خبرگزاری کار ایران

چهره‌های مهم ال‌کلاسیکو: سرنوشت صدر لالیگا را این دو گلر رقم می‌زنند!

چهره‌های مهم ال‌کلاسیکو: سرنوشت صدر لالیگا را این دو گلر رقم می‌زنند!
کد خبر : ۱۵۴۷۹۴۰

مصدومیت کورتوا و تراشتگن دروازه‌بان‌های اول رئال و بارسا، ایناکی پنیا و آندری لونین را به شخصیت‌های اصلی ال‌کلاسیکو تبدیل کرده است.

به گزارش ایلنا، رئال مادرید و بارسلونا در هفته یازدهم لالیگا و در شرایطی که قرار است برای تصاحب صدر مقابل هم قرار گیرند، دو دروازه‌بان اول خود یعنی تیبو کورتوا و مارک آندره تراشتگن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. و حالا همین موضوع دو دروازه بان دوم این دو تیم را یعنی ایناکی پنیا و آندری لونین را به قهرمانان الکلاسیکوی امشب تبدیل کرده است.

بازیکن اوکراینی رئال مادرید قصد دارد موقعیت خود را به عنوان یک دروازه بان درجه یک تثبیت کند، در حالی که پنیا از بارسلونا چالش رفع برخی از تردیدها در مورد خود پیش رویش می‌بیند.

لونین سومین بازی رسمی خود در این فصل را در سانتیاگو برنابئو انجام خواهد داد. قبل از تعطیلات فیفادی، او دو بار به میدان رفته بود: یکی در پیروزی 2-0 مقابل ویارئال در لالیگا و دیگری در شکست 1-0 مقابل لیل در لیگ قهرمانان اروپا.

در این دو دیدار کورتوا به دلیل مصدومیت از ناحیه ران چپ غایب بود و به جای او لونین در چارچوب دروازه کهکشانی‌ها قرار گرفت و در آستانه الکلاسیکو هم کورتوا در جریان پیروزی 5-2 مقابل دورتموند با مشکل دیگری در همان پا و این بار در کشاله ران مواجه شد.

قرار گرفتن در درون دروازه در یک تقابل بزرگ برای لونین موقعیت جدیدی نیست. او فصل گذشته مدت زمان زیادی جایگزین کورتوا بود که تقریباً کل فصل را به دلیل یک مشکل از دست داد. لونین علیرغم بازی نکردن در فینال لیگ قهرمانان گذشته به نفع کورتوا، عملکرد خوبی داشت و میانگین دریافت گل 0.92 را در بازی‌هایی که به میدان رفت، ثبت کرد.

وضعیت مشابه لونین را ایناکی پنیا هم در فصل گذشته تجربه کرد، اگرچه عملکرد او در مقایسه با همتای خود در رئال بسیار ضعیف بود.

پنیا به دلیل مصدومیت تراشتگن از ناحیه کمر در مجموع 17 بازی انجام داد. اما او زمالنی برای بارسلونا به میدان می‌رفت که در بدتنرین سه ماه هدایت ژاوی بود و آبی‌اناری‌ها در آن زمان وضعیت دفاعی خوبی نداشتند.پنیا در 17 بازی 32 گل دریافت کرد، در حالی که لونین همان تعداد گل را در 31 بازی دریافت کرد.

با این حال، از زمان هدایت هانسی فلیک، عملکرد پنیا به طور قابل توجهی بهبود یافته است. از زمان مصدومیت شدید تراشتگن از زانو، او هفت بازی انجام داده و شش گل دریافت کرده است. میانگین گل‌های او در این فصل 0.85 است، رقمی بسیار پایین‌تر از 1.67 ثبت شده در زمان ژاوی.

پنیا و لونین هم سن هستند و باید دید در ال‌کلاسیکوی جذاب هفته یازدهم کدام یک در چارچوب دروازه تیمشان عملکرد بهتری خواهند داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز