خبرگزاری کار ایران

طارمی در آستانه تاریخ‌سازی

طارمی در آستانه تاریخ‌سازی
کد خبر : ۱۵۲۶۹۰۷

مهدی طارمی با ۸۷ بازی، بین بازیکنان فعلی تیم ملی بیشترین بازی ملی را انجام داده و پس از علیرضا جهانبخش کاپیتان دوم تیم ملی است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران در دیدار با قرقیزستان با تک‌گل مهدی طارمی به پیروزی رسید. این بازیکن با این گل به تنهایی در رده سوم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی شد. طارمی علاوه بر این یکی از بازیکنان با سابقه تیم ملی به شمار می‌ٖآید. این بازیکن با ۸۷ بازی، بین بازیکنان فعلی تیم ملی بیشترین بازی ملی را انجام داده و پس از علیرضا جهانبخش کاپیتان دوم تیم ملی است. این بازیکن ۲ گل به عنوان کاپیتان زده است و این فرصت را دارد که بین گلزنان کاپیتان تیم ملی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. به همین بهانه گلزنانی که به عنوان کاپیتان اول تیم ملی بهترین آمار گلزنی را دارند بررسی شده است.

دایی اینجا هم آقای گل است

علی دایی اولین بازیکنی است که در تاریخ فوتبال جهان به آمار ۱۰۰ گل ملی دست یافت و تا سال‌ها بهترین گلزن ملی دنیا محسوب می‌شد. دایی از سال ۲۰۰۰ و با خداحافظی جواد زرینچه به کاپیتانی تیم ملی رسید و تا پایان جام جهانی ۲۰۰۶ و پایان دوران بازیگری این بازوبند را در اختیار داشت. دایی تقریباً نیمی از گل‌های خود را به عنوان کاپیتان به‌ثمر رساند و با ۵۵ گل، رکورددار گلزنی به عنوان کاپیتان تیم ملی است.

نکونام متخصص گلزنی به عنوان کاپیتان

جواد نکونام با ۱۵۱ بازی رکورددار بیشترین بازی در تاریخ تیم ملی است. این بازیکن پس از سال ۲۰۰۹ و خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا، کاپیتانی تیم ملی را تجربه کرد و تا سال ۲۰۱۵ و زمانی که رکورددار بازی ملی شد، این عنوان را در اختیار داشت. نکونام با  ۳۸ گل ششمین گلزن تاریخ تیم ملی است. این بازیکن ۱۵ گل را با بازوبند کاپیتانی تیم ملی زده و از این نظر در جایگاه دوم قرار دارد.

قلیچ‌خانی، کاپیتان تکرار نشدنی

پرویز قلیچ‌خانی از جمله چهره های فراموش‌نشدنی فوتبال ایران است که تیم ملی افتخارات زیادی با این بازیکن کسب کرد. قلیچ‌خانی پس از جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ و خداحافظی مصطفی عرب کاپیتان تیم ملی شد. این بازیکن آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۷۷ در بازی دوستانه مقابل مجارستان انجام داد. قلیچ‌خانی ۱۰ گل با بازوبند کاپیتانی تیم ملی به‌ثمر رساند که از جمله می‌توان به آخرین گل ایران در تاریخ المپیک برابر شوروی اشاره کرد که این بازیکن از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز