افزایش اقبال عمومی نسبت به اخبار پارالمپیک
طبق اعلام سایت کمیته بین المللی پارالمپیک، شبکه های اجتماعی مرتبط با پارالمپیک از جمله فیسبوک، اینستاگرام و توییتر پس از بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با رشد قابل ملاحظه دنبال کنندگان (فالوئر) همراه بوده است.
به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در گزارشی که در خصوص ۶۵ نهاد ورزشی صورت گرفته، مشخص شده که شبکه های مجازی مرتبط با پارالمپیک در جمع ۱۰ تای برتر قرار دارند.
فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، در صدر رنکینگ قرار دارد و پارالمپیک با هفت پله صعود در جایگاه نهم قرار گرفته است.
اینستاگرام پارالمپیک با رشد ۴۱۳ درصدی، رتبه سوم بیشترین رشد را در اختیار دارد. توییتر کمیته بین المللی پارالمپیک با رشدی ۱۰۴ درصدی، رتبه چهارم بیشترین رشد را به خود اختصاص داده و فیسبوک با ۹۲ درصد رشد، در جایگاه ششم بیشترین رشد قرار دارد.
در طول برگزاری بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر از شبکه های مجازی مرتبط با کمیته بین المللی پارالمپیک بازدید به عمل آوردند.
ضمن اینکه ۱۳ رشته ورزشی پارالمپیکی در طول برگزاری بازی های ریو، به میزان ۷۰۰ ساعت پوشش زنده را به خود اختصاص دادند.