خبرگزاری کار ایران

با لباس‌محلی به ترکیه می‌رویم؛

گراوندی: کسی به فکر ورزش‌اصیل کمانگیری روی اسب نیست

گراوندی: کسی به فکر ورزش‌اصیل کمانگیری روی اسب نیست
کد خبر : ۲۹۳۶۸۲

دارنده 4 مدال جهانی کمانگیری روی اسب گفت: این ورزش قدمتی چند هزار ساله در ایران دارد، اما متاسفانه هیچ کس به فکر این ورزش اصیل نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم کمانگیری روی اسب کشورمان روز 15 مرداد ماه جاری عازم ترکیه می شود تا در مسابقات بین المللی شرکت کند. این در حالی است که 3 نماینده ایران، ابتدایی‌ترین امکانات یعنی زمین و اسب برای تمرین را در اختیار ندارند.

قدرت گراوندی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد رقابت های بین المللی ترکیه اظهار داشت: این مسابقات از روز 15 مرداد در ترکیه آغاز می شود که بنده به همراه " علی قورچیان " و " مهرداد پورنژاد " نمایندگان کشورمان در این مسابقات هستیم.

وی افزود: رقابت های بین المللی ترکیه یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزش کمانگیری روی اسب در سطح جهان است که امیدوارم بتوانیم با دست پر از این میدان بزرگ خارج شویم.

دارنده 4 مدال نقره و برنز مسابقات جهانی کمانگیری روی اسب ادامه داد: در نظر داریم با لباس محلی لرستان در رقابت های ترکیه حضور پیدا کنیم تا فرهنگ کشورمان و همچنین قدمت بالای این ورزش در ایران را به جهانیان نشان دهیم.

گراوندی با اشاره به مشکلات فراوان در راه آماده سازی خود برای شرکت در رقابت های برون مرزی گفت: ما زمین و اسب که ابتدایی ترین امکانات برای ورزش کمانگیری روی اسب هستند را در اختیار نداریم. البته با کمک برخی از دوستان و مسئولان از جمله: " حمید رضا بیرامی " مدیر مجموعه سوارکاری سمند و رئیس هیات سوارکاری شمال شرق تهران، توانستیم به تمرینات مان ادامه دهیم که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

عضو تیم ملی کمانگیری روی اسب ایران در پایان در خصوص مشکلات این ورزش در ایران یادآور شد: این ورزش اصیل و زیبا علی رغم قدمت چند هزار ساله با مشکلات و معضلات زیادی روبروست. در حال حاضر انجمن کمانگیری روی اسب زیر نظر فدراسیون تیراندازی با کمان فعالیت می کند که البته وضعیت خوبی نیز ندارد. قرار بود انجمن به فدراسیون سوارکاری منتقل شود که هنوز این کار انجام نشده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز