خبرگزاری کار ایران

هافبک عراقی برخلاف اورونوف: منتظر محمد سهمیه زیر 25 سال نیست

هافبک عراقی برخلاف اورونوف: منتظر محمد سهمیه زیر 25 سال نیست
کد خبر : ۱۵۲۹۲۰۳

در شرایطی نام اوستون اورونوف به فهرست زیر 25 سال پرسپولیس منتقل می‌شود که شرایط در اردوی استقلال کاملاً متفاوت است.

به گزارش ایلنا، مسئولان فدراسیون فوتبال فصل گذشته تصمیم گرفتند تا سهمیه بازیکن زیر 25 سال را حذف کنند؛ تصمیمی بحث‌برانگیز که با اعتراض اکثریت باشگاه‌ها مواجه شد و حالا بعد از یک‌فصل، مجدداً هر تیم می‌تواند 3 بازیکن در فهرست زیر 25 سال خود داشته باشد. نکته مهم آنکه سهمیه زیر 25 سال فقط به بازیکنانی تعلق پیدا می‌کند که از فصل گذشته تحت قرارداد باشگاه بوده باشند و به تازگی با باشگاه خود قرارداد همکاری امضا نکرده باشند.

پرسپولیسی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه فصل گذشته به سراغ جذب یک پدیده آینده‌دار در فوتبال آسیا رفتند؛ اوستون اورونوف. بازیکنی که البته ابتدا در تیررس استقلالی‌ها بود اما درخواست کادرفنی استقلال برای جذب 2 بازیکن ایرانی همراه با اورونوف، معادلات حضور او در جمع آبی‌پوشان پایتخت را پیچیده کرد و سرانجام این وینگر جوان اما خوش‌تکنیک به جمع بازیکنان پرسپولیس پیوست و توانست یکی از مهره‌های تاثیرگذار سرخ‌ها در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم باشد.

انتقال اورونوف به فهرست بازیکنان زیر 25 سال پرسپولیس قانونی است چون ...

مدیران باشگاه پرسپولیس در شرایطی با اوستون اورونوف قرارداد 1.5 ساله امضا کرده‌اند که قرارداد او در پایان فصل جاری، به اتمام خواهد رسید؛ هر چند که گفته می‌شود تلاش سرخ‌پوشان بر این است که بتوانند قرارداد اورونوف را تمدید کنند. در این میان، یکی از چالش‌های پرسپولیسی‌ها، حضور اورونوف در فهرست بازیکنان بزرگسال تیم‌شان بود؛ آن‌هم در حالی‌که این وینگر تنها 23 سال سن دارد و از شرایط حضور در فهرست زیر 25 سال تیمش برخوردار است.

مسئولان سازمان لیگ در وهله نخست مخالف حضور نام اورونوف در فهرست زیر 25 سال تیم پرسپولیس بودند؛ چرا که در فصل گذشته نام اورونوف در فهرست بزرگسالان پرسپولیس به‌ثبت رسیده بود اما حالا شرایط متفاوت است؛ چرا که قانون 3 سهمیه بازیکن زیر 25 سال احیا شده و همین مسئله باعث شد تا پرسپولیسی‌ها پیگیر حضور اورونوف در فهرست زیر 25 سال تیم‌شان شوند تا یک سهمیه بزرگسال خالی شود که این مسئله روز گذشته از سوی منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال تایید شد و قرار است فردا (شنبه) کارت بازی جدید اورونوف به عنوان بازیکن زیر 25 سال صادر شود.

فسخ قراردادی که دامان‌گیر استقلالی‌ها شد!

استقلالی‌ها همزمان با انتقال نام اورونوف به فهرست بازیکنان زیر 25 سال پرسپولیس و البته حضور امیرحسین حسین‌زاده در جمع بازیکنان زیر 25 سال تراکتور، درصدد آن بودند تا بتوانند چنین شرایطی را برای منتظر محمد فراهم آورند؛ چرا که در مقطع کنونی، آبی‌ها حتی برای جذب مهاجم جدید هم جای خالی ندارند و امیدشان به این بود که بتوانند با تخصیص یک سهمیه زیر 25 سال خود به منتظر محمد، نام این پدیده عراقی را در فهرست خود جای دهند و محمد جانشین آلمدین زیلیکیچ شود.

مدیران باشگاه استقلال پیگیر حضور نام منتظر محمد در فهرست زیر 25 سال تیم‌شان بودند اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که گاف مسئولان باشگاه استقلال، زمینه‌ساز عدم حضور محمد در فهرست تیم استقلال شده است؛ چرا که آبی‌ها به‌واسطه عدم تمایل کادرفنی به همراهی با محمد، با او قطع همکاری داشته‌اند و امضای قرارداد جدید با منتظر محمد سبب خواهد شد تا او نتواند در فهرست بازیکنان زیر 25 سال استقلال حضور داشته باشد و با این اوصاف، گاف مدیران باشگاه استقلال دردسرساز شده و عملاً باید حضور منتظر محمد در فهرست آبی‌پوشان پایتخت را در فصل جدید منتفی‌شده دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز