خبرگزاری کار ایران

غلامحسین پیروانی در گفت وگو با ایلنا:

افشین و امیرحسین زیر دست من پرورش یافتند/ گفت دور مجنون گذشت و نوبت ماست

غلامحسین پیروانی معتقد است برای صعود به جام جهانی باید به صورت همه‌جانبه از کی‌روش حمایت کرد.

غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم فجر سپاسی شیراز در خصوص بازگشت دوباره خود به این تیم به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: به جای سختی برگشتم. فجر شرایط خوبی ندارد و در انتهای جدول قرار گرفته است. باید مانند 8 سال پیش که در این تیم حضور داشتم امیدوارانه به فکر سازندگی و ساختن بازیکن باشم.

وی درباره مشکلات مالی فجر گفت: غلام پیروانی تنها نمی‌تواند تیم را بالا بیاورد و اگر مسئولان کمک نکنند تیم به بن بست می‌خورد. البته الان همه تیم‌ها این مشکلات مالی را دارند. تیم آقای دایی هم با وجود اینکه بازیکنانش 700 میلیون پول می‌گیرند، ناراحتند و می‌نالند. بی پولی در نتیجه تیم خیلی اثر می‌گذارد. مسئولان فجر انسان‌های خوب و خداترسی هستند و امیدوارم استانداری کمکشان کند. هیچ تیمی در ایران خصوصی نیست و همه زیر نظر دولت اداره می‌شوند. نمی‌دانم چرا این بلا فقط بر سر نفت آمده است. باید در وسط فصل چهار تا بازیکن خوب بگیریم اگر بازیکن خوب نیاریم به مشکل می‌خوریم. نا امید نیستیم.

 پیروانی در خصوص صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی با مربیگری برادرش، امیرحسین گفت: درست 16 سال پیش من دستیار آقای مناجاتی بودم و همراه ایشان تیم را به جام‌جهانی بردیم. 16 سال بعد هم برادرم تیم را به جام‌جهانی برده که ممنون خدا هستیم که بعد این همه سال یک پیروانی دیگر تیم را به جام جهانی برد.

پیروانی درباره عملکرد موفق خود و برادرانش در فوتبال نیز گفت: الحمدالله امیرحسین هم خوب نتیجه گرفته و موفق بوده است.افشین هم برای تیم ملی بزرگسالان زحمت زیادی می‌کشد. افشین و امیرحسین از بچگی زیر دست خودم پرورش پیدا کردند. در هر حال خدا را شکر می‌کنیم که هیچکدام از ما از این پست و مقام‌ها مغرور نمی‌شویم. گفت دور مجنون گذشت و نوبت ماست، هرکسی پنج روز نوبت اوست.

 سرمربی سابق تیم ملی امید به دوران مربیگری خودش در این تیم اشاره کرد و گفت: پنج سال پیش در تیم ملی امید بودم و امیرحسین دستیارم بود. در گوانجو به کره و ژاپن باختیم و چهارم شدیم. بعد این نتایج چه بر سر ما که نیاوردند و بعد از ما هم وینگادا را آوردند که تیم را شانزدهم کرد. ما به کره و ژاپنی باختیم که در المپیک سوم و چهارم شدند. من برای انتخابی جام جهانی در تیم نماندم البته شاید تیم من هم به جام‌جهانی نمی رفت ولی نتایج ضعیف وینگادا را هم نمی‌گرفتم.

 پیروانی در پاسخ به این سوال که عملکرد تیم جوانان را چگونه دیدید، گفت: گروه ما در مسابقات خیلی سخت بود. قطر تیم گردن کلفتی بود. ژاپن هم تیم قوی بود و اکثر کارشناسان می‌گفتند تیم ایران از گروه خودش بالا نمی‌آید. بازی با عربستان هم بازیکنان ایران مغرور شدند و یک مقدار باز بازی کردند و مسئولیت پذیری کمی داشتند.

پیروانی در پایان با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از کی‌روش تصریح کرد: تیم ملی خیلی خوب بازی می‌کند. کی‌روش با تربیت جوانان زحمت زیادی در تیم ملی می‌کشد. بازیکنان جوان زیادی به تیم اضافه شدند که بسیار خوب و امیدوارکننده است. باید از کی‌روش حمایت کنیم و برای آن موج مثبت بفرستیم تا به جام‌جهانی صعود کنیم.

 

 

کد خبر : ۴۲۳۵۸۹