خبرگزاری کار ایران

محرومیت چهار ماهه و جریمه ۱۹ میلیاردی برای شماره یک ملی‌پوش

رسمی؛ رای پرونده پرسپولیس - علیرضا بیرانوند اعلام شد

رسمی؛ رای پرونده پرسپولیس - علیرضا بیرانوند اعلام شد
کد خبر : ۱۵۳۸۷۲۲

کمیته تعیین وضعیت علیرضا بیرانوند را به مدت 4 ماه محروم (تعلیقی) و پرداخت 20 میلیارد غرامت به باشگاه پرسپولیس محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان باتجربه و ملی‌پوش تراکتور که بعد از آبی‌پوش شدن رامین رضاییان، جنجالی‌ترین انتقال تابستانی را در این فصل رقم زد و با عقد قراردادی راهی تراکتور شد، پرسپولیس نیز پس از این انتقال از او به دلیل فسخ غیر موجه شکایت کرد.

کمیته تعیین وضعیت بالاخره امروز پس از حدود سه ماه رای این پرونده را اعلام کرد و علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ غیرموجه متحمل 4 ماه محرومیت تعلیقی و پرداخت 19 میلیارد و 800 میلیون تومان غرامت و 760 میلیون بابت هزینه دادرسی به باشگاه پرسپولیس شد.

در ادامه نکات ویژه این رای را مشاهده می‌فرمایید: (رای کلی را اینجا مشاهده فرمایید)

باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۴ تیرماه سال جاری از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ غیرموجه شکایت کرد.‌

کمیته تعیین وضعیت با بررسی مدارک پرداختی باشگاه پرسپولیس تایید کرد که این باشگاه تمامی مطالبات بازیکن را قبل از فسخ قرارداد پرداخت کرده است و از این رو شکایت علیرضا بیرانوند در این خصوص از باشگاه پرسپولیس رد می‌شود و او هیچ‌گونه حق اعمال فسخ از نظر قانونی و قراردادی نداشته است. 

مطابق بند ۴ ماده ۱۸ مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان، بازیکنی که در دوره تحت قرارداد مرتکب نقض قرارداد شود، علاوه بر پرداخت غرامت متحمل مجازات ورزشی نیز خواهد شد. 

در سوی مقابل علیرضا بیرانوند مدعی بوده که مطالبات معوقی از باشگاه پرسپولیس به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشته است که این مطالبات ناظر بر دو فصل مسابقات ۱۴۰۱/۰۲ و ۱۴۰۲/۰۳ و کمیته تعیین وضعیت در این خصوص می‌گوید بازیکن نمی‌تواند بابت مطالبات مورد ادعای خود راجع به فصل ۱۴۰۱/۰۲ به الحاقیه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ استناد کند و برای خود حق فسخ قائل شود.

همچنین کمیته تعیین وضعیت در خصوص ادعای بیرانوند درباره عدم پرداخت پاداش او توسط باشگاه پرسپولیس توضیح داد باشگاه پرسپولیس تمامی پرداختی‌های خود بابت ایفا تعهدات قراردادی تعیین و صورت مالی آن را ارائه کرده و همچنین پرداخت هرگونه وجوه خارج از قرارداد تحت عناوینی مانند پاداش برد یا صعود که در قرارداد درج نشده باشند، ممنوع است و از این رو شکایت بیرانوند در این خصوص از پرسپولیس نیز رد شد. 

کمیته مربوطه در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس از تراکتور در خصوص اغوای بازیکن تصریح کرد: با توجه به ثبت فسخ بازیکن در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ و سپس انعقاد قرارداد با تراکتور در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۴ که با فاصله زمانی بیش از یک ماه صورت گرفته، باشگاه‌ تراکتور در این خصوص تبرئه می‌شود. 

کیمته تعیین وضعیت در پایان رای ۴۸ صفحه‌ای خود تاکید کرد بیرانوند خارج از زمان مورد توافق اقدام به فسخ کرده است و از این رو فسخ او غیرموجه خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز