خبرگزاری کار ایران

ژوائو نباید نبیل باهویی پرسپولیس شود

ژوائو نباید نبیل باهویی پرسپولیس شود
کد خبر : ۱۵۴۶۵۸۲

با توجه به عملکرد ناامیدکننده‌ای که لوکاس ژوائو در بازی مقابل السد از خود نشان داد، این احتمال وجود دارد که او نیز در مسیر چندین مهاجم خارجی سابق پرسپولیس که ناکارآمد بودند، قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، لوکاس ژوائو مهاجم جدید تیم پرسپولیس، که در چند بازی ابتدایی خود با عملکردی نسبتاً قابل قبول به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته بود، در دیدار اخیر مقابل السد با اعتماد گاریدو به عنوان یار فیکس از ابتدا به میدان فرستاده شد. ژوائو که در فصل گذشته عضو تیم‌ ام‌صلال قطر بود، با شرایط و جو بازی در لیگ قطر آشنایی نسبی داشت، بنابراین امیدواری‌های زیادی برای گلزنی او وجود داشت اما با این حال، واقعیت میدان به گونه‌ای دیگر رقم خورد!

در نیمه اول، ژوائو با اشتباه مدافعان حریف، فرصتی بی‌نظیر یافت و از تک به تکی باد آورده نتوانست استفاده لازم را ببرد. اما این لحظه سرنوشت‌ساز با یک ضربه ضعیف و آرام به پای دروازه‌بان السد، مشعل برشام، پایان یافت. صحنه‌ای که شاید اگر یک مهاجم با کیفیت خارجی مثل لوکادیا با آن مواجه می‌شد، به راحتی آن را تبدیل به گل می‌کرد. تفاوت دو تیم در این بازی دقیقاً کیفیت بازیکنان خارجی آنها بود و السد با استفاده از بازیکنان باکیفیت خود توانست از تک موقعیت خود بهره‌مند شود اما مهاجم خارجی پرسپولیس در این بازی عملاً یار دوازدهم حریف بود.

حضور ۷۹ دقیقه‌ای ژوائو در میدان و ثبت چهار شوت، نشان‌دهنده عدم تأثیرگذاری او در نوک خط حمله پرسپولیس بود. به طور خاص، شوت‌ها و حرکات او فاقد نیروی لازم و قدرت یک مهاجم با فیزیک مناسب بودند. عدم دقت و قدرت در ضربات آخر واژه‌هایی هستند که می‌توان به راحتی برای توصیف نمایش او به کار برد.

بازیکنان و هواداران پرسپولیس به خوبی می‌دانند که این باشگاه اخیراً تجربیات ناخوشایند متعددی با مهاجمان خارجی بی‌کیفیت داشته و به همین دلیل، اشتباهات و سطح کیفی بازی لوکاس ژوائو نمی‌تواند مورد پذیرش هواداران پرسپولیس قرار گیرد.

علاوه بر این، جالب توجه است که آمار نشان می‌دهد خط دفاعی تیم السد، به عنوان دومین خط دفاع ضعیف در لیگ قطر، با وجود ۲۲ شوت به سمت دروازه‌اش، توانسته کلین‌شیت کند. این امر نشان‌دهنده این است که ضعف در توانایی‌های تهاجمی ژوائو و عدم بهره‌وری مؤثر او از موقعیت‌هاست که از عوامل اصلی ناکامی پرسپولیس در پیروزی مقابل السد بود.

متأسفانه، با توجه به این نمایش‌ها، به نظر می‌رسد که ژوائو فعلاً نتوانسته است خود را به عنوان مهاجم قابل اعتماد همانند لوکادیا نشان دهد و با وجود اینکه این مهاجم با قرارداد گرانقیمت یک میلیون دلاری به عضویت پرسپولیس در آمده، عملکردی همسان با قیمتش ندارد و بیشتر از نظر کیفی شباهت به نبیل باهویی و یا تمیروف دارد.

در شرایطی که پرسپولیس به دلیل شکایت سه مهاجم کاملاً بی‌کیفیتش (نبیل باهویی، لئاندرو پریرا و شیخ دیاباته) با پنجره بسته روبه‌رو است، لوکاس دلهره پرسپولیسی‌ها بابت تولد یک مهاجم بی‌کیفیت و گل نزن دیگر را به اوج خود رساند و حال باید منتظر ماند و دید پاگشای مهاجم یک میلیون دلاری پرسپولیس به گلزنی چه زمانی خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز