خبرگزاری کار ایران

استیناف گلر تراکتور را محکوم می‌کند

بررسی حقوقی رای پرونده جنجالی علیرضا بیرانوند و پرسپولیس

بررسی حقوقی رای پرونده جنجالی علیرضا بیرانوند و پرسپولیس
کد خبر : ۱۵۳۸۷۸۱

رسول باختر معتقد است محرومیت علیرضا بیرانوند در صورتی که پرونده شکایت پرسپولیس از این بازیکن در استیناف بررسی شود، از محرومیت تعلیقی به محرومیت قطعی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، امروز (شنبه 14 مهر) کمیته تعیین وضعیت پس از حدود سه ماه رای پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند در خصوص فسخ غیر موجه و شکایت بیرانوند از پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مطالبات، همچنین شکایت پرسپولیس از تراکتور به دلیل اغوای بازیکن را صادر کرد.

علیرضا بیرانوند در این پرونده به دلیل فسخ غیرموجه به پرداخت حدود 20 میلیارد تومان غرامت و همچنین 4ماه محرمیت تعلیقی محکوم شد. باشگاه تراکتور نیز از اتهام اغوای بازیکن تبرئه شد.

رسول باختر کارشناس حقوقی در خصوص رای صادره صحبت‌های با خبرنگار ما انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

باختر در ابتدا در خصوص محرومیت تعلیقی بیرانوند گفت: رای صادره مبنی بر محکومیت علیرضا بیرانوند است و در مسائل مشابه اگر بازیکنی به فسخ غیر موجه محکوم شود، 4 ماه محروم خواهد شد و این محرومیت را نمی‌شود تعلیقی کرد. در واقع در قوانین و مقررات ما حق و اختیاری برای کمیته تعیین وضعیت تعریف نشده که محرومیتی در این خصوص را تعلیقی کنند. به نظر من این پرونده اگر در کمیته استیناف بررسی شود، یا فسخ غیرموجه بیرانوند تایید می‌شود و بازیکن 4 ماه قطعی محروم خواهد شد یا اینکه فسخ غیرموجه نقض می‌شود و اصلا بازیکن به مجازاتی محکم نخواهد شد.

باختر در مورد تبرئه شدن باشگاه تراکتور در پرونده شکایت پرسپولیس به دلیل اغوای بازیکن گفت: باشگاه‌ها معمولا برای اثبات اینکه بازیکنی را اغوا نکردند، کار راحتی دارند و یکسری ادله و مدارکی را می‌تواند ارائه دهند که مرتکب اغوا نشده‌اند و به صورت کلی باشگاه‌ها می‌توانند با درست کردن اسناد و مدارکی از محرومیت پس از اغوای بازیکن فرار کنند؛ در اسناد و مدارکی هم که باشگاه تراکتور ارائه داده، نشان می‌دهد که این باشگاه بازیکن را اغوا نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی که سرنوشت این پرونده در صورتی که به استیناف برده شود، چه خواهد بود؟ گفت: در صورتی که این پرونده در کمیته استیناف بررسی شود،  با توجه به مقررات نقل و انتقالاتی، محرومیت بازیکن از تعلیقی، به محرومیت قطعی تبدیل خواهد شد.

باختر در مورد امکان بررسی این پرونده در cas توضیح داد: در حال حاضر هر کدام از طرفین که بخواهند به رای این پرونده اعتراض کنند، در ابتدا این پرنده به کمیته استیناف برده می‌شود و هر کدام که از رای کمیته استیناف ناراضی باشند، می‌توانند شکایت خود را ازطرف مقابل به دیوان عدالت ورزش یا همان  cas ببرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز