خبرگزاری کار ایران

خاطره بازی بهتاش فریبا درباره داور دوست داشتنی

بهلولی به پروین چه گفته بود؟

پیشکوست باشگاه استقلال معتقد است علیرضا منصوریان در استقلال موفق خواهد شد.

بهتاش فریبا، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در واکنش به درگذشت بهمن بهلولی پیشکسوت داوری کشورمان گفت: خدا رحمتش کند، بهلولی در آموزشگاه‌ها مربی ما بود و آدم بسیار خوب و دوست داشتنی بود. در داوری هم بسیار محکم و قاطع بود تسلط زیادی به کارش داشت. بهلولی در زمان خودش جزو داورانی بود که دیسیپیلن بسیار بالایی در کارش داشت. ضمن اینکه بیرون زمین هم با همه رفیق بود همه دوستش داشتند.

فریبا در ادامه راجع به شایعاتی که در گذشته مبنی بر پرسپولیسی بودن بهلولی مطرح بوده است نیز گفت: در آن زمان خیلی حرف و حدیث راجع به پرسپولیسی بودن او مطرح بود و من هم فکر می‌کنم خیلی پرسپولیسی بود. قدیمی‌ها می‌گفتند در یک بازی پرسپولیس برابر هما عقب بود و او آنقدر وقت اضافه گرفت تا پرسپولیس گل مساوی را زد و بعد هم خودش کلی خوشحالی کرده بود. البته این را ما شنیده بودیم، اما من خاطره‌ای دارم در این مورد که خودم به چشم خودم دیدم و با گوش‌های خودم شنیدم. زمانی که در راه‌آهن بازی می‌کردم، یک‌بار که با پرسپولیس بازی داشتیم، تا دقایق آخر بازی مساوی بود که علی پروین توپ را بلند فرستاد پشت هجده قدم ما. ناصر محمدخانی که تازه به پرسپولیس رفته بود توپ را کنترل کرد و قصد ورود به محوطه جریمه ما را داشت که با مدافع ما تنه به تنه شد و خودش را انداخت زمین. در آن صحنه من و حمید درخشان و خدابیامرز بهلولی از صحنه فاصله داشتیم و درحال حرکت به سمت توپ بودیم که درخشان داد زد گفت :پنالتی. بعد بهلولی با همان لهجه شیرین خودش به حمید گفت ساکت شو، حرف نزن! من خودم به علی آقا (پروین) گفتم کی براتون پنالتی می‌گیرم.

او پیرامون همین موضوع ادامه داد: خدا رحمتش کند، همیشه خودش با خنده راجع به این مسائل صحبت می‌کرد و بسیاردوست داشتنی بود. خاطرات خوب از او زیاد داریم و امیدوارم که روحش شاد باشد.

پیشکسوت باشگاه استقلال همچنین راجع به شرایط فعلی این تیم و بحث برکناری پرویز مظلومی عنوان کرد: من کاری ندارم چه کسی قرار است سرمربی استقلال شود، اما من واقعاً متعجبم که هیات مدیره دنبال چه چیزی است. مگر از اول فصل هدف باشگاه کسب سهمیه نبود؟ خوب حالا که این سهمیه را گرفتند چرا باز دنبال تعویض مربی هستند؟ من نمی‌گویم مظلومی باید بماند، اما حرفم این است که تا وقتی هست باید حمایتش کنند نه اینکه مدام فشار را روی مربی تیم زیاد کنند. کسب سهمیه با این تیم کار بزرگی بود که کادرفنی از پسش برآمد و باید این را در نظر داشته باشند. خود من از نظر فنی انتقادات زیادی از مظلومی دارم و به نظرم ایرادات زیادی در کارش داشت این فصل. ضمن اینکه هیچ وقت هم با هیات مدیره باشگاه قاطع صحبت نکرد. اما تا وقتی که هست باید همه جوره حمایت شود. این حق مسلم باشگاه است که مربی تیم را کنار بگذارد، اما هیات مدیره باید این را بداند که حمایت از مربی هم وظیفه آن‌هاست و اگر دنبال نتیجه هستند باید از مربی تیم هرکسی که بود حمایت کنند.

فریبا در پایان راجع به حضور احتمالی علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال در فصل بعد گفت: علی منصوریان علیرغم اینکه دوره مربیگریش کوتاه بوده است، اما بسیار با تجربه است. مخصوصاً امسال که به اندازه 5 سال در تیم نفت تجربه کسب کرد و علیرغم همه شرایط سخت و دشواری که داشت، با تحمل زیاد توانست نتایج خوبی را بگیرد. منصوریان جنس کارش با بقیه فرق دارد و رابطه خوبی هم با هواداران دارد و به نظرم هر زمان که به استقلال بیاید قطعاً موفق خواهد بود. منصوریان سرمایه باشگاه استقلال است و بالاخره باید یک روز روی نیمکت استقلال بنشیند. ولی اینکه این زمان کی باشد را دیگر مدیران باشگاه راجعش تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

کد خبر : ۳۷۲۰۸۶