خبرگزاری کار ایران

بی‌رحم در حمله، متزلزل در دفاع

مورد نگران‌کننده از تیم ملی فوتسال پیش از جدال با مراکش

مورد نگران‌کننده از تیم ملی فوتسال پیش از جدال با مراکش
کد خبر : ۱۵۳۴۶۳۳

تیم ملی فوتسال ایران امروز در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مراکش قرار می‌گیرد که وضعیت دفاعی ایران در برابر این تیم می‌تواند کار دست شاگردان شمسایی بدهد.

تیم فوتسال ایران پس از برتری مطلق در مرحله گروهی و شکست تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه امروز از ساعت 16 در مرحله یک‌شانزدهم و حذفی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان به مصاف مراکش خواهد رفت.

این درحالی است که شاگردان شمسایی پس از دیدار با فرانسه با برخی حواشی همراه بودند اما این حواشی در روحیه بازیکنان تأثیرگذار نبود و حالا تمام فکر و ذکر یوزهای ایرانی پیروزی مقابل مراکش و صعود به مراحل بالاتر است. البته در مرحله گروهی تا حد زیادی نقاط ضعف و قوت تیم ملی نهان شد.

تیم ملی فوتسال ایران در ۳ بازی اول خود در جام جهانی ۲۰۲۴ توانست ۲۰ گل به ثمر برساند و در میان هجومی‌ترین تیم‌ها قرار بگیرد. ایران در بازی اول خود ۷ گل به ونزوئلا زد و در دومین دیدار نیز ۹ بار دروازه گواتمالا را باز کرد. ملی‌پوشان کشورمان در بازی آخر مقابل فرانسه هم 4 بار موفق به گلزنی شدند.

اما عملکرد شاگردان شمسایی در دفاع نگران‌کننده است و تیم ملی نتوانست حتی در یکی از 3 بازی مرحله گروهی کلین‌شیت کند و حتی از تیم نه‌چندان قدرتمند گواتمالا ۴ گل خورد و بارها و بارها دروازه‌اش تهدید شد.

با تمام این تفاسیر کارشناسان سراسر دنیا تیم ملی فوتسال ایران را یکی از ابرقدرت‌های فوتسال دنیا و یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی می‌دانند. تیمی که با ۱۳ عنوان قهرمانی در آسیا، سومی جهان را در کارنامه خود دارد و در آخرین رنکینگ برترین‌های جهان در حال حاضر در رده چهارم دنیا قرار دارد.

در سوی مقابل مراکش به عنوان تیم دوم گروه E به مرحله حذفی صعود کرد و شکست چهار بر یک این تیم مقابل پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی، باعث شد تا آنها در رده دوم قرار گیرند.

مراکش تیمی است که ۳ بار پیاپی قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را به دست آورده است و به عنوان برترین تیم ملی در سال ۲۰۲۳ شناخته شد و چهارمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند. شیرهای اطلس پس از دستاورد بزرگ در جام ملت‌ها به عنوان غول آفریقا راهی جام جهانی شدند و دومین تیم بعد از کوبا بودند که وارد ازبکستان شدند.

آنها توانستند در اولین رده‌بندی فوتسال جهان که در سال‌جاری فیفا منتشر کرد در رده ششم رنکینگ جهان قرار بگیرند. مراکشی‌ها چهار بار متوالی توانسته‌اند به مسابقات جهانی راه یابند و بهترین نتیجه آنها در این رقابت‌های در ۲۰۲۱ صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات بوده است.

پیش از حضور در جام جهانی تیم‌های ایران و مراکش فروردین‌ماه در تورنمنت چهارجانبه ویتنام به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۵ بر ۴ شیرهای اطلس به پایان رسیده و جالا فرصت انتقام برای شمسایی و شاگردانش در جام جهانی به‌وجود آمده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز