم فتل را شکست دهم
کد خبر : ۵۵۰۸۳۲

یک قدم دیگر به دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های فرمول یک نزدیک شد.

به گزارش ایلنا، راننده انگلیسی تیم مرسدس که به دنبال کسب چهارمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌هاست، یکشنبه با فتح گرندپری آمریکا در پیست آستین تگزاس، در مسابقه‌ای که میهمانان ویژه‌ای مانند اوسین بولت، دارنده 8 مدال دو المپیک و بیل کلینتون، رییس‌جمهوری سابق آمریکا داشت، رقیب آلمانی‌اش در تیم فراری، سباستین فتل را شکست داد و در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار گرفت.

همیلتون در همین گرندپری هم شانس مسجل کردن عنوان قهرمانی‌اش را داشت اما با توجه به اینکه فتل در کمترین فاصله با او مسابقه را به پایان رساند، باید تا گرندپری بعدی صبر کند تا فاصله‌اش را با راننده فراری به میزان غیرقابل جبران افزایش دهد. همیلتون برای کسب عنوان قهرمانی، هفته آینده در گرندپری در مکزیک تنها باید جزو 5 راننده برتر باشد تا جبران فاصله‌اش با او برای فتل عملاً غیرممکن شود.

او در پایان مسابقه با معرفی پیست آستین به‌عنوان محبوب‌ترین پیست‌اش گفت: «احساس فوق‌العاده‌ای دارم. به این تماشاگران نگاه کنید. این افراد فوق‌العاده‌اند. از سال 2012 هر سال بر تعداد کسانی که برای تماشای مسابقه به اینجا می‌آیند اضافه شده است. فکر می‌کنم که الان اینجا پیست محبوب من است. یک تبریک بزرگ به تیم. مسوولان تیم در کارخانه و پشت صحنه سخت کار می‌کنند. احساس فوق‌العاده‌ای دارم. تجربه‌ بی‌نظیری است. این یک شغل رویایی است. خیلی از مردم آرزو دارند که پشت فرمان ماشین‌های فرمول یک بنشینند و به همین خاطر می‌گویم که این بهترین تجربه کاری دنیاست.»

همیلتون 32 ساله ادامه داد: «برای ارائه چنین عملکردی باید فشاری باورنکردنی بیاوریم و واقعاً باید در کنار هم باشیم تا چیزی کاملاً خاص رقم بخورد. این پیروزی‌ها نشان می‌دهد که تیم ما تیمی پر از افراد خبره و قدرتمند است و من به اینکه عضوی از این تیم هستم افتخار می‌‌کنم. مسابقه به خودی خود یک تفریح بود. من شروع فوق‌العاده‌ای نداشتم اما نگران نبودم چون می‌دانستم که در ادامه مسابقه می‌توانم جبران کنم و این مسابقه مرا یاد سال 2012 می‌اندازد، زمانی که من و سباستین پیشتاز مسابقه بودیم و کلی به ما خوش می‌گذشت. این اتفاق در دور ششم و پیچ دوازدهم رخ داد و من توانستم از سباستین سبقت بگیرم و تعجب کردم که او تلاش بیشتری برای ممانعت از سبقت گرفتن من انجام نداد. من باید با فرستاپن هم رقابت می‌کردم اما آن هم یک تفریح بود.»

در همین حال فتل نتوانست ناراحتی‌اش از ناکامی برای فتح گرندپری آمریکا را پنهان کند. او پس از مسابقه گفت: «در ابتدای مسابقه همه چیز خوب به نظر می‌رسید و ما از لوئیز سبقت گرفتیم اما باید درک کنیم که سرعت ما به اندازه او نبود. از آن به بعد دیگر کسی به ما نرسید و مطمئن نبودیم که باید چه کار کنیم. تصمیم گرفتیم یک بار دیگر به پیت استاپ برویم و از تایرهای جدید استفاده کنیم. مسابقه هیجان‌انگیزی بود اما در کل نتیجه‌ای که گرفتیم نتیجه‌ای نبود که می‌‌‌خواستیم.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز