خبرگزاری کار ایران

در فوتبال یک حرکت نتیجه را تعیین می‌کند

کنایه گاریدو پس از برد دربی: بیشتر از من می‌دانید بروید درس بدهید!

کنایه گاریدو پس از برد دربی: بیشتر از من می‌دانید بروید درس بدهید!
کد خبر : ۱۵۳۴۵۱۴

خوان کارلوس گاریدو پس از پیروزی در دربی جواب انتقادات را داد.

 

به گزارش ایلنا، خوان کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی پرسپولیس بعد از برد در اولین دربی خود در کنفرانس خبری حاضر شد و در ابتدا گفت: معمولا نکته اول این است که در تمام دنیا در فوتبال نتیجه را تعقیب می‌کنند. هیچ فرد نمی‌توانست تحلیل دیگری با نتیجه متفاوت از این نتیجه‌. یک صحنه یا یک حرکت می‌تواند نظر همه را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند. یک سرمربی همیشه وابسته به نتایجش است و هر اتفاقی بیفتد، وقتی می‌برید همه چیز خوب است‌. با شناخت من از فوتبال امروز باید از شرایط ایجاد شده لذت ببریم چون تمام کارهای‌مان درست از آب درآمد‌. کار می‌توانست همین شکل باشد و تنها با یک حرکت نتیجه تغییر پیدا می‌کرد‌.

او در ادامه صحبتهایش در مورد نتیجه بازی گفت: باید متوجه باشیم که این فوتبال است. امروز همه ما خیلی خوشحال هستیم. باید به تیم تبریک بگوییم‌. خیلی بازی خوبی انجام دادیم. همانطور که گفتم نتیجه با همین بازی می توانست با یک حرکت تغییر پیدا کند. می‌توانستیم یک-هیچ ببازیم یا صفر صفر یا اینکه دقیقه آخر گل بزنند و مساوی شود. کار همان کار بود و در طول هفته همین شکل بود و انتخاب‌های سرمربی هم همین‌ها بود. من نظرم را در مورد فوتبال تکرار کردم.

گاریدو در خصوص علت پیروزی پرسپولیس می‌گوید: ما چرا بازی را بردیم؟ چون همه بازیکنان‌مان خیلی خوب بودند و بازی خوبی انجام دادند با وجود اینکه سختی بازی را هم می‌دانستند‌ و سختی‌هایی که استقلال به ما تحمیل کرد. من فکر می‌کنم از نظر تاکتیکی تمرکز بالایی داشتند و همه چیزی که خواسته بودم را انجام دادند‌. می‌توانم نام چند بازیکن را برجسته کنم اما این کار را نمی‌کنم چون همه کار خیلی خوبی انجام دادند و همه کارهایی که نیاز بود انجام دادند. من فکر می‌کنم کم کم کنترل بازی را از دست گرفتیم. لحظاتی در بازی بود که حس می‌کردیم واقعا می‌توانیم بازی را ببریم. همیشه استقلال خطر ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد تردید پیدا کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد شرایط بازی ادامه داد: بازی تقریبا مساوی بود و فشار بالایی داشت. خیلی سخت است که فوتبال خوب بازی کنید به دلیل فشاری که وجود دارد. دقایقی در بازی بود که توانستیم فوتبال خودمان را بازی کنیم. این سه امتیاز برای ما خیلی مهم است چون بازی خاصی است‌. طرفداران ما مسلما از بازی‌ای که انجام دادیم و نتیجه خوشحال می‌شوند. به تمام بازیکنان تیم که با نظم کار می‌کنند و کل روزها سخت کار می‌کنند و اعتماد به نفس بالایی دارند‌. 

او در مورد اینکه کدام بازیکنان در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند گفت: وقتی در یک تیم رقابت وجود دارد، داخل زمین بازیکنانی که استحقاقش را دارند می‌روند و این را سرمربی تیم انتخاب می‌کند. اینکه تصمیم چه باشد به سرمربی بستگی دارد. وقتی از من می‌خواهید بازیکن دیگری انتخاب کنم، من نمی‌توانم این کار را انجام بدهم‌. زمان زیادی است که دارم در فوتبال کار می‌کنم و تجربه‌های این چنینی زیادی داشتم. از خودم بیشترین درخواست را دارم و می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم و همیشه در زمین بازیکنانی هستند که استحقاق بازی دارند‌.

او در مورد نحوه کنترل رامین رضاییان و خارج شدن او از جریان بازی گفت: این یکی از نکات کلیدی بازی بود‌. باید بازیکنان‌شان را تحلیل کنیم که چه کار می‌خواهد انجام بدهد. بازیکنان باید بدانند که چجوری مشکلی که وجود دارد را حل کنند. سوال خوبی پرسیدید. تحلیل تاکتیکی وجود دارد و باید توجه کنیم به کاری که میلاد، سروش و وحید انجام دادند. من فکر می‌کنم آنها در مورد این کار که تیم به آن نیاز داشت عالی بودند که یکی از پایه‌های بزرگ تیم حریف را کنسل کنند.

گاریدو در خصوص اینکه شایعاتی وجود دارد که نکونام بعد از این شکست اخراج می‌شود گفت: من فکر می‌کنم رقابت سختی است. در فوتبال جزئیات خیلی کوچک می‌تواند تغییر ایجاد کند. یک حرکت می‌تواند بازی را عوض کند. یکی از حملات استقلال می‌توانست گل شود و همه چیز تغییر پیدا کند. آقای نکونام مثل من است، می‌دانیم فوتبال یعنی چی. می‌دانیم گاهی تحلیل خیلی عمیق وجود ندارد‌. اگر ببرد خوب است اگر ببازد بد است‌. این کار سرمربی است. من تحلیل کردم و بازی سختی بود. یک جزئیات کوچک می‌توانست بازی را عوض کند. ما استحقاق برد داشتیم و کارهای خوبی داخل بازی انجام دادیم اما در فوتبال یک حرکت می‌تواند نتیجه را عوض کند.

گاریدو در مورد خوش شانس بودن پرسپولیس گفت: هرچیزی که شما فکر می‌کنید!

گاریدو در مورد اینکه بعد از بازی فولاد قول داده تیمش را بسازد و منتقدان را راضی کند و در مورد انتقاداتی که به بازی نکردن برخی بازیکنان وجود دارد گفت: وقتی آمدم پرسپولیس می‌دانستم از پرسپولیس همیشه می‌خواهند که بازی را ببرد. بازیکنان خوبی همیشه در خدمت این تیم بودند. باید بتوانیم اسکواد بزرگی که داریم را مدیریت کنیم‌. این یکی از مشکلات اصلی سرمربی است. نمی‌توانیم بازیکنانی داشته باشیم که نمی‌توانند خوب بازی کنند‌. بازیکنان خوب زیادی داریم و آنهایی که اضافه شدند به سطح تیم رسیدند. برای اینکه یک نفر بتواند بازی کند، آنهایی که بازی نمی‌کنند باید به تیم کمک کنند‌. وقتی شروع می‌کنید صحبت در مورد بازیکنانی که بازی می‌کنند و آنهایی که نمی‌کنند واقعا خجالت آور است. مدیریت این قضیه مهم است‌. همیشه یک‌سری‌ها از ما می‌خواهند یک بازیکن بازی نکند و یکی بازی بکند. این آدمها زیاد می‌دانند و باید بروند درس بدهند‌! من خوش شانسم که دارم کار می‌کنم و نهایت سعیم را برای این تیم می‌کنم. کار خوب برای تیم است. اتفاقات زیادی رخ می‌دهد، جزئیات زیادی را سرمربی باید کنترل کند. بعضی مواقع من باید فرد بد فیلم باشم. هرکس باید کارش را انجام بدهد و سعی کند خودش باشد. بازیکن با استعداد باید عملکرد خوب‌شان را نشان بدهند‌. انشالله بتوانیم پیشرفت کنیم.

او در مورد اینکه با تعویض‌هایش کفه ترازو برای پرسپولیس سنگین شد گفت: تعویض‌ها را خودتان ارزیابی کنید هرچه نظر خودتان است!

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز