خبرگزاری کار ایران

هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا

نخستین پیروزی آسیایی برانکو و صعود سرخ‌ها/ پرسپولیس حریف الهلال عربستان شد

نخستین پیروزی آسیایی برانکو و صعود سرخ‌ها/ پرسپولیس حریف الهلال عربستان شد
کد خبر : ۲۷۵۴۶۱

تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری برابر بنیادکار ازبکستان به عنوان تیم دوم گروه A‌ به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و بنیادکارازبکستان از هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا ساعت 20:35 امشب با قضاوت یاماموتو یودای از ژاپن در ورزشگاه آزادی و در حضور 100 هزار تماشاگر برگزار شد که نماینده کشورمان در پایان به برتری 2 بر یک رسید.

ترکیب پرسپولیس:  سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، حمید علی عسگری، بابک حاتمی، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی، محمد نوری، فرناندو گابریل، امید عالیشاه و مهدی طارمی

ترکیب بنیادکار: تورایف، شوراخمدف، فیلیپوسیان، میلوسویچ، کومیلف، رشیدف، سمیر بکریچ، ابروخیموف، زواقی، شومورودف و خامادوف

نیمه نخست این دیدار باوجود برتری نسبی پرسپولیس با تساوی بدون گل تمام شد اما با شروع نیمه دوم، مدافع بنیادکار با یک پاس به عقب اشتباه به تورایف باعث شد طارمی مقابل دروازه بنیادکار صاحب توپ شود و با خطای سنگربان ازبکستانی نقش برزمین شود.

یودای بلافاصله در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. محمد نوری این پنالتی را به نخستین گل تیم‌اش تبدیل کرد. بنیادکار پس از این گل بازی بهتری به نمایش گذاشت و دقیقه 61 سردار رشیدف با فرار از تله آفساید مدافعان پرسپولیس توپ را از بالای سر مکانی که به استقبالش آمده بود به قعر دروازه نماینده ایران فرستاد تا ورزشگاه آزادی خاموش شود.

شادی ازبک‌ها تنها 11 دقیقه دوام داشت و دقیقه 72 مدافع این تیم به اشتباه ارسال هادی نوروزی را که تازه به زمین آمده بود، درون دروازه تیم خود فرستاد تا سرخپوشان ایران یک بار دیگر از حریف خود پیش بیفتند. این بازی در پایان با حساب 2 بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.

پرسپولیس با این برتری و با توجه به شکست 3 بر یک النصر برابر لخویا در عربستان، با 12 امتیاز، پس از لخویا که 13 امتیاز به دست آورده در رتبه دوم گروه A قرار گرفت تا در مرحله بعدی به مصاف تیم نخست گروه C، الهلال عربستان برود.

لخویا هم باید با دیگر تیم قطری، السد بازی کند. تیم بنیادکار هم با این شکست و با تک امتیازی که از قبل داشت با قعرنشینی جدول گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا به کار خود پایان داد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز