دبیر فدراسیون اتومبیلرانی:
برکناری مهرعلی تصمیمی عجولانه و سیاسی بود/ نباید به افراد تهمت سیاسی و اقتصادی بزنند
دبیر فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری میگوید وزارتورزش به خاطر یک انتصاب نباید به افراد تهمت سیاسی و اقتصادی بزند.
به گزارش ایلنا، حمیدرضا بتو با اشاره به برکناری حمیدرضا مهرعلی اظهار کرد: برکناری مهرعلی به واقع یک تصمیم عجولانه و سیاسی بود و به عنوان دبیر فدراسیون و مقام رسمی با علم به برکناری این سخنان را میگویم.
وی ادامه داد: ما به دولت تدبیر و امید دلخوش بودیم و فکر میکردیم در این دولت هزینه دروغ و تهمت بالا باشد ولی انگار اینطور نیست. به خاطر یک انتصاب نباید به افراد تهمت سیاسی و اقتصادی بزنیم. رویانیان به عنوان مشاور در امور ترافیکی و حمل و نقل البته بدون حقوق منصوب شده بودند و یک روز این سمت را داشت و استعفا داد. شخصوزیر مخالف حضورش در پست مشاوری بود و بهنظر بنده استقلال فدراسیون با این حرکت زیر سوال رفت.
معاون فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با بیان اینکه نمیدانم آقای وزیر شخصا چه مشکلی با رویانیان دارد، خاطرنشان کرد: فدراسیون مهرعلی در سال 93 به عنوان فدراسیونبرتر شناخته شده بود و توسط شخص وزیر مورد تقدیر قرار گرفته بود.
بتو تصریح کرد: فدراسیون در زمان تصدی مهرعلی پروسه ورود موتورسیکلتهای با حجم موتور بالا را نظم بخشید و فدراسیون توانست از طریق همین اقدام و با تائید شخص وزیر ورزش و نظارت نصرالله سجادی به درآمد خوبی دست پیدا کند. موتورهای وارد شده به کشور با تائید فدراسیون و سرمایهگذاری بخشخصوصی صورت گرفته و 60 درصد سود عاید فدراسیون و 40 درصد به بخشخصوصی میرسد. ما 20 عدد موتور در گمرک در نوبت ترخیص داریم و تعداد 20 عدد دیگر را با رعایت قوانین به متقاضیان صلاحیتدار واگذار کردهایم. تمامی اسناد مالی فدراسیون به تائید بازرس و اعضای مجمع رسیده است. در دوران تصدی مهرعلی رالی خاورمیانه در شیراز بدون دریافت هیچ هزینه دولتی برگزار وایران در تقویمجهانی این رشته حائز جایگاه شد. ما توانستیم 4 کرسی بینالمللی را برای این رشته بدست بیاوریم.
دبیر فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری همچنین خاطرنشان کرد: ما در کل از وزارتخانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان بیشتر بودجه نگرفتیم. هزینههای ما در این مدت حدود 11 میلیارد تومان بوده و ما توانستیم مازاد هزینههای بودجه را از طریق فعالیتهای اقتصادی و با تائید مراجع ذیصلاح تامین کنیم. شاید بهترین کار ما همکاری با شهرداری در ترمیم و بهرهبرداری از پیست موتورسواری بود که به دلیل استفاده از آسفالت خاص هیچ نهادی از عهده هزینهها بر نمیآمد.