خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی: انتقام از قطر؟ می‌خواهیم بازی ۶ امتیازی را ببریم

 قلعه‌نویی: انتقام از قطر؟ می‌خواهیم بازی ۶ امتیازی را ببریم
کد خبر : ۱۵۴۲۸۱۸

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت، با کسب سه امتیاز دیدار مقابل قطر راه صعود تیمش به جام جهانی ۲۰۲۶ هموار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی مقابل قطر در چارچوب هفته چهارم از مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اظهار داشت: اجازه بدهید هم از کشور امارات و هم از باشگاه شباب الاهلی تشکر کنم بابت میزبانی این دیدار. با توجه به امتیازات تیم‌ها در جدول شرایط خاصی وجود دارد و اگر ما ان‌شاءالله سه امتیاز بازی را بگیریم که با همین هدف هم به میدان می‌رویم، تقریباً راه صعودمان هموار می‌شود. از تیم قطر شناخت کامل داریم و باید بگویم یک تیمی هستند که فوتبالی بابرنامه بازی می‌کنند و در انتقال توپ بسیار خطرناک هستند. ما چند ماه قبل در جام ملت‌ها با آنها بازی کردیم و معتقدم در آن بازی هم فوتبال باکیفیتی ارائه کردیم، ولی با بدشانسی نتوانستیم به فینال صعود کنیم.

وی ادامه داد: این بازی شرایط خاص خودش را دارد و با بازی قبل خیلی فرق می‌کند. جا دارد از بازیکنانم به خاطر بازی قبل نهایت تشکر را داشته باشم. در بازی قبل که ما انجام دادیم و فیلم آن را چند بار دیدیم، ما در ساختار دفاعی در آن جو (ورزشگاه بنیادکار تاشکند) به نحو احسن وظایف خودمان را انجام دادیم. از هر نظر برای بازی فردا آماده هستیم. احتمالاً تغییراتی خواهیم داشت که بعضی‌های آن اجباری است و بعضی هم به خاطر تغییرات تاکتیکی.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که با توجه به شکست ایران در بازی قبل مقابل قطر، آیا در بازی فردا نگاه انتقامی خواهند داشت یا خیر، گفت: در کنفرانس قبلی هم گفتم که فوتبال جای گرفتن انتقام نیست. فوتبال جایی است که باید لذت ببرید و ما باید تلاش کنیم و این تلاش منتج به یک بازی خوب توأم با پیروزی باشد تا طرفداران‌مان را خوشحال کنیم. ما اصلاً دنبال انتقام‌گیری نیستیم و می‌خواهیم با یک بازی و نتیجه خوب دل مردم‌مان را خوشحال کنیم و هدف‌مان فقط همین است. به قطر احترام می‌گذاریم. آنها دو دوره قهرمان آسیا شدند و این نشان می‌دهد که فوتبال در آسیا رو به پیشرفت است و همه تلاش می‌کنند که فوتبال‌شان پیشرفت کند. قطر هم از این قاعده مستثنی نیست و اینکه جام جهانی و جام ملت‌ها را برگزار کرده است نشان می‌دهد تیم قابل احترامی است.

قلعه‌نویی راجع به برگزاری بازی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر قطر در امارات نیز یادآور شد: جا دارد از عوامل ایرانی برگزاری مسابقه در امارات تشکر کنم، چون کمتر از دو سه روز تا بازی با قطر به ما اطلاع دادند که نمی‌توانیم میزبان باشیم، ولی با ارتباطات خوبی که رئیس فدراسیون داشت توانستیم در امارات میزبان باشیم. تشکر ویژه دیگری هم از هواداران ایرانی داریم که در بازی با امارات نیز ما را تشویق کردند. برای بازی فردا از هواداران ایرانی تقاضا داریم که حمایت کنند تا با یک برد خوب آنها را خوشحال کنیم. ایرانی همه جا حامی تیم ملی‌اش هست و ما هم خوشحالیم که از سه بازی توانستیم هفت امتیاز بگیریم، هرچند حق‌مان 9 امتیاز بود. فردا هم با نیت گرفتن سه امتیاز به میدان می‌رویم. بچه‌های ما نسبت به بازی فردا مصمم هستند و من امیدوارم با وظایفی که به آنها می‌دهیم بتوانیم یک نتیجه خوب بگیریم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «عدم گلزنی مهاجمان تیم ملی موجب نگرانی کادر فنی نشده است؟»، خاطر نشان کرد: ما باید یک موقعی نگران شویم که تیم‌مان ایجاد موقعیت نکند. ما در بازی قبلی مقابل امارات در خاک این کشور امید گل‌مان دو بود و این نشان می‌دهد که هم در ساختار دفاعی و هم در ایجاد موقعیت جزو تیم‌های خوب هستیم، حالا یک زمانی توپ‌های ما تبدیل به گل نمی‌شود، توپ‌هایی هم به گل تبدیل نمی‌شود که شانس بالای 80 درصد را دارند. ما با توجه به مشکلات و دغدغه‌هایی که داریم و جای گفتنش اینجا نیست، تیم را آماده می‌کنیم. ما فضا و زمان تمرین‌مان خیلی کم است. در خیلی از مواقع ما زمان را از دست می‌دهیم، در حالی که می‌توانیم تمرین کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: مثلاً این بازی را می‌توانستیم در خانه خودمان انجام دهیم، اما در مسیر تهران و دبی بودیم. این شرایط را با مربی دیگری در میان بگذارید که تیم ملی زمین خوبی برای تمرین ندارد و الان هفت امتیاز گرفته است و در خلق موقعیت خوب عمل کرده است. آمار می‌گوید که در بازی با امارات ما 21 صدم به امارات موقعیت گل دادیم و نزدیک دو امید گل داشتیم. در این شرایط مربی زیاد نگران نیست، ولی نگرانی ما این است که باید این توپ‌ها را تبدیل به گل کنیم تا در بازی مثل مسابقه قبل مقابل ازبکستان که بازی نزدیک است، به مشکل نخوریم. متأسفانه بدشانس هستیم که توپ‌های‌مان تبدیل به گل نمی‌شوند و ان‌شاءالله از فردا این اتفاق می‌افتد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که بازی با قطر برای او یک مسابقه شش امتیازی است یا مثل سایر بازی‌ها سه امتیاز دارد، تصریح کرد: بعضی‌ از بازی‌ها بالاتر از شش امتیاز است. ما اگر فردا ببریم، چون رقبای ما با خودشان بازی دارند مثل بازی ازبکستان و امارات و امتیاز از دست بدهند، برای ما مهم است. اگر ما فردا ببریم شاید بیش از شش امتیاز برای‌مان ارزش داشته باشد. علاوه بر امتیاز بازی فردا، ممکن است راه ما را برای صعود هموار کند و بالای 50 درصد راه صعود را هموار کند. اگر ببریم، هر نتیجه‌ای که در بازی ازبکستان - امارات رقم بخورد برای ما بالای شش امتیاز خواهد داشت.

«در بازی با ازبکستان VAR یک پنالتی را از ایران گرفت، آیا نسبت به داوری‌ها نگران نیستید؟»، وی در پاسخ به این سؤال هم اظهار داشت: ما دو مشکل داریم. مشکل اول این است که VAR در لیگ خودمان به نحو احسن پیاده نمی‌شود. به زعم من در بازی اسپانیا - آلمان هم اگر دیدید در آن سطح VAR اشتباه کرد و این اتفاقات می‌افتد. در بازی با ازبکستان فکر می‌کنم می‌توانست در آن دو صحنه، یکی‌اش پنالتی باشد، ولی ما به قانون و داور احترام می‌گذاریم. ما نگران نیستیم و وظیفه‌مان این است که کارمان را انجام دهیم. من قبل از بازی با ازبکستان هم به بازیکنانم توصیه می‌کردم که تکل نزنند و پشت محوطه جریمه خطا نکنند و تأکید بیشترم  روی بازیکنان لیگ داخلی‌مان بود. اتفاقاً سرمان هم آمد، ولی امیدوارم که فردا با تمرکز بیشتر و با فرامین تاکتیکی که به بازیکنان می‌دهیم، این مسائل را هم حل و فصل کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز