خبرگزاری کار ایران

ملی‌پوش دوومیدانی جانبازان و معلولین:

شرایط پارالمپیک ریو از لندن دشوارتر است /روزی 2 بار رنکینگ‌جهانی را چک می‌کنم

شرایط پارالمپیک ریو از لندن دشوارتر است /روزی 2 بار رنکینگ‌جهانی را چک می‌کنم
کد خبر : ۲۸۵۷۱۱

ملی‌پوش تیم دوومیدانی جانبازان و معلولان مصمم است بتواند ورودی پارالمپیک 2016 را کسب کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا مختاری در مسابقات اخیر قهرمانی کشور که با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار شد، رکوردی بالاتر از حد نصاب تعیین شده از سوی انجمن دوومیدانی را ثبت کرد تا از سوی کادر فنی برای حضور در ترکیب تیم ملی انتخاب شود.

وی درباره شرایط مسابقات پیش‌رو گفت: بعد از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، اعلام شد در کلاس پزشکی من که F53 است، تنها مجاز به شرکت در مسابقات ماده پرتاب‌وزنه هستم و دیگر در پرتاب‌دیسک نمی‌توانم رقابت کنم. این مساله شرایط را تغییر داد و پس از آن قرار شد تمریناتم را با توجه به شرایط جدید انجام دهم.

مختاری افزود: در مسابقات اخیر قهرمانی کشور حد نصاب تعیین شده برای ماده من 7 متر و 50 سانتی‌متر بود که من توانستم رکوردی برابر 8 متر و 9 سانتی‌متر را به ثبت برسانم و به تیم‌ملی دعوت شوم. البته جدول رنکینگ جهانی مدام در حال تغییر است و رقبای اصلی من که ورزشکارانی از آمریکا و آلمان هستند نیز رکوردهای خوبی ثبت می‌کنند و من هر روز 2 بار جدول رنکینگ جهانی را چک می‌کنم تا از آخرین رکوردهای ثبت شده توسط رقیبان مطلع باشم.

دارنده 2 نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی اینچئون گفت: در حال حاضر هر روز 3 ساعت تمرین می‌کنم و ساعات تمرین را بعد از ظهر انتخاب کردم که از نظر دما شبیه به شرایط جوی قطر، محل برگزاری مسابقات جهانی باشد و بتوانم خودم را با آن وقف دهم. صبح‌ها نیز تمرینات بدن‌سازی را انجام می‌دهم و تقریبا تمام اوقاتم به تمرین و آماده‌سازی می‌گذرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در کلاس بندی‌ها و مواد مسابقات ایجاد شده، کار تیم ملی در ریو به نسبت لندن دشوارتر است اما با این‌حال تلاش می کنیم ابتدا بیشترین میزان سهمیه را از قطر دریافت کنیم و پس از آن بهترین عملکرد را در ریو به نمایش بگذاریم.

مختاری افزود: انجمن دوومیدانی و مسئولان آن زحمات زیادی برای این رشته متحمل می‌شوند و اقدامات خوبی نیز اخیرا صورت گرفته که می‌توان به ثبت مسابقات قهرمانی کشور در IPC و همین‌طور اطلاع‌رسانی‌های  به موقع و مفید انجمن درباره آخرین رویدادهای رشته دوومیدانی در سطح جهان، اشاره کرد که برای ورزشکاران بسیار مفید است.

ملی‌پوش طلایی تیم دوومیدانی در پایان گفت: تلاشم می‌کنم برای اولین بار بتوانم به بازی‌های پارالمپیک راه پیدا کنم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز