خبرگزاری کار ایران

برانکو توان بدنی تیم را بالا برده است

امیری: پرسپولیس برای قهرمانی آسیا بسته شده است/حیف است این تیم دچار مشکلات مالی شود

امیری: پرسپولیس برای قهرمانی آسیا بسته شده است/حیف است این تیم دچار مشکلات مالی شود
کد خبر : ۵۱۶۳۹۵

وینگر ملی پوش پرسپولیس گفت: مطمئناً یکی از هدف‌های اصلی ما در این فصل موفقیت در آسیا است.

به گزارش ایلنا، وحید امیری را می‌توان یکی از بی‌حاشیه‌ ترین بازیکنان پرسپولیس و شاید تاریخ فوتبال ایران دانست. بازیکنی که در نفت تهران اوج گرفت، ملی‌پوش شد و فصل گذشته با پرسپولیس قهرمان لیگ شد. او حالا امیدوار است با پرسپولیس بتواند قهرمان آسیا هم بشود. ماحصل گفت‌و‌گوی خبرنگار «ایران» با این بازیکن تأثیرگذار و با اخلاق پرسپولیس در ادامه می‌آید.  

شرایط پرسپولیس برای لیگ هفدهم چطور است؟

ما یک دوره آماده‌ سازی ایده آل را در اوکراین و در ادامه تهران سپری کردیم و همه چیز آماده است تا فصل را خیلی خوب شروع کنیم. البته با توجه به تمرینات سختی که انجام دادیم طبیعی است که هنوز به طور صددرصد آماده نباشیم و قطعاً دو سه هفته دیگر اوضاع‌مان بهتر خواهد شد.

در سوپر جام آن طور که باید خوب نبودید، دلیلش چه بود؟

بازی را خوب شروع کردیم اما هر چه از بازی گذشت حریف بیشتر به بازی تخریبی و تجمع در زمین خود روی آورد و این موضوع کیفیت بازی ما را هم خراب کرد. در کنار این مسأله طبیعی بود که تیم بعد از تمرینات بدنسازی شرایط کاملاً ایده‌آلی نداشته باشد. مخصوصاً اینکه تمرینات ما در این تابستان فوق‌العاده سنگین بود.

هدف برانکو از بالا بردن توان تیمی به خاطر بازی با الاهلی است؟

مطمئناً یکی از هدف‌های اصلی ما در این فصل موفقیت در آسیا است. بنابراین باید میزان دوندگی‌مان را بالا ببریم. در فوتبال امروز دنیا میزان دوندگی بازیکنان باید بالای 10 کیلومتر باشد و از این‌رو کادرفنی‌مان این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

تا آنجا که ما می‌دانیم میزان دوندگی تو خیلی بالاتر از این حرف هاست!

دوندگی زیاد یکی از مزیت‌های من است و دلیلش هم این است که تمریناتم را مرتب و بدون وقفه انجام می‌دهم. برای اینکه بتوانم در تیم ملی و پرسپولیس بازیکن تأثیرگذاری باشم باید در بهترین شرایط بدنی قرار داشته باشم. از شانس خوبم همزمان با دو مربی بزرگ مثل کی‌روش و برانکو کار می‌کنم و این یک مزیت بزرگ است. در این چند سال اخیر پیشرفتم را مدیون کی‌روش بوده‌ام و زمانی هم که به پرسپولیس آمدم زیر نظر برانکو شرایطم بهتر شد.

 فصل پیش روند خوبی را در گلزنی پیش گرفتی اما به یکباره   افت کردی؟

گلزنی‌ام بستگی به پستی که بازی می‌کنم دارد. یک موقع مربی از تو می‌خواهد در محوطه جریمه حریف باشی اما بعضی وقت‌ها وظیفه تو ارسال توپ به محوطه است. من تابع تصمیم مربی تیم هستم و هر جا او بخواهد بازی می‌کنم.

گلزنی را ترجیح می‌دهی یا گلسازی را؟

ترجیح می‌دهم بازیکن مؤثری در زمین باشم و سرمربی از عملکردم راضی باشد.

فصل را با سوپر جام آغاز کردید، هر چند با توجه به شرایط، ، نفت حریف چندان قوی برای شما نبود!

شرایطی که نفت الان دارد برای من که بازیکن این تیم بودم خوشحال‌کننده نیست. نفت می‌توانست یکی از بهترین تیم‌های ایران باشد اما شرایطی را برای این تیم به وجود آوردند که قابل گفتن نیست. اگرچه طلب زیادی از باشگاه نفت دارم با این حال آرزو می‌کنم اوضاع این باشگاه بهبود یابد و بازیکنانی که در این تیم بازی کرده‌اند و می‌کنند به حق و حقوق خود برسند. قهرمانی در سوپرجام هم حق‌مان بود و شروع خوبی است تا امسال جام‌های بیشتری را بگیریم.

تکلیف طلبت از باشگاه نفت چه شد؟

من و خیلی از بازیکنانی که برای نفت بازی کردیم برای گرفتن طلب‌مان هر کاری که باید انجام دادیم اما هیچ فرد مسئولی پاسخگو نیست. با این شرایط چاره‌ای نداریم جز اینکه به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع دهیم که باشگاه نفت چقدر طلبکار دارد. انتظار داشتیم فدراسیون خودمان به این مسأله رسیدگی کند که این اتفاق رخ نداد.

با شرایطی که نفت دارد آیا صلاح است این تیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شود؟

 مسئولان باید تشخیص دهند که نفت می‌تواند در لیگ قهرمانان باشد یا نه. به هر حال کنفدراسیون آسیا هم شرایطی برای تیم‌های حاضر  در نظر می‌گیرد. امیدوارم تصمیمی که در مورد این تیم گرفته می‌شود به ضرر فوتبال ایران نباشد.

پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود؟

تیم ما برای قهرمانی آسیا بسته شده و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مرحله به مرحله برای رسیدن به فینال آسیا پیش برویم. الاهلی هر روز یک بازیکن چند میلیون دلاری می‌خرد. البته صرفاً جذب بازیکن کلید موفقیت نیست و ما می‌توانیم با استفاده از انسجام تیمی، هماهنگی و انگیزه بالای‌مان راهی فینال آسیا شویم. پرسپولیس  شایسته رسیدن به فینال آسیاست به شرطی که در آرامش کامل تمرینات و بازی‌هایمان را پیش ببریم و مشکلات داخلی‌مان حل شود. واقعاً حیف است که این تیم بی‌حاشیه و منسجم اسیر مشکلات مالی شود.

گویا مشکلاتی در مورد قراردادت با باشگاه پرسپولیس پیش آمده؟

اجازه دهید به این مسأله نپردازیم چرا که می‌خواهم بدون حاشیه کارم را ادامه دهم و اگر مشکلی هم باشد رسانه‌ای نشود. حتی مدتی است که تلفن همراه خود را هم جواب نمی‌دهم تا حواشی برایم درست نشود.

تمرکز پرسپولیس فعلاً روی آسیاست؛ این مسأله باعث نمی‌شود حداقل امتیازات هفته‌های ابتدایی لیگ را از دست بدهید؟

اصرار کادرفنی این است که بازی به بازی پیش برویم. در واقع تیم طوری آماده شده است که بازی‌های ابتدایی لیگ برای ما حکم بازی تدارکاتی داشته باشد و البته تدارکاتی نه به این معنا که نتیجه آن برای‌مان اهمیتی نداشته باشد.

اینکه در عمان با الاهلی بازی می‌کنید به ضررتان نیست؟

قاعدتاً بازی در عمان به نفع الاهلی است اما با توجه به اینکه کشورهای دیگر شرایط میزبانی از این بازی را نداشتند در نهایت مجبور شدیم در عمان میزبان الاهلی باشیم که البته زمین آنجا عالی است و بچه‌ها با آن آشنایی دارند. اگر شرایطی فراهم شود که یکی، دو هزار هوادار هم از ایران به عمان بیایند عالی است. باشگاه تمهیداتی  در نظر گرفته که ان‌شاءالله عملی شود.

 

×گفت و گو از بهمن نوری/ روزنامه ایران

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز