خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛

یورش یوزهای‌جوان ایران به همسایه‌شمالی /استارت جام جهانی از داش‌آغوز

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی در بازی دوستانه برابر ازبکستان، حالا امیدوار به کسب برد در اولین بازی مقدماتی جام جهانی برابر ترکمنستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان فردا نخستین بازی خود در گروه D مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی را ساعت 17:30 دقیقه در شهر داش آغوز ترکمنستان، مقابل تیم ملی این کشور برگزار می کند.

تیم ملی در حالی در این مسابقه به میدان می رود که به عنوان سرگروه گروه D در روز اول بازی مرحله اول مقدماتی استراحت داشت و در این روز به جای بازی رسمی، یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی ازبکستان برگزار کرد.

در این مسابقه کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی از ترکیبی متفاوت و جوان استفاده کرد و به بازیکنانی مانند محمد حسین کنعانی زادگان، مهدی ترابی، میلاد محمدی، مهدی طارمی و ... میدان داد که برای اولین بار حضور در ترکیب تیم ملی را تجربه می‌کردند و حالا به چرخه بازیکنانی ملی‌پوشی که در زمان مربیگری کی روش به تیم ملی اضافه شده‌اند، پیوسته اند. 

این بازی تدارکاتی با تیم خوشنام و خوب ازبکستان که به جمع تیم‌های مدعی آسیا پیوسته، در نهایت با پیروزی ایران به پایان رسید و گل سه امتیازی یوزهای آریایی هم توسط مهدی ترابی ملی پوش جوان و 20 ساله سایپا به ثمر رسید تا اعتماد مرد پرتغالی به جوان هایش ادامه داشته باشد.

حالا ایران باید با همین جوان ها در یک دیدار رسم برابر ترکمنستان قرار بگیرد. تیمی که اگر چه قدرتی در فوتبال آسیا ندارد اما از انگیزه زیادی برای‌ بازی برابر تیم اول قاره‌کهن برخوردار است و برای همین بازی خود را هم از عشق آباد پایتخت ترکمنستان به یک شهر دورتر یعنی داش آغوز منتقل کرده تا شانس خود را برای موفقیت و خسته‌شدن بازیکنان ایران افزایش دهد.

ترکمنستان درحالی مقابل ایران قرار می‌گیرد که بازی اول خود در این گروه را در عین ناباوری با تیم نه چندان مطرح گوام با یک گل واگذار کرده و در این مسابقه می‌خواهد باخت قبلی خود را جبران کند.

هدایت ترکمنستان را  امانگیل کوچوئف  49 ساله برعهده دارد که در زمان بازیگری اش یکی از هافبک‌های مهم فوتبال‌ترکمنستان بود. او  از سال 2011 رهبری تیم امید ترکمنستان را برعهده گرفت و از ابتدای سال جاری جانشین رحیم قربان ماممدوف در تیم ملی بزرگسالان شد. اگر چه تجربه نخست او روی نیمکت تیم ملی تلخ بود اما حالا امیدوار به موفقیت برابر  تیم بزرگ ایران است. هر چند که بسیاری از کارشناسان روی کاغذ این تیم را از پیش بازنده می دانند اما کی روش برای اینکه انگیزه پیروزی را در نزد شاگردانش حفظ کند اعلام کرده که این بازی هم برایش از اهمیت زیادی برخوردار است و قطعا در این بازی هم تنها به پیروزی فکر می کند و امیدوار است با جوان هایی مانند سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی به این مهم دست پیدا کند.

کد خبر : ۲۸۳۹۷۸