خبرگزاری کار ایران

فرار از بحران

شیلی فرشته نجات دوریوال شد/ چند روز دیگر هم طعم نیمکت برزیل را بچش

شیلی فرشته نجات دوریوال شد/ چند روز دیگر هم طعم نیمکت برزیل را بچش
کد خبر : ۱۵۴۳۰۶۸

تیم فوتبال برزیل که نتایج سینوسی واری در بازی های گذشته خود گرفته و جایگاه دوریوال سرمربی تیم برزیل بسیار در چند روز اخیر لغزان شده بود، با برتری در دقایق پایانی مقابل شیلی کمی شرایط بهتر شد.

به گزارش ایلنا، چند روز بعد از برد دیرهنگام مقابل شیلی که فشار را از روی دوریوال جونیور تا حدی برداشت، برزیل در برازیلیا میزبان پرو در مقدماتی جام جهانی 2026 است. برزیل با پیروزی دقیقه آخر بامداد جمعه به رتبه چهارم جدول مقدماتی جام جهانی در امریکای جنوبی صعود کرد. اعتماد به بازیکنان روی فرم بوتافوگو شاهکار مربی تیمی بود که می‌خواهد رکورد بی‌نظیرش در حضور در تمام ادوار جام جهانی دست نخورده باقی بماند.

برزیل یک باخت تا بحران فاصله داشت اما گل لوئیز هنریکه در پایتخت شیلی ورق را برگرداند. برزیل ابتدا از میزبان بحران‌زده خود عقب افتاد اما ایگور ژسوس، بازیکن دیگری از بوتافوگو گل مساوی را زد و هم‌تیمی‌اش در دقیقه 89 گل پیروزی را به ثمر رساند. این هفدهمین برد برزیل در 20بازی اخیر برابر شیلی بود اما سه برد در 10مسابقه رسمی برزیل تقریباً بی‌سابقه است و برای همین جای دوریوال روی نیمکت که بعد از ناکامی کوپاامریکا مربی برزیل شده، بشدت متزلزل است.

یک برد دیگر در بازی بامداد فردا برای برزیل ضروری است و اینکه پنج بازی آخرشان برابر پرو را برده‌اند، به تیم اعتماد به نفس بالایی می‌دهد. پرو تا قبل از بازی آخرش تنها تیم بدون برد امریکای جنوبی بود که در قعر جدول قرار داشت اما با یک برد شگفت‌انگیز مقابل اروگوئه جایشان را به شیلی دادند و ثابت کردند بازی با هیچ تیمی در امریکای جنوبی آسان نیست.

این نخستین برد رسمی بعد از دو سال یعنی در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی قبلی بود. آنها در هشت بازی ابتدایی مقدماتی این جام جهانی سه تساوی و پنج باخت داشتند و از سه بازی مرحله گروهی کوپاامریکا تنها یک امتیاز به دست آوردند. تیم خورخه فوساتی تا رتبه هفتم که به پلی‌آف می‌رود، پنج امتیاز فاصله دارد اما وقت کافی برای جبران هست اگر پیشرفت بازی قبل را ادامه دهند. این تیم که در 10دوره اخیر جام جهانی فقط یک بار حضور داشته، باید از نظر هجومی و همچنین بازی‌های خارج از خانه پیشرفت کند، پرو در 9بازی مقدماتی جام جهانی 2026 تنها سه گل زده و بیشتر امتیازاتش را در خانه به دست آورده است.

 

اخبار تیمی

ژسوس که در نخستین بازی برای برزیل موفق به گلزنی شده، می‌تواند یک بار دیگر در ترکیب اصلی در کنار هم‌تیمی‌اش، هنریکه قرار بگیرد. لوکاس پاکتا اخطار گرفت و محروم است برای همین برونو گیمارش می‌تواند از ابتدا به زمین برود. وینیسیوس جونیور و آلیسون بکر مصدوم هستند که دومی احتمالاً بازی‌های ماه آینده را هم از دست می‌دهد و ادرسون دوباره فرصت پیدا می‌کند. پرو برای این فیفادی مصدومان زیادی دارد اما با نخستین گل ملی میگل آرائوخو سه امتیاز باارزش گرفت و این مدافع می‌تواند دوباره در ترکیب دفاع پنج‌نفره تیمش بازی کند. دو هافبک مهم تیم، رناتو تاپیا و یوشیمار یوتون مصدوم هستند و جانلوکا لاپادولا، مهاجم اصلی پرو به دلیل آسیب‌دیدگی اردوی تیم ملی کشورش را ترک کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز