خبرگزاری کار ایران

در ابتدای لیگ دوست نداشتند پرسپولیس با برانکو نتیجه بگیرد

بهمن فروتن: آرزوی شخصی من رفتن کفاشیان از فوتبال است

یک مربی فوتبال گفت: با توجه به بازی‌هایی که از تیم‌ها دیده‌ام، شانس قهرمانی استقلال و ذوب‌آهن را بیشتر از پرسپولیس می‌دانم.

بهمن فروتن، مربی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، در مورد دلایل صدرنشینی استقلال در لیگ برتر گفت: استقلال در این فصل تداوم خیلی خوبی داشته است. به نحوی که می‌شود گفت این تیم بهترین تیم لیگ تا اینجای فصل بوده است. مربی و مدیرعامل استقلال علیرغم تمام سختی‌هایی که در باشگاه بوده، تیم را از حاشیه‌ها جدا کرده‌اند و به همین دلیل یکی از کم حاشیه‌ترین استقلال‌های چند سال اخیر را در این فصل شاهد هستیم. البته امیدوارم که اوضاع به همین شکل باقی بماند. زیرا اگر حاشیه‌ها که غالباً هم موضوعات شناخته‌ شده‌ای هستند، به تیم نفوذ کنند و پررنگ شوند، آن وقت مانند پارسال قهرمانی از دست استقلال خواهد رفت و تیم دیگری که منتظر لغزش استقلال است آن را خواهد برد.

وی ادامه داد: از نظر من باشگاه استقلال در مسیر حرفه‌ای شدن گام برمی‌دارد و دارد به سمتی حرکت می‌کند که چند سال پیش سپاهان در آن بود. استقلال بازیکنان خوبی دارد، ضمن اینکه پرویز مظلومی عملکردش تا اینجای عالی بوده است. او تیم خوب و جوانی را بسته است و می‌بینیم که همین جوان‌ها چگونه در زمین مایه می‌گذارند و حتی گل‌های مهم و سرنوشت‌ساز می‌زنند. بخاطر همین موارد، به نظر من استقلال شانس اول قهرمانی در لیگ است.

مربی سابق استقلال همچنین راجع به پرسپولیس و پیشرفت چشمگیر این تیم از ابتدای فصل تاکنون بیان داشت: از وقتی که برانکو به پرسپولیس آمده، انگار تمام کشور پشت این تیم است. پرسپولیس حتی وقتی می‌بازد هم همه از تیم تعریف می‌کنند و می‌گویند تیم عالی بوده است. به نظر من این مساله در فوتبال ما سابقه نداشته و هیچ وقت چنین چیزی را ندیده بودیم.

وی پیرامون همین مساله افزود: پرسپولیس از زمانی پیشرفت کرد که بازیکنانش تبدیل به یک تیم شدند. شرایط فعلی این تیم به خوبی نشان می‌دهد که فوتبال دولتی وقتی حاشیه‌ها را کنترل کند چگونه یک تیم پیشرفت می‌کند. البته پرسپولیس و استقلال هر دو متعلق به وزارت هستند، اما در شروع کار، اوضاع یک بام و دو هوا بود و به نظرم افرادی که تصمیم گیرنده بودند، دوست نداشتند پرسپولیس با برانکو نتیجه بگیرد. اما با گذشت زمان تفکرات تغییر کرد و همه حامی پرسپولیس شدند و الان می‌بینیم که این تیم از چتر پولادین حمایت برخوردار است و همین دلیلی بر پیشرفت این تیم بوده است.

بهمن فروتن در ادامه راجع به سطح فنی پرسپولیس و استقلال نیز تصریح کرد: از نظر فنی استقلال جلوتر از پرسپولیس است. فوتبالی که پرسپولیس ارائه می‌دهد به اصطلاح سرخ پوستی و احساسی است. در حالی که استقلال منطقی‌تر بازی می کند. پرسپولیسی‌ها مدام به حمله فکر می‌کنند و حتی بی‌محبا حمله می‌کنند. اما استقلال شیوه بازیش مبتنی بر استفاده از اشتباهات حریف است و به نوعی مانند مار کبری است که در کمین می‌نشیند و به وقت مناسب زهرش را می‌ریزد. به نوعی می‌شود گفت بازی پرسپولیس مقرون به صرفه نیست و استقلال با حساب و کتاب تر بازی می‌کند. حالا اگر قرار باشد از نظر فنی تیمی را شانس قهرمانی بدانیم، از نظر من استقلال و ذوب‌آهن نسبت به پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی دارند. چون فوتبال با کیفیت‌تری را بازی می‌کنند.

مربی فوتبال کشورمان در پایان راجع به انتخابات فدراسیون فوتبال و باقی ماند یا نماندن علی کفاشیان در راس امور فدراسیون گفت: آرزوی شخصی من این است که کفاشیان از فوتبال برود، زیرا هیچ کسی مانند او به فوتبال مملکت ضربه نزده است. به نظر من اسدی دبیر کل فعلی فدراسیون فوتبال بهترین گزینه برای جانشینی کفاشیان است. به دلیل اینکه هم تحصیل کرده است و هم خودش فوتبالیست بوده و تجربیات خیلی خوبی دارد. ضمن اینکه آدم سالم و روشن‌بینی است و به همین دلایل من اسدی را بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون به جای کفاشیان می‌دانم.

 

کد خبر : ۳۴۴۵۵۶