خبرگزاری کار ایران

بازیکن ‌سالاری در کاتای ایران بزرگترین چالش بوده

نکوفر: با ایتالیا ۴ بار قهرمان جهان شدم ولی در کشور خودم جلوی پایم سنگ‌اندازی می‌کنند

نکوفر: با ایتالیا ۴ بار قهرمان جهان شدم ولی در کشور خودم جلوی پایم سنگ‌اندازی می‌کنند
کد خبر : ۱۵۴۶۵۱۵

مدیر فنی تیم‌های ملی کاتا می‌گوید برخی علیه او به رئیس فدراسیون مشاوره‌های غلط می‌دهند که نتواند کار مثبتی برای کاتای ایران انجام دهد.

به گزارش ایلنا،‌ سید جمال الدین نکوفر مدیر فنی تیم‌های ملی کاتا در خصوص آخرین شرایط و وضعیت تیم ملی کاراته و قرعه آن‌ها در جام جهانی صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

*به نظر می‌رسد تیم‌های ملی قرعه سختی در مسابقات جهانی تیم دارند.

مسأله سخت بودن قرعه‌ها نیست. ما تلاشمان را برای اعزام تیم‌ها می‌کنیم اما به‌رغم پتانسیل بچه‌ها قرار نیست مدال بیاوریم یا نتایج خیلی خوبی بگیریم چراکه این اولین دوره‌ای است که مسابقات به شکلی جدید و در قالب تیمی برگزار می‌شود. از آنجایی که تیم‌ها همه با سهمیه به این مسابقات راه پیدا کرده‌اند، رقابت‌ها احتمالاً سطح بالایی دارد و نه فقط ایران بلکه همه تیم‌ها کار سختی دارند.

*مشکل اصلی درجا زدن کاتای ایران چیست؟

در چندوقت اخیر دست من به عنوان مدیرفنی تیم‌های ملی خیلی باز نبوده و همه چیز برخلاف قول و قرارهای قبل از امضای قرارداد با من، پیش می‌رود. متأسفانه بازیکن ‌سالاری در کاتای ایران بزرگترین چالش بوده و حرف اول را می‌زند. از طرفی شاهد جنگ باشگاهی برای اعزام به مسابقات هستیم. به‌خاطر شرایط موجود ما نمی‌توانیم تیمی تحت عنوان تیم ملی داشته باشیم، روی نفرات کار کنیم و بعد همان ملی‌پوشان را به مسابقات مختلف اعزام کنیم بلکه تیم‌های باشگاهی که به صورت مجزا تمرین کرده و حتی یک ساعت هم حاضر به شرکت در اردوهایی که ما در نظر گرفته‌ایم، نیستند را به مسابقات اعزام می‌کنند.

*به نظر می‌رسد مدیریت ضعیف رئیس فدراسیون چنین چالشی را به‌وجود آورده است.

بنده نسبت به حسن طباطبایی ارادت قلبی دارم. به شخصه شاهد این بوده‌ام که او زحمات زیادی برای کاراته ایران، تهیه بودجه و اعزام تیم‌ها به مسابقات می‌کشد اما متأسفانه اطراف او افرادی هستند که به او مشاوره غلط می‌دهند و چوب لای چرخ من می‌گذارند. بعد از قرارداد با فدراسیون و ارزیابی نسبت به نفرات، متوجه شدیم می‌توانیم 4-5 تیم در رده‌های مختلف داشته باشیم و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم اما متأسفانه به دلایلی ازجمله اجازه ندادن مربیان برای استفاده از شاگردانشان و حضور در اردوهای تیم ملی کاری از پیش نبردیم و تیم ملی تعطیل شد. هیچ کجای دنیا نمی‌گویند ما تیم ملی را نمی‌فرستیم و به جایش تیم باشگاهی را راهی مسابقات می‌کنیم. مثل این است که فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کند ما تیم ملی را به جام جهانی نمی‌فرستیم و به جایش تیم بارسلونا را اعزام می‌کنیم.

*در چنین شرایطی چقدر می‌شود به کسب نتایجی قابل قبول در مسابقات پیش رو امیدوار بود؟

این تیم‌ها نه‌تنها در هیچ اردوی مقدماتی و تدارکاتی شرکت نکرده‌اند بلکه در چنین شرایطی افراد ناآگاه از شرایط و وضعیت موجود با انتقادهای نابجا فقط موتور پیشرفت کاتا را از کار می‌اندازند.

*با سابقه درخشانی که در کاتای دنیا دارید، استفاده از نظرات شما می‌تواند کاتا را به اوج برساند؟

من 10 سال سرمربی تیم ملی کاتای ایتالیا بودم که این تیم با هدایت من 4 دوره قهرمان جهان شد، همچنین تیم‌هایی مثل اسپانیا و ترکیه از روی تیم ما الگو‌برداری کردند اما در کشور خودم جلوی پایم سنگ‌اندازی می‌کنند و علیه من به رئیس فدراسیون مشاوره‌های غلط می‌دهند که مبادا من بتوانم کار مثبتی برای کاتای ایران انجام بدهم.

در شرایطی که اجازه اعمال نظر در خیلی از مسائل را ندارم، تنها کاری که از دستم برآمد این بود که بتوانم روی روند مسابقات انتخابی تیم ملی نظارت داشته باشم و در این زمینه توازن و عدالت را برقرار کنم تا تیم‌ها برای اعزام به مسابقات مختلف تقسیم شوند، نه اینکه یک تیم خاص در همه تورنمنت‌ها حضور داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز