خبرگزاری کار ایران

قانون دردسر ساز

سقف قرارداد و افزایش فساد و ماجراهای پشت پرده

سقف قرارداد و افزایش فساد و ماجراهای پشت پرده
کد خبر : ۱۵۲۷۱۲۴

با گذشت دو فصل از قانون سقف بودجه در فوتبال ایران همچنان این موضوع باعث حواشی زیادی شده و بنظر می‌رسد کار آمد هم نبوده است.

به گزارش ایلنا، دو فصل از اجرایی شدن قانون سقف بودجه در فوتبال ایران می‌گذرد و همچنان به نظر می‌رسد این قانون موافق و مخالفان خودش را دارد و حواشی زیادی را به وجود آورده است.

قانون سقف بودجه در کشورها و لیگ های دیگر نیز وجود دارد و در فوتبال ایران نیز در سالیان قبل هم سابقه اجرایی شدن داشته، اما سوال اینجاست آیا این سقف بودجه به اهداف خود در لیگ برتر ایران رسیده است؟ آیا به مانند لیگ‌های دیگر باعث سر و سامان دادن قراردادهای مالی شده است؟ با نگاه به اتفاقات دو فصل اخیر می‌توان به جواب این سوالات رسید.

هنوز از ماجرای کسر امتیاز تیم سپاهان در فصل اولی که این قانون تصویب شد زمان زیادی نمی‌گذرد. تیم سپاهان که به گفته سازمان لیگ سقف بودجه را رد کرده بود با جریمه کسر 4 امتیاز مواجه شد و البته طبق همین قانون بازیکنانی مثل رضا اسدی، کاوه رضایی، پیام نیازمند و ...  تا مدتی اجازه بازی کردن نداشتند و همچنین تیم پرسپولیس  هم با کسر 1 امتیاز جریمه شد. هر چند هر دو تیم خیلی زود امتیازات خود را بار دیگر دریافت کردند و خبری از کسر امتیاز نشد!

همه این اتفاقات باعث شد حواشی زیادی پیرامون این موضوع به وجود بیاید و از طرفی اکثر کارشناسان معتقد بودند تیم های مدعی سقف بودجه را رد می‌کنند و به اصطلاح با دور زدن قانون به راحتی از شر سقف بودجه خلاص می‌شوند.

اما در فصل جدید نیز باز هم این ماجرا دامن‌گیر تیم‌های مدعی قهرمانی شد و عجیب‌ترین اتفاقات این فصل ماجرای تیم استقلال است. گوستاوو بلانکو که به دلیل پر بودن سقف بودجه تیم استقلال در دو هفته اول مجوز بازی را نداشت و مقابل استقلال خوزستان در شرایطی ساعاتی مانده به بازی مجوزش صادر شد که نام آرمین سهرابیان و همچنین مهرداد محمدی از لیست خارج شد!

نکته قابل توجه این است با حضور بازیکنان خوب خارجی در تیم هایی نظیر استقلال، پرسپولیس و سپاهان چگونه سقف بودجه قابل رعایت کردن خواهد بود؟

این قانون نه تنها نتوانست باعث سر و سامان دادن شرایط مالی باشگاه‌ها شود بلکه در مواقعی باعث حواشی زیاد در فوتبال ایران نیز شده است. به نظر شما بهتر نیست در روزهایی که فوتبال ایران با مشکلات بزرگی مثل نداشتن زمین چمن استاندارد، موضوع سیستم VAR برای تمامی استادیوم‌ها و بازی‌ها و ... مواجه است، به جای تدوین قوانینی که تنها فساد را افزایش داده به دنبال ساختارسازی بهتر و برنامه ریزی مناسب برای پوشاندن این ضعف‌ها باشد تا تیم ملی نیز برای انجام دیدار بین المللی‌اش به این چالش بزرگ دچار نشود؟!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز