خبرگزاری کار ایران

بازگشت پاراتیروکمان به زیرمجموعه فدراسیون معلولان

بازگشت پاراتیروکمان به زیرمجموعه فدراسیون معلولان
کد خبر : ۱۵۴۶۶۲۵

بعد از حدود هشت سال رشته پاراتیروکمان برخلاف خواست کمیته بین‌المللی پارالمپیک دوباره به زیرمجموعه فدراسیون معلولان و توان‌یابان برگشت داده شد.

فدراسیون معلولان و توان‌یابان تصمیم گرفت بعد از نزدیک به هشت‌سال دوباره پاراتیروکمان را به زیرمجموعه خودش برگرداند؛ تصمیمی که در خیلی از رشته‌های دیگر عملی شده و شاید در پاراتیروکمان هم این تصمیم یک گام بزرگ برای رهایی این رشته از حاشیه باشد.

جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان با اشاره به تصمیم اخیری که با موافقت وزارت ورزش و جوانان اتخاذ شده گفت: «رشته پاراتیروکمان که از پارالمپیک 2016 تحت پوشش فدراسیون تیروکمان قرار گرفته بود به منظور ترمیم و حمایت بیشتر از این رشته با تصمیم وزیر ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک از پوشش فدراسیون تیروکمان خارج شد و از نظر مدیریتی و انجام کارهای اجرایی دوباره به صورت رسمی تحت پوشش فدراسیون جانبازان و توان‌یابان قرار گرفت.»

این تصمیم شاید از سوی برخی به عنوان یک شکست برداشت شود. بعد از هشت سال یکی دیگر از رشته‌ها برخلاف خواست کمیته بین‌المللی پارالمپیک دوباره به زیرمجموعه فدراسیون معلولان و توان‌یابان برگشت داده شود و این یعنی شکست یک برنامه که از سوی مجامع بین‌المللی توصیه شده بود اما از یک نگاه به نظر هم تصمیم خوبی باشد و شاید به حاشیه‌های فراوان همکاری پارالمپیکی‌ها با فدراسیون شعبانی‌بهار پایان بدهد.

یکی از این حواشی مربوط به مصاحبه‌های متعدد زهرا نعمتی برمی‌گردد. زهرا نعمتی که چندی پیش بعد از بازی‌های پارالمپیک پاریس علیه شعبانی‌بهار موضوع گرفته بود، حالا یک‌بار دیگر انتقادات گذشته را مطرح کرده است: «از جانب فدراسیون تیروکمان آسیب‌های روحی فراوانی دیدم. با وجود حمایت‌هایی که از جانب کمیته ملی المپیک و پارالمپیک شدم و تلاش‌ها و دلسوزی‌های پدرانه که از سوی خسروی‌وفا و کارگری برای بازگشتم به میادین ورزشی شد، اما نتوانستم شرایط روحی خودم را بهبود ببخشم. مدیریتی که کار را در فدراسیون تیروکمان پیش می‌برد کار را پیچیده کرده بود. شعبانی‌بهار بارها گفته بود که تیم پاراتیروکمان را نمی‌خواهد و این تیم فقط باعث ایجاد هزینه مضاعف برای فدراسیون است.»

این جدایی می‌تواند یک گام بلند برای رهایی از حاشیه تلقی شود، هر چند که به حدی دیرهنگام است که ستاره‌ای مثل زهرا نعمتی را به پایان دوران قهرمانی‌اش رساند اما با این‌حال شاید حالا همین هم جلوی خیلی از مشکلات را بگیرد. هر چند که کوهپایه‌زاده اعتقاد دارد که همچنان بخشی از کارها را باید فدراسیون تیروکمان انجام بدهد: «البته این جدایی به منزله آن نیست که فدراسیون تیروکمان دیگر هیچ نظارت و همکاری در پاراتیروکمان نخواهد داشت، بلکه همانند سایر رشته‌های توان‌یابان از جمله پاراسنگ‌نوردی، پاراسه‌گانه و پاراشمشیربازی که به تازگی به رشته‌های جانبازان و توان‌یابان اضافه شده‌اند، آنها نیز همکاری لازم را با ما در پیشبرد کارها دارند. فدراسیون تیروکمان نیز از این موضوع مستثنی نیست و با همکاری آنها کارها را پیش خواهیم برد.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز