خبرگزاری کار ایران

هفته یازدهم لالیگا؛

آبی‌اناری‌ها تازه‌نفس، کهکشانی‌ها روی فرم/ دوئل حساس فلیک و آنچلوتی در برنابئو

آبی‌اناری‌ها تازه‌نفس، کهکشانی‌ها روی فرم/ دوئل حساس فلیک و آنچلوتی در برنابئو
کد خبر : ۱۵۴۷۷۰۷

بارسلونا و رئال مادرید که در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب کردند با بهترین فرم ممکن مهیای الکلاسیکوی جذاب هفته یازدهم شدند.

به گزارش ایلنا، یکی از بزرگترین مسابقات تقویم فوتبال امشب در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود و رئال مادرید میزبان بارسلونا است. غول کاتالان در صدر جدول لالیگا قرار گرفته و مدافع عنوان قهرمانی اسپانیا و اروپا پشت سرش با سه امتیاز اختلاف در رده دوم است.

رئال مادرید فصل را در بهترین شرایط شروع نکرده اما همچنان بدون شکست است و هفت تا از 10بازی‌اش را برده تا با 24 امتیاز در رده دوم بایستد.

تیم کارلو آنچلوتی سه امتیاز از بارسا عقب است برای همین شکست در این مسابقه می‌تواند عواقب وخیمی داشته باشد اما می‌توانند از دیدارهای اخیر خود با رقیب ابدی‌شان روحیه بگیرند چون هر چهار بازی آخر با این تیم در رقابت‌های مختلف را برده‌اند. فصل قبل در برنابئو 3 بر 2 برنده شدند و از مارس 2022 در خانه به رقیب کاتالان نباخته‌اند. رئال هفته قبل 2 بر یک برابر سلتاویگو برنده شد و سه‌شنبه شب با شاهکار نیمه دوم 5 بر 2 بوروسیادورتموند را شکست داد.

رئال در جا انداختن کیلیان امباپه در ترکیب با مشکلاتی مواجه بوده ضمن اینکه آمار گل و پاس گل جود بلینگام نسبت به فصل قبل افت شدیدی داشته، با وجود این شروع خوبی داشته‌اند و با پیروزی در بازی امشب با صدرنشین هم امتیاز می‌شوند. رئال‌مادرید قبل از آخرین فیفادی سال 2024 چهار بازی دارد، در لیگ با بارسلونا، والنسیا و اوساسونا روبه‌رو می‌شود و در لیگ قهرمانان اروپا میزبان میلان است.

وقتی هانسی فلیک به عنوان مربی بارسلونا انتخاب شد، تردیدهایی در مورد او وجود داشت اما مربی آلمانی شروعی استثنایی در تیم داشته که با توجه به مصدومیت‌های تیم این عملکرد شگفت‌انگیزتر می‌شود. آنها 9 تا از 10 بازی‌شان در لیگ را برده‌اند با 33 گل زده تا با اختلاف و متوسط گلزنی 3/3 گل در هر بازی بهترین خط حمله را در اختیار داشته باشند. تیم فلیک چهار بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده از جمله پیروزی 5 بر یک هفته قبل مقابل سویا ضمن اینکه با یک پیروزی قاطعانه در لیگ قهرمانان به این مسابقه می‌آیند. بارسا 4 بر یک بایرن مونیخ را شکست داد و با بازگشت ستاره‌ها به آمادگی، شرایط تیم مثبت است.

بارسلونا که بعد از ال‎کلاسیکو در دربی کاتالونیا به مصاف اسپانیول می‌رود، با پیروزی در بازی امشب شش امتیاز جلو می‌افتد که در این مقطع اختلاف زیادی است. بارسلونا قبل از فیفادی نوامبر علاوه بر این دو دربی، با رئال سوسیداد در لیگ و ستاره سرخ بلگراد در لیگ قهرمانان بازی می‌کند.

بارسلونا در هر دو ال‌کلاسیکوی فصل قبل در لیگ تیم بهتر بود اما کافی نبود و با بازی فرصت‌طلبانه رئال مادرید شکست خورد. هفتم آبان سال گذشته در المپیک بارسلونا، میزبان یک ساعت بهتر بازی کرد و با گل ایلکای گوندوغان پیش افتاد اما لوکا مودریچ و ادواردو کاماوینگا آمدند و بازی را تغییر دادند، بلینگام اما ستاره کهشکانی‌ها بود که گل تساوی را در دقیقه 68 و گل پیروزی را در آخرین لحظات وقت تلف شده زد. دو تیم در ژانویه در فینال سوپرجام با هم روبه‌رو شدند که رئال مادرید 4 بر یک به پیروزی رسید. در بازی برگشت لیگ در برنابئو، بارسلونا تیم بهتری بود و ابتدا یک بر صفر و بعد 2 بر یک جلو افتاد اما مادرید برگشت و با گل دقیقه 91 بلینگام 3 بر 2 برنده شد. اگر بارسلونا آن دو بازی را می‌برد، قهرمان لالیگا می‌شد.

در رقابت‌های مختلف دو غول اسپانیا 257 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که رئال 105 بار و بارسلونا 100 بار به پیروزی رسیده‌اند، 52 بازی هم مساوی شده‌ است. در لالیگا دو تیم 188 بار با هم بازی کرده‌اند که رئال مادرید 79 بار و بارسلونا 74 بار به پیروزی رسیده‌اند، 35 مسابقه هم مساوی شده است. اما میزان بردهای رئال مادرید در بازی‌های خانگی لیگ تقریباً دو برابر بارسلونا است، رئال 37 پیروزی در برابر 19 برد بارسلونا در پایتخت اسپانیا دارد، 13 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز