خبرگزاری کار ایران

کامبک زدیم و انتقام گرفتیم؛

ایران ۴-۱ قطر/ مجازات سخت عنابی‌ها با تدابیر ژنرال

ایران ۴-۱ قطر/ مجازات سخت عنابی‌ها با تدابیر ژنرال
کد خبر : ۱۵۴۳۳۰۸

تیم ملی ایران و قطر در چارچوب هفته چهارم دیدارهای مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران و قطر در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه راشد دوبی امارات به مصاف هم رفتند و درخشش فوق‌العاده سردار آزمون و رقم زدن یک کامبک شیرین، با نتیجه ۴ بر ۱ به سود ایران به اتمام رسید.

میزبانی این دیدار با تیم ملی کشورمان بود که قرار بود بازی دو تیم در ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار شود اما با دستور ای اف سی این دیدار باید در کشور ثالث برگزار می‌شد و در نهایت فدراسیون فوتبال نیز امارات را برای میزبانی خود از قطر انتخاب کرد. 

تیم ملی کشورمان که در دو هفته ابتدایی امتیازات کامل را کسب کرده بود در هفته سوم مقابل ازبکستان متوقف شد و صدر را نیز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در اختیار نداشت و در این دیدار به دنبال کسب هر سه امتیاز بود تا به نوعی از سلب میزبانی این دیدار آسیبی ندیده باشد.

قطر که در این دیدار گل اول بازی را به ثمر رساند در ادامه گرفتار عملکرد درخشان سردار ایرانی شد و مهاجم تیم ملی با به ثمر رساندن دو گل و یک پاس گل کامبک شیرینی را در امارات رقم زد. محمد محبی نیز گل چهارم لیران را روی یک ضربه کرنر در دقایق پایانی زد تا او نیز مثل سردار دبل کرده باشد.

ترکیب ایران: 

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، امید نورافکن، سید محمد کریمی، سعید عزت‌الهی، محمد محبی، مهدی طارمی، سردار آزمون، مهدی قائدی

 

ترکیب قطر:

مشعل برشم، طارق سلمان، عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، جاسم جابر، ادمیلسون جونیور، اکرم عفیف، لوکاس مندز، بوعلام خوخی، معز علی، احمد فتحی

 

دقایق حساس:

دقیقه ۲: ارسال بازیکن قطر را بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۳: ضربه محبی با فاصله کم از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۴: ضربه ایستگاهی امید نورافکن با اختلاف زیاد به بالای دروازه قطر رفت.

دقیقه ۸: ارسال اکرم عفیف را مدافع ایران دفع کرد.

دقیقه ۱۷: در لحظه غافلگیری ملی‌پوشان ایران، لوکاس مندز مدافع میانی قطر با پاس بلند استثنایی از زمین خودی به پشت مدافعان، حمله خطرناکی به وجود آورد تا المعز علی با فرار میلی‌متری و سریع از تله آفساید در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و با شلیک تماشایی به طاق دروازه ایران گل اول بازی را بزند.

دقیقه ۲۱: سانتر مهدی قایدی را دروازه بان قطر با پا دفع کرد و در برگشت هم شوت میلاد محمدی هم با اختلاف به بیرون از دروازه قطر رفت.

دقیقه ۳۱: شوت امید نورافکن را گلر قطر در اختیار گرفت.

دقیقه ۳۲: شوت سردار آزمون با تیر دروازه قطر خورد.

دقیقه ۴۲: کار تیمی بازیکنان ایران به بهترین شکل جواب داد و پس از تعویض منطقه از میانه زمین به جناح چپ، مهدی قایدی دو بازیکن قطر را مشغول خود کرد و به عقب پاس داد تا ارسال امید نورافکن و ضربه سر تماشایی سردار آزمون به کنج دروازه برود و گل تساوی را به همراه داشته باشد.

دقیقه ۴۵+۲: حمله همه جانبه بازیکنان قطر نزدیک بود این تیم را به گل دوم برساند که ارسال چیپ و دیدنی اکرم عفیف از سمت چپ و ضربه سر بوعلام خوخی در شرایطی که همه نظاره‌گر توپ بودند، به تیرک افقی خورد تا دروازه ایران با خوش‌شانسی باز نشود.

دقیقه ۴۵+۴: پاس در عمق زیبای عزت‌اللهی در موقعیت عالی به محمد محبی رسید که شوت این بازیکن پس از برخورد به تیرک دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: ارسال مهدی قایدی از جناح چپ زمین را لوکاس مندز به خوبی دفع کرد، اما در ادامه خروج عجیب و اشتباه مشعل برشم و برخورد او با مدافع تیمش که روی زمین افتاده بود، موجب شد تا توپ جلوی پای سردار آزمون بیفتد و گل دوم ایران به راحتی زده شود.

دقیقه ۵۶: شوت امید نورافکن به بیرون از دروازه قطر رفت.

دقیقه ۵۹:ضربه میلاد محمدی را گلر قطر در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۱: ضربه محبی به بالای دروازه قطر رفت.

دقیقه ۶۵: محبی با پاس دیدنی سردار آزمون گل سوم تیم ملی را به ثمر رساند.

دقیقه ۶۹: برخورد ۲ بازیکن ایران و قطر باعث شد دقایقی از بازی متوقف شود.

دقیقه ۷۲: ضربه بازیکن قطر با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: ضربه جهانبخش را گلر قطر به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۲: جهانبخش گل چهارم تیم ملی را به ثمر رساند و بعد از بازبینی VAR گلش به خاطر آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه ۹۰+۲: شهریار مغانلو گل چهارم تیم ملی را به ثمر رساند اما آفسایدش گرفته شد.

دقیقه ۹۰+۵: ضربه مندز با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۷: محمد محبی با ضربه سر گل چهارم را به ثمر رساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز