خبرگزاری کار ایران

فرجی: می‌خواهم قهرمان المپیک شوم/ نوشاد عالمیان اسطوره من است

فرجی: می‌خواهم قهرمان المپیک شوم/ نوشاد عالمیان اسطوره من است
کد خبر : ۱۵۴۵۵۰۲

نابغه پینگ‌پنگ ایران می‌گوید می‌خواهد نفر سوم رنکینگ جهانی و دارنده بیشترین مدال طلای المپیک را هم شکست دهد و قهرمان المپیک شود

به گزارش ایلنا, بنیامین فرجی نابغه پینگ‌پنگ باز ۱۴ ساله پس از حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا راهی مسابقات بین‌المللی نوجوانان و جوانان دوبی شد. او در رده سنی زیر ۱۷ سال توانست با شکست دو حریف از چین و هموطنش راهی مرحله فینال شود ولی در فینال مقابل بازیکن کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره مسابقات دست پیدا کرد. او پس از کسب این عنوان صعود فاحشی در رنکینگ جهانی تجربه کرد، صحبت‌های او را در خصوص کسب افتخارات اخیر و اهداف او در آینده می‌خوانید.

* صعود 33 پله‌ای در رنکینگ جهانی برای تو شروع خوبی بین بزرگسالان است. فکرمی‌کنی به رنکینگ نوشاد عالمیان برسی؟

با نتایجی که در قهرمانی آسیا گرفتم و بازی‌های خوبم مقابل وانگ، شیدونگ و هاریموتو بیشترین تأثیر را در این صعود داشت. نوشاد عالمیان اسطوره ما و همیشه یک رقابت خوب بین ما برقرار است.

*به تازگی هم نایب قهرمان رقابت‌های کانتندر امارات شدی؟

با وجود خستگی در امارات خوب کار کردم و قهرمان نوجوانان جهان را شکست دادم. رقیب کره جنوبی‌ام را که در فینال رده سنی زیر 19 سال به او باخته بودم 2-3بردم. در کل از نتایجم راضی هستم.

*پیش از شروع بازی با وانگ قهرمان جهان و المپیک چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کردی؟

قبل از بازی با خودم می‌گفتم اگر ببرم چهره جدیدی در تنیس روی میز می‌شوم. اما چون هیچ کس انتظاری از من برای برد مقابل او نداشت با انگیزه زیاد و بدون فشار رسانه‌ای برابر او ظاهر شدم. من آمادگی ذهنی، بدنی و روحی داشتم و توانستم بازیکن بزرگی مثل او را شکست دهم.

*این پیروزی چه طعمی داشت؟

خیلی خوشحالم. در راه رسیدن به این هدف بی‌نظیر از پدر و مادرم تا رئیس فدراسیون، مربیان تیم‌های ملی نوجوانان و بزرگسالان همه کمک کردند و از احسانی مهر، خلیلی نیا و رئیس هیأت تهران و اعضای تیم‌های ملی تشکر می‌کنم که کنارم بودند و به من یاری رساندند. برد قهرمان جهان و المپیک در رشته پینگ‌پنگ برای ایرانی‌ها بویژه یک نوجوان ۱۴ ساله یک کار نشدنی بود و من با حمایت و کمک همه توانستم به این برد تاریخی برسم.

*نکته جالب اینجاست که تو به جز تاریخ‌سازی در رده نوجوانان، رقبای آسیای شرقی‌ات را جا گذاشتی و بالاتر هستی.

پدرم بیشترین نقش را در علاقه و فعالیت من به تنیس روی میز از پنج سالگی داشت و همین مسأله باعث شد که الان در رده سنی نوجوانان بالاتر از چین، ژاپن، کره جنوبی و چین تایپه قرار بگیرم و قهرمان جهان شوم. حالا هم می‌خواهم این راه را ادامه بدهم تا مدال المپیک را بگیرم.

*بعد از شکست وانگ، مربیان تیم ملی ایران و چین صحبتی با تو نداشتند؟

 لطف‌الله نسبی سرمربی و میدیا مربی تیم مرا خیلی تشویق کردند و گفتند فقط مغرور نشو و این راه را ادامه بده. نوشاد عالمیان هم کلی حمایت و تشویقم می‌کرد. سرمربی چین، هند و ژاپن هم بعد از این برد به سمتم آمدند و با تبریک، مرا به تلاش برای ادامه بازی‌های خوب تشویق کردند.

*قشنگ‌ترین جمله‌ای که شنیدی؟

می‌توانم مدال المپیک را بگیرم.

در مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ایران مقابل چین تا مرز برد هم پیش رفت، اما چرا باخت؟

بله، ما 2 - صفر پیش بودیم و نوشاد نفر پنجم جهان را هم شکست داد. اما ما دو نفر در یک بازی نزدیک به دو چینی دیگر 2-3 باختیم. به نظرم شانس داشتیم آنها را ببریم، مطمئن باشید بزودی هم این اتفاق می‌افتد.

*بنیامین برای ادامه موفقیت باید چه مسیری را طی کند؟

من باید به لیگ‌های اروپایی و آسیایی بروم. پیشنهاداتی هم داشتم که مدیر برنامه‌هایم یعنی پدرم، به یکی از آنها پاسخ می‌دهد. البته حضور در لیگ‌های آلمان و فرانسه خیلی به نفع من خواهد بود، چون لیگ‌های معتبری هستند و بازیکنان بزرگی در آن بازی می‌کنند و پیشرفت اروپایی‌ها در تنیس روی میز حاصل این لیگ‌هاست.

*هدف و برنامه اصلی بنیامین فرجی چیست؟

اصلی‌ترین هدفم بازی در المپیک است. البته نه حضور صرف بلکه دنبال مدال بازی‌ها هستم. دوست دارم تنیس روی میز هم مثل کشتی در المپیک حرف اول را بزند.

* آرزوی نابغه تنیس روی میز؟

دوست دارم بردهایم مقابل وانگ ادامه‌دار باشد و تنها یکبار نباشد. البته دوست دارم مالونگ نفر سوم رنکینگ جهانی و دارنده بیشترین مدال طلای المپیک را هم شکست دهم و قهرمان المپیک شوم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز