خبرگزاری کار ایران

آنچلوتی: حداقل هدفم حضور بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است

هنوز جا برای پیشرفت داریم و زمان خوبی هم در اختیار داریم تا بتوانیم بهترین فوتبال خودمان را به نمایش بگذاریم. در نیم فصل نخست آن طور که انتظار داشتم نبودیم. اگر این طور ادامه دهیم ممکن است به مشکل بخوریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از نشریه کیکر، بایرن مونیخ قبل از تعطیلات زمستانی آلمان صلابت همیشگی را نداشت. شکست برابر اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا باعث شد آنها به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شوند تا در این مرحله برابر آرسنال قرار گیرند. توقف برابر تیم‌هایی همچون کلن و هوفنهام و شکست برابر بورسیادورتموند باعث شد باواریایی‌ها صدر جدول را از دست بدهند، اما برد سه بر صفر برابر تیم شگفتی ساز لایپزیک باعث شد بایرنی‌ها با صدرنشینی به استقبال تعطیلات زمستانی خود بروند.

کارلو آنچلوتی معتقد است یک راه برای موفقیت وجود دارد و آن هم این است که بایرینی‌ها در بهترین فرم خودشان قرار داشته باشند. او در باره این موضوع گفت‌: هنوز جا برای پیشرفت داریم و زمان خوبی هم در اختیار داریم تا بتوانیم بهترین فوتبال خودمان را به نمایش بگذاریم. در نیم فصل نخست آن طور که انتظار داشتم نبودیم. اگر این طور ادامه دهیم ممکن است به مشکل بخوریم. هدف ما مشخص است و می‌خواهیم قهرمان بوندسلیگا شویم و تا جایی هم که ممکن است در لیگ قهرمانان اروپا به مراحل پایانی صعود کنیم. حداقل هدفم حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. تجربه زیاد مربیگری به من می‌گوید که از نیمه نهایی به بعد موفقیت یک تیم در اروپا به عوامل زیادی بستگی دارد.

سرمربی ایتالیایی بایرن مونیخ قبلا در لیگ‌های ایتالیا و فرانسه قهرمانی در لیگ را کسب کرده است، اما نتوانست در اسپانیا عنوان قهرمانی در لیگ را به همراه رئال‌ مادرید در مدت حضور دو ساله‌اش کسب کند. او اکنون امیدوار است با قهرمانی در آلمان کارنامه مربیگری‌اش را پر افتخار تر از قبل کند.

کارلتو درباره بحث تمدید قرارداد فیلیپ لام گفت‌: این یک مساله شخصی است و به خود او بستگی دارد. او برای تیم خیلی مهم است و تا سال 2018 قرارداد دارد. من فکر کنم که هواداران بایرن مونیخ دوست دارند که او را در تیم ببینند و یک فصل دیگر بازی کند. بایرن مونیخ مثل یک خانواده‌ بزرگ است. هواداران خیلی من را تحت تاثیر قرار دادند. آنها عاشق بایرن هستند؛ خیلی بیشتر از هواداران تیم‌های دیگر. ما می‌خواهیم این محبت هواداران را با کسب موفقیت پاسخ دهیم.

بایرن مونیخ 20 روز دیگر باید در آغاز نیم فصل دوم بوندسلیگا برابر فرایبورگ به میدان برود. آنها همچنین دو دیدار برابر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی خواهند داشت.

 

کد خبر : ۴۴۲۹۱۶