خبرگزاری کار ایران

احمدی‌وفا: می‌خواهم جای بزرگان کشتی را بگیرم/ حمید سوریان الگوی من است

احمدی‌وفا: می‌خواهم جای بزرگان کشتی را بگیرم/ حمید سوریان الگوی من است
کد خبر : ۱۵۴۷۷۸۲

علی احمدی وفا کشتی‌گیر جوان ایرانی که به تازگی مدال طلای جهان را کسب کرده می‌گوید اهداف بزرگتری برای رده بزرگسالان دارد.

به گزارش ایلنا، ستاره کشتی فرنگی ایران در مسابقات امیدهای جهان بدون شک علی احمدی‌وفا بود. جوان اهل ایذه، شهری که حالا به مهد کشتی فرنگی دنیا تبدیل شده است. او بلافاصله بعد از مدال طلای جوانان جهان در اسپانیا به اردوی تیم امید اضافه شد و یک مدال بسیار ارزشمند را در آلبانی به دست آورد. این سومین طلای احمدی‌وفا بود؛ او قبل از این طلای نوجوانان و جوانان جهان را هم به دست آورده تا از معدود کشتی‌گیران تاریخ باشد که مدال ارزشمند هر سه رده پایه را به دست آورده و حالا می‌تواند در رده سنی بزرگسالان هم یکی از امیدها و شانس‌های کشتی فرنگی برای مدال طلا باشد. البته آرزوی بزرگ او تبدیل شدن به اسطوره کشتی است و می‌خواهد جای خالی حمید سوریان را پر کند.

*مدال طلای ارزشمندی را به دست آوردی.

خدا را شکر در این چند ماه خیلی خوب تمرین کرده بودم و از نظر بدنی در بهترین شرایط قرار داشتم و توانستم مزد این تمرینات سخت را بگیرم.

*همین چند وقت پیش بود که در جوانان به مدال طلا رسیدی.

بله هنوز دو ماه هم نشده که در جوانان جهان کشتی گرفتم و خوشبختانه بدنم برای این مسابقات جواب داد و این نشان‌دهنده بدن خوبی است که دارم.

*کشتی فینال کمی سخت شده بود اما از یک فرصت استفاده کردی.

حریفم مدال نقره قهرمانی اروپا بزرگسالان را داشت اما مطمئن بودم که در خاک می‌توانم به هر کشتی‌گیری سالتو بارانداز بزنم و وقتی داور به حریف اخطار داد از این فرصت استفاده کردم و کار را تمام کردم.

*سطح مسابقات امیدهای جهان را چطور دیدی؟

به نظرم سطح این دوره مسابقات امیدهای جهان بسیار بالا بود. کشتی‌گیر روسیه بسیار قدر بود و همین کشتی‌گیر آذربایجانی که در فینال شکستش دادم بسیار کشتی‌گیر خوبی بود و در رده بزرگسالان نقره اروپا را گرفته بود. همین که مدال‌دار المپیک پاریس به این مسابقات آمده نشان می‌دهد که تا چه اندازه سطح مسابقات بالا بود.

*با این مدال طلا یک گام بلند برای چهره شدن در کشتی فرنگی برداشتی؟

می‌خواهم این روندی که در سال‌های اخیر داشتم را در بزرگسالان هم حفظ کنم و مدال طلای بزرگسالان جهان را به دست بیاورم.

*کمتر کشتی‌گیری بوده که بتواند در هر چهار رده قهرمان جهان شود.

ماندن در آمادگی بالا بسیار سخت است و نیاز به تمرینات منظم و مداوم دارد. امیدوارم بتوانم این روند را ادامه بدهم و جای بزرگان کشتی را بگیرم.

*بعد از حمید سوریان کشتی فرنگی سبک وزن مطمئنی نداشته، می‌توانی جای او را پر کنی؟

این بزرگترین آرزوی من است که بتوانم مثل حمید سوریان باشم اما او یک نابغه بود و بعید است کسی بتواند جای او را بگیرد. تمام تلاشم را می‌کنم که مثل سوریان به کارم ادامه بدهم و مدال طلای سبک وزن را در بزرگسالان جهان بگیرم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز