خبرگزاری کار ایران

بررسی ادعای گاریدو در مورد علیپور/ او یک وینگر ششدانگ نیست!

بررسی ادعای گاریدو در مورد علیپور/ او یک وینگر ششدانگ نیست!
کد خبر : ۱۵۴۷۷۲۱

یکی از جنجال‌های کنفرانس خبری گاریدو مربوط به پست بازی علی علیپور در بازی با السد بود.

به گزارش ایلنا، حضور علی علیپور در پست وینگر راست برای تقابل با السد، انتقادات هواداران پرسپولیس را به همراه داشت. علیپور در این مسابقه فرصت‌های خوبی برای گلزنی پیدا کرد و در روند بازی تیم به شکل فعالی حضور داشت اما عدم هماهنگی با سایر بازیکنان و نداشتن تجربه‌ بزرگ در سمت راست زمین در عملکرد علیپور، به طور مشهود دیده می‌شد و علیپور، در این مسابقه و بویژه در نیمه دوم از بازیکنان ضعیف پرسپولیس بود. خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگاران راجع به این تصمیم در نشست خبری پیش از بازی با شمس‌آذر قزوین، صحبت‌هایی را مبنی بر حضور علیپور در سمت راست خط حمله تیمش در فوتبال پرتغال مطرح کرد.

 ادعای گاریدو در این خصوص، ادعای اشتباهی نیست اما با بررسی عملکرد علیپور به عنوان وینگر راست، می‌توان به این موضوع پی برد که او بیش از آنکه یک وینگر باشد، به عنوان یک مهاجم هدف یا مهاجم سایه خطرناک عمل کرده است. او چهار بار در ترکیب ماریتیمو و یک بار در ترکیب ژیل ویسنته، به عنوان وینگر راست به میدان رفته که حاصل آن، صفر گل و صفر پاس گل بوده است و آخرین حضور او در پست وینگر راست به اولین ماه سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد. نکته دیگر اینکه آخرین گل او به عنوان وینگر راست، در سال ۱۳۹۳ و زمان حضور در ترکیب راه‌آهن مقابل پرسپولیس به ثمر رسیده است. پیش از این، او در فصل ۹۴/۹۵ نیز یک بار در ترکیب پرسپولیس به عنوان وینگر راست به میدان رفته بود که تصمیم برانکو، منجر به یک پاس گل برای علیپور در شب شکست چهار بر دو مقابل سپاهان شد.

 با نگاه به آمار، می‌توان متوجه شد که علیپور هیچ‌گاه یک وینگر راست تخصصی و ششدانگ نبوده و اگر گاریدو او را در بازی با شمس‌آذر به نوک پیکان خط حمله برگرداند، به نوعی به اشتباه خود مقابل السد اعتراف کرده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز