خبرگزاری کار ایران

ارزیابی تازه از انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و آلمان؛

مدعیان اصلی قهرمانی یورو از نگاه جلال‌ چراغپور

جلال چراغپور نکاتی را در مورد جام ملت‌های اروپا مطرح کرد.

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال در مورد بازی های یورو 2016 با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت‌‍وگو کرد.

چراغپور چهار نکته را در مورد جام ملت‌های اروپا مطرح کرد.

یک. تیم‌های مختلف حاضر در جام ملت‌های اروپا بسیار نزدیک به هم بازی می‌کنند و نوع بازی تیم‌ها خیلی شبیه به هم است. فوتبال اروپا مثل کارخانه‌ای است که اجناس را به شکل‌های مختلفی تولید می‌کند.

دو. تیم‌های حاضر در جام ملت های اروپا نماینده فوتبال ناب و خالص کشورشان هستند، برعکس تیم‌های باشگاهی که نماینده سازمان و تشکیلات و سرمایه‌گذاری‌های مختلف هستند. بنابراین  تیم‌های ملی نماینده فوتبال کشورشان هستند.

سه. تمام این تیم‌‌ها یک چیزی کم دارند آن هم زیبایی فوتبال تیم‌های آمریکای لاتین است. در هیچکدام این تیم‌ها بازیکنانی مثل نیمار و سوارزو و مسی وجود ندارد. در بازی‌ها به ندرت حرکات و دریبل‌های زیبا می‌بینیم. بیشتر گل‌ها و حرکات سانتر از جناحین  و سرزدن و شوت زدن است، البته شوت‌های خوبی در این تورنمنت زده شد اما شوت فقط یکی از زیبایی‌های فوتبال است.

چهار. تیم‌های ملی حاضر در یورو، تنظیم نیستند. مثل یک سازه‌ای هستند که فقط سرهم شده‌اند تا در یک تورمنت حضور داشته باشند. دلیلش هم این است که بازیکنان بیشتر در تیم‌های باشگاهی خودشان هستند تا تیم‌ ملی‌شان.

چراغپور در مورد ارزیابی تیم‌های مدعی قهرمانی یورو گفت: تیم آلمان با وجود بازیکنانی مثل اوزیل و خدیرا خوب عمل کرد و یکی از تیم‌های مدعی است. رومانی با اینکه به فرانسه باخت اما فوتبال خوبی بازی کرد. انگلستان از فوتبال سنتی هم سنتی تر بازی می‌کند، رونی هم سنش بالا رفته است و کار زیادی نمی‌تواند برای انگلیس انجام دهد. ایتالیا دفاع بسیار خوبی مقابل بلژیک داشت و با سه دفاع مرکزی و دو دفاع کناری و یک هافبک دفاعی توانست دو گل به ثمر برساند. اسپانیا تیم منسجمی دارد اما از داشتن  یک فورواد شش دانگ مثل سوارز رنج می‌برد.

 

کد خبر : ۳۸۰۷۶۵