خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب هفته پنجم لیگ برتر در تسخیر بازیکنان پرسپولیس، نساجی، تراکتور و ملوان

تیم منتخب هفته پنجم لیگ برتر در تسخیر بازیکنان پرسپولیس، نساجی، تراکتور و ملوان
کد خبر : ۱۵۳۳۰۴۵

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر هم با انجام 8 بازی در سه روز مختلف پیگیری شد.

به گزارش ایلنا، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در شرایطی سپری شد که تغییر ویژه‌ای در جدول رقم نخورد. سپاهان با وجود وداع با بردهای متوالی، همچنان بر صدر جدول تکیه زده و تراکتور و ملوان به تعقیب طلایی‌پوشان ادامه می‌دهند.

تراکتور با غلبه بر خیبر همچنان نزدیک‌ترین تعیب‌کننده سپاهان باقی ماند. ریکاردو آلوز هافبک درخشان تراکتور باز هم در ترکیب تیمش درخشید و با گلزنی خود، زمینه بازگشت تراکتور به ریل پیروزی در لیگ را فراهم آورد. ملوان هم به لطف دو گل محمدرضا رضایی و مهار پنالتی حبیب فرعباسی، شمس آذر را با شکست بدرقه کرد تا همچنان بالانشین باشد.

پرسپولیس نیز بردی قابل توجه برابر آلومینیوم به دست آورد و علی علیپور با کسب یک ضربه پنالتی و زدن یک گل، بهترین بازیکن سرخپوشان بود. محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز هم موفق به گلزنی شد و هم به ثبت کلین‌شیت سرخ‌ها کمک کرد. در تساوی پُرگل نساجی و استقلال نیز حامد پاکدل و ابوالفضل جلالی هر کدام یکی از گل‌های تیم خود را به ثمر رساندند.

موسی کولیبالی زننده گل پیروزی‌بخش فولاد بود و آرام عباسی از استقلال خوزستان، دیگر مدافع پیش‌تاخته‌ای بود که علاوه بر عملکرد دفاعی مؤثر، در گلزنی نیز موفق بود. کمال کامیابی‌نیا نیز تعویض طلایی هفته لقب گرفت و با گلزنی در دربی اصفهان سبب شد سپاهان بالاخره در لیگ بیست‌وچهارم، امتیاز از دست بدهد.

 

دروازه‌بان: حبیب فرعباسی (ملوان)

فرعباسی در مصاف با شمس‌آذر موفق به مهار ضربه پنالتی امیرمحمد نسایی شد. ضربه دقیق نسایی در ثانیه‌های پایانی نیمه اول به سمت راست دروازه ملوان نشانه گرفته شد اما حبیب با واکنش تماشایی توپ را مهار کرد و با دفع مناسب توپ حتی اجازه استفاده از ریباند را به بازیکنان شمس‌آذر نداد و نمایش موثری در طول 90 دقیقه داشت.

 

مدافع: محمدرضا رضایی (ملوان)

مدافع ۲۳ ساله ملوان در مصاف با تیم سابقش شب درخشانی را پشت سر گذاشت و به عقیده کارشناسان، شاید گل فصل فوتبال ایران را نیز در دقیقه ۱۸ وارد دروازه محمدامین رضایی کرد. شوت سرکش و تماشایی رضایی با قوس زیبا دروازه شمس‌آذر را فرو ریخت و ۱۰ دقیقه بعد هم از محوطه جریمه و با همکاری رضا غندی‌پور بار دیگر دروازه شمس‌آذر را فرو ریخت.

 

مدافع: موسی کولیبالی (فولاد)

در روزی که فولادی‌ها فرصت‌سوزی زیادی داشتند، با نمایش مستحکم در خط دفاعی با رهبری موسی کولیبالی گلی دریافت نکردند و در سمت مقابل این مدافع بلندقامت و ضربه سر دیدنی او دروازه هواار را فرو ریخت و گلزنی کرد. موسی کولیبالی که فصل قبل هم در حملات به تیمش کمک می‌کرد، مقابل هوادار گل سه امتیازی و ارزشمندی زد تا نمایش دفاعی او هم در کنار این گل بیشتر به چشم بیاید.

 

مدافع: حسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)

گل زودهنگامی از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس مقابل آلومینیوم به ثمر رساند و در ادامه هم در انجام امور دفاعی موفق و کم اشتباه ظاهر شد تا از چهره‌های اصلی تیمش در کسب برد مهم پیش از دربی در هفته پنجم محسوب شود.

 

مدافع: دانیال اسماعیلی‌فر (تراکتور)

مدافع راست سابق پرسپولیس که در شروع فصل جدید یکی از مهره‌های کلیدی تراکتور برای قرار گرفتن در رده دوم جدول بوده، این هفته در کنار عملکرد دفاعی موثر با جلوگیری از نفوذ بازیکنان خیبر، تاثیرگذار ظاهر شد و توانست گل دوم و سه امتیازی سرخ‌پوشان تبریزی را با فرار عالی از جناح راست به ثمر برساند.

 

مدافع: ابوالفضل جلالی (استقلال)

جلالی مقابل نساجی و پس از ورود تعویضی به زمین عملکرد خوبی داشت و جلالی در این بازی یک پاس گل مردود داشت و و پس از آن یک گل در ورزشگاه وطنی به ثمر رساند. او یکی از خوب های تیمش در روزی که استقلال عملکرد خوبی مقابل نساجی نداشت، بود.

 

هافبک: کمال کامیابی‌نیا (ذوب‌آهن)

ذوب‌آهن در نیمه دوم فشار زیادی روی دروازه سپاهان وارد کرد تا بتواند گل تساوی را بزند که این کار را کمال کامیابی‌نیا پس از حضور تعویضی در زمین انجام داد و در حالی که زمان زیادی برای نجات تیمش نداشت، توانست در لحظات پایانی این اتفاق را رقم بزند.

 

هافبک: ریکاردو آلوز (تراکتور)

مهندس فصل گذشته لیگ برتر که در دوره جدید این رقابت‌ها هم دو پاس گل در چهار بازی داده و در لیگ قهرمانان آسیا نیز موثر کار کرده بود، نخستین گل فصل خود را در این هفته مقابل خیبر خرم‌آباد به ثمر رساند و خیلی زود تیمش را در این مسابقه پیش انداخت. 

 

هافبک: حسین زامهران (نساجی)

فرارهای سریع از سمت راست زمین با استفاده از استارت‌های کاپیتان نساجی یکی از برنامه‌های اصلی ساکت الهامی برای رسیدن به دروازه استقلال بود. در لحظات پایانی نیمه نخست حسین زامهران توانست با فرصت‌طلبی در محوطه جریمه استقلال پنالتی بگیرد و در نیمه دوم هم در لحظات پایانی دوباره بازی او جلب توجه کرد و نفوذ او منجر به خطا و اخراج روزبه چشمی شد.

 

مهاجم: علی علیپور (پرسپولیس)

ستاره خط حمله پرسپولیس توانست به بهترین شکل از اشتباه بازیکن حریف استفاده کند و با فرصت‌طلبی و دریبل گلر حریف گلزنی داشته باشد. علی علیپور بهترین بازی فصل خود را مقابل آلومینیوم انجام داد و در دقیقه 2 مسابقه هم منجر به ایجاد خطا روی او و گرفتن پنالتی برای رسیدن به گل زودهنگام شد.

 

مهاجم: حامد پاکدل (نساجی)

بازی خوبی مقابل استقلال از خودش به نمایش گذاشت و مزد عملکردش را هم بازدن یک گل در این دیدار گرفت. پاکدل انگیزه زیادی داشت تا در یک بازی مهم گلزنی کند و یک بار دیگر توانایی‌هایش را نشان دهد و تقابل هفته پنجم با استقلال فرصت خوبی برای او بود.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز